Luksusfælden og rådighedsbeløb...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2009

Lillefe

WiitrioeN skriver:

hehe mange tak... jamen vi har en del udgifter... og manden er voksens lærling og jeg er på kontant hjælp...

Vi betaler ca. 14300kr til udgifter per. månede, også bruger manden 2000 til benzin per. månede for at komme frem og tilbage på arbejde, og jah til sidst har vi 3000kr til mad og bleer osv. så det må vi jo klare os for, ikke altid let og slet ikke i denne tid, og Daniella skal have nyt tøj og sko osv. og de ting bliver jo også trukkede fra de 3000kr så det kan da mærkes

Undksyld jeg spørger men det var ikke mange penge i har hver måned!?.. er din kæreste under uddannelse? kan ikke helt forstå.. for mener da at man for ekstra når man har barn, får i ikke boligsikring eller noget`lyder som meget meget lidt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2009

CarinaSB

Når alle faste udgifter er betalt har vi ca 3500 at leve for .. vi er 2 voksne og 1 barn .. Og vi lever egentlig et godt liv selvom at der ikk er mange penge og rutte med .. Noah mangler ikk noget da vi har arvet en masse fra familie ..

Og er pengene ved at være brugt sidst på måneden sørger jeg for at der er mad til noah så må jeg leve af rugbrød .. Bare han har mad så er jeg glad

Anmeld

3. november 2009

4xGreve

Perl skriver:

Undksyld jeg spørger men det var ikke mange penge i har hver måned!?.. er din kæreste under uddannelse? kan ikke helt forstå.. for mener da at man for ekstra når man har barn, får i ikke boligsikring eller noget`lyder som meget meget lidt??

min mand er voksen lærling og vi kan ikke få bolig sikring, hvorfor ved jeg ikke lige men vi har søgt og fik afslag...

Og ja det er ikke meget men vi klare os...

Anmeld

3. november 2009

Honningblomst

WiitrioeN skriver:

min mand er voksen lærling og vi kan ikke få bolig sikring, hvorfor ved jeg ikke lige men vi har søgt og fik afslag...

Hvor er det trist...så kan man godt forstå nogle snyder, for som enlig havde du jo fået en masse tilskud, men altså...

Nå, men håber snart I får lidt mere luft i økonomien...

Anmeld

3. november 2009

Lillefe

WiitrioeN skriver:

Je det lyder meget underligt.... vi fik boligsikring da jeg var deltid og min kæreste var på fuldtid (tjente dog meget lidt)

Jeg ville muligvis anke i den sag..

Anmeld

3. november 2009

ann-kristina

Vi har lige været i banken idag for at snakke huslån. Vi fik at vide at de beregner et rådighedsbeløb på 5000 for den første voksen, 4000 for den næste og så 1500 pr barn.

Anmeld

3. november 2009

Honningblomst

ann-kristina skriver:

Vi har lige været i banken idag for at snakke huslån. Vi fik at vide at de beregner et rådighedsbeløb på 5000 for den første voksen, 4000 for den næste og så 1500 pr barn.

Nå, det er da ikke så vildt igen, egentlig....

Anmeld

3. november 2009

RikkeR

Da jeg skulle købe rækkehus for en måned siden, fik jeg at vide at mit rådigheds beløb skulle være på 7.800 - for én voksen og ét barn.

Jeg synes faktisk det var ret meget - men da alt var regnet ud og lagt sammen og trukket fra ja, så skulle jeg gerne have omkring 10.000 tilbage når alt er betalt (børnepenge er medregnet i dette).

Anmeld

3. november 2009

Honningblomst

RikkeR skriver:

Da jeg skulle købe rækkehus for en måned siden, fik jeg at vide at mit rådigheds beløb skulle være på 7.800 - for én voksen og ét barn.

Jeg synes faktisk det var ret meget - men da alt var regnet ud og lagt sammen og trukket fra ja, så skulle jeg gerne have omkring 10.000 tilbage når alt er betalt (børnepenge er medregnet i dette).

Det er dælme da også et fint beløb...

Jeg ved ikke hvad jeg skulle have til mig og tre børn...men mon ikke omkring de 10.000-12.000kr? Jeg ville dog aldrig kunne købe noget lige nu, men altså med leje osv så går det jo alligevel..

Anmeld

3. november 2009

RikkeR

Eva skriver:

Det er dælme da også et fint beløb...

Jeg ved ikke hvad jeg skulle have til mig og tre børn...men mon ikke omkring de 10.000-12.000kr? Jeg ville dog aldrig kunne købe noget lige nu, men altså med leje osv så går det jo alligevel..

Jeg synes skam også det er et MEGET fint beløb - heldigvis er der plads til en brøler i udregningen.

Jeg vil så også sige at det hus jeg har købt er ENORMT billigt og så spare jeg, på bolig alene, lige over 2.000 på at flytte fra København til Odense. Også selvom jeg køber og nu bor til leje.

Nej leje er slet ikke så skidt - der er jo fordele og ulemper ved det hele- hvor i landet bor du?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.