Anonym skriver:
Min søn er nemlig også bange. Han er bange for at falde. Og bare da vi skulle prøve en cykel idag blev han bange fordi at der var andre mennesker der kunne se ham. selvom jeg holdte i cyklen hele tiden så panikkede han
Har du mulighed for at I kan øve på en stor græsplæne?
Jeg hjalp med at lærer min to mindre søskende at cykle uden støttemuligheder, da de var ca 3, det foregik på en stor græsplæne så det ikke gjorde lige så ondt hvis de faldt. Det foregik hverken med pinde eller andet, men mine forældre og jeg som skiftedes til at løbe efter indtil balancen var ved at være der.
Jeg håber han kommer hurtigt efter det
I forhold til svømning, så synes jeg også det er noget I skal begynde at øve, evt at han kan starte til begyndersvømning efter sommerferien eller I kan samme tage i svømmehallenog øve sammen og derved lave det til en hyggeligfamilie ting, hvor I sluttermed leg og måske en god frokost(man blive jo på mystiskvis meget sulten af at være i svømmehallen). Jeg har altid været meget usikker på mig selv, og jeg kan huske da vi skulle starte med svømning i skolen at jeg nærmest var rædselsslagen for at ende på det dårligste hold som var i børnebasinnet(nok 40-50 cm) og jeg var sp lykkelig da jeg fandt ud af jeg skulle være på det midterste hold. Så jov det kan have rigtig stor betydning i den alder.
Det er bestemt ikke ment negativt ment, men kun fordi jeg synes det ville være synd for din dreng at skulle risikere at stå i lignende situation igen.
Anmeld
Citér