Luksusfælden og rådighedsbeløb...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2009

Honningblomst

RikkeR skriver:

Jeg synes skam også det er et MEGET fint beløb - heldigvis er der plads til en brøler i udregningen.

Jeg vil så også sige at det hus jeg har købt er ENORMT billigt og så spare jeg, på bolig alene, lige over 2.000 på at flytte fra København til Odense. Også selvom jeg køber og nu bor til leje.

Nej leje er slet ikke så skidt - der er jo fordele og ulemper ved det hele- hvor i landet bor du?

Ej, det er da helt vildt godt for dig...fantastisk, tillykke med det. er du ikke bare vildt glad?

Jeg bor til leje på Nord falster...(trist sted...men alt for ungerne..) i et hus som jeg giver 5500kr for men får jo 3100kr i boligsikring, så det går. Håber dog på en dag selv at købe noget, men det bliver nok på sjælland, synes der er så lavt til loftet hernede...

Knus Eva,..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2009

RikkeR

Eva skriver:

Ej, det er da helt vildt godt for dig...fantastisk, tillykke med det. er du ikke bare vildt glad?

Jeg bor til leje på Nord falster...(trist sted...men alt for ungerne..) i et hus som jeg giver 5500kr for men får jo 3100kr i boligsikring, så det går. Håber dog på en dag selv at købe noget, men det bliver nok på sjælland, synes der er så lavt til loftet hernede...

Knus Eva,..

Jamen tak tak  - du kan tro jeg er glad og også lidt stolt  - det må man vel gerne være.

Det lyder jo ret billigt for et hus at leje, men hvad ved jeg om det? Jeg er vant til københavner priser og de er ret så høje - men kan godt forstå du gerne vil købe på et tidspunkt. Der er noget tilfredstillende over det.

Når du skriver lavt til loftet, mener du så at det er en smule FOR lokalt og alle kender alle og alle ved hvornår du slår en prut??? For så kan jeg godt forstå du gerne vil væk derfra, men altså med 3 børn er det heller ikke nemt at finde et sted der kan leve op til de krav både du men så sandelig også dine børn stiller. Men du lyder som om du overlever .

Knus

Anmeld

3. november 2009

Honningblomst

RikkeR skriver:

Jamen tak tak  - du kan tro jeg er glad og også lidt stolt  - det må man vel gerne være.

Det lyder jo ret billigt for et hus at leje, men hvad ved jeg om det? Jeg er vant til københavner priser og de er ret så høje - men kan godt forstå du gerne vil købe på et tidspunkt. Der er noget tilfredstillende over det.

Når du skriver lavt til loftet, mener du så at det er en smule FOR lokalt og alle kender alle og alle ved hvornår du slår en prut??? For så kan jeg godt forstå du gerne vil væk derfra, men altså med 3 børn er det heller ikke nemt at finde et sted der kan leve op til de krav både du men så sandelig også dine børn stiller. Men du lyder som om du overlever .

Knus

Du SKAL da være stolt,...det er da helt vildt blæret at købe bolig når man er alene og vise hele verden at man kan uden der skal sidde en klump mand i sofaen..

Jo, det er ikke så dyrt....det er et hus på 120m2 med 5 værelser, lige over for skole, butikker osv, så det er helt perfekt....MEN, det der lave loft er at mennesker hernede har så travlt og det er jo egentlig bare som det er. Men min x var lokal og jeg tilflytter og jeg har ikke en chance for at få et netværk uden det overlapper hans og det har jeg på ingen måde lyst til...så det hele er bare for småt, måden der tænkes og leves på og ikke mindst måden man behandler andre på...kan slet ikke ha' det...men altså...nu bliver jeg imens jeg læser. Og så ville mine forældre sælge og købe et andet hus, så det er jo mere end godt..

Knus..

Anmeld

3. november 2009

Barbamama

Vi har lige købt hus og vi fik at vide at vi med ET barn skulle have et rådighedsbeløb på 11.700 og ved barn nr 2 14.500

Anmeld

3. november 2009

LotteGabriella

tascia skriver:

siger man ikke ca. 2000 pr. pers når man fx. slaæ låne penge til hus?

det kommer an på banken tror jeg...da min x og jeg købte ejerlejlighed skulle man ha' 3.000 kr. pr. prs. til rådighed om måneden (Amagerbanken) men har også hørt fra andre med en anden bank at beløbet var 2.000 kr.!!!

Anmeld

3. november 2009

Louise mortil4

vi har mellem 4500 og 5000 om måneden til 2 voksne og 4 børn (snart 4, 2*2½ og 6 mdr) Det skal dække alt efter de faste udgifter er betalt, ikke meget, men vi klarer os. Da vi i sin tid købte hus skulle vi med 3 unger ha 14000 kr men ret kort tid efter blev det sat op til 16000 kr hver månede.

Ungernes børnepenge er reget ind i det regnskab så dem ser vi ikke.

Anmeld

3. november 2009

Ni-ko-li-ne

Betina88 skriver:

Forældrene fra Luksusfælden .. De bli'r jo nødt til at søge enkeltydelse til tandlæge , hvis det kommer til at koste kassen ..

det kan man ikke hvis man  ejer hus

Anmeld

3. november 2009

4xGreve

Eva skriver:

Hvor er det trist...så kan man godt forstå nogle snyder, for som enlig havde du jo fået en masse tilskud, men altså...

Nå, men håber snart I får lidt mere luft i økonomien...

det er jo nemlig det...

Vil gerne starte på uddannelse her til jan. men hvis jeg gør det mister vi vores mad-penge + vi får en udgift mere som lyder på offenligt trensport til mig og det vil vi heller ikke ha råd til, jeg har derfor søgt om at få supleret min su op til ca. det jeg får i kontant-hjælp men ingen vil hjælpe os, så enten får jeg ingen uddannelse selvom det er noget af det jeg glæder mig vild meget til eller også kommer det til at betyde at frank og jeg må flytte hver for sig bare for at få råd...

ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, for elsker jo min mand og vil jo ikke uden ham, men vil også gerne ha min uddannelse men det er jo vildt svært når ingen fra det offenlig gider hjælpe os...

vi vil nemt kunne klare os for det beløb vi lever for nu men ikke meget mindre, vi kan også i de rigtige dårlige måneder lige klare os på 2000kr (det vil sige 1000kr mindre)

Anmeld

3. november 2009

Ni-ko-li-ne

Perl skriver:

Je det lyder meget underligt.... vi fik boligsikring da jeg var deltid og min kæreste var på fuldtid (tjente dog meget lidt)

Jeg ville muligvis anke i den sag..

det afhænger også af boligens størrelse

Anmeld

3. november 2009

Honningblomst

WiitrioeN skriver:

det er jo nemlig det...

Vil gerne starte på uddannelse her til jan. men hvis jeg gør det mister vi vores mad-penge + vi får en udgift mere som lyder på offenligt trensport til mig og det vil vi heller ikke ha råd til, jeg har derfor søgt om at få supleret min su op til ca. det jeg får i kontant-hjælp men ingen vil hjælpe os, så enten får jeg ingen uddannelse selvom det er noget af det jeg glæder mig vild meget til eller også kommer det til at betyde at frank og jeg må flytte hver for sig bare for at få råd...

ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, for elsker jo min mand og vil jo ikke uden ham, men vil også gerne ha min uddannelse men det er jo vildt svært når ingen fra det offenlig gider hjælpe os...

vi vil nemt kunne klare os for det beløb vi lever for nu men ikke meget mindre, vi kan også i de rigtige dårlige måneder lige klare os på 2000kr (det vil sige 1000kr mindre)

Uha, kan godt forstå I tænker sådan...men det du får mere koster jo mere for ham. Da I jo så skal have to boliger og hvad alt det indebærer.

Kan du ikke klare det med en su og fuld lån...det er alligevel næsten 9000kr netto?

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.