Hvornår lærte jeres børn at cykle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2023

Krøltop

Anonym skriver:

Prøv nu og læs hvad jeg skriver. JEG var den dårligste til at svømme. Jeg lærte der først som 12-13 årig. Og jeg var med til alt i svømning på trods af det. Med mit korkbælte og svømmevinger. Det holdte mig ikke tilbage. 
Vi har været i badeland hvert år siden han var lille og han har det sjovt alligevel. Han hopper i hvor han ikke han bunde og han prøver rutsjebaner osv. 

jeg siger ikke at han ikke skal lærer at svømme  for selvfølgelig skal han det  men det er ikke er issue for ham ikke at kunne. Ikke engang selvom hans bonus søster som er 2 år yngre end ham svømmer som en fisk, så er det ikke noget der rører ham. 

Vær sød og lad være at projekterer andres følelser over på min søn. 

Rolig nu  

Selvfølglig er man med Til svømning med badebukser eller bælte så… men det er da ikke sjovt at alle andre er bedre end en. Han er jo tydeligvis ked af ikke st kunne cykle og at de andre kan. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2023

Anonym trådstarter

Krøltop skriver:

Rolig nu  

Selvfølglig er man med Til svømning med badebukser eller bælte så… men det er da ikke sjovt at alle andre er bedre end en. Han er jo tydeligvis ked af ikke st kunne cykle og at de andre kan. 

Ja at cykle. Men du sidder og kører i svømning og fortætter på trods af at jeg flere gange nu har fortalt at det at han ikke kan svømme ikke er noget der generer ham det mindste. For han er med alligevel. Han er ligeglad med og alle andre er bedre end ham til at svømme. 
så hvorfor bliver du ved med at vade rundt i det når det ikke er et problem ? 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Min søn er nemlig også bange. Han er bange for at falde. Og bare da vi skulle prøve en cykel idag blev han bange fordi at der var andre mennesker der kunne se ham. selvom jeg holdte i cyklen hele tiden så panikkede han 

Har du mulighed for at I kan øve på en stor græsplæne? 

Jeg hjalp med at lærer min to mindre søskende at cykle uden støttemuligheder, da de var ca 3, det foregik på en stor græsplæne så det ikke gjorde lige så ondt hvis de faldt. Det foregik hverken med pinde eller andet, men mine forældre og jeg som skiftedes til at løbe efter indtil balancen var ved at være der.

Jeg håber han kommer hurtigt efter det ��

I forhold til svømning, så synes jeg også det er noget I skal begynde at øve, evt at han kan starte til begyndersvømning efter sommerferien eller I kan samme tage i svømmehallenog øve sammen og derved lave det til en hyggeligfamilie ting, hvor I sluttermed leg og måske en god frokost(man blive jo på mystiskvis meget sulten af at være i svømmehallen). Jeg har altid været meget usikker på mig selv, og jeg kan huske da vi skulle starte med svømning i skolen at jeg nærmest var rædselsslagen for at ende på det dårligste hold som var i børnebasinnet(nok 40-50 cm) og jeg var sp lykkelig da jeg fandt ud af jeg skulle være på det midterste hold. Så jov det kan have rigtig stor betydning i den alder.

Det er bestemt ikke ment negativt ment, men kun fordi jeg synes det ville være synd for din dreng at skulle risikere at stå i lignende situation igen.

Anmeld Citér

11. maj 2023

Soonmom

Ja de fleste 7 årige kan cykle.

Min datter har pt cykeluge i denne uge i børnehaven, så vi lærte hende at cykle i søndags (hun er 3,5 år).

Hendes brødre lærte det som henholdsvis 3,5 og 2,5 år.

Tænker det handler om at investerer en dag i det og lære dem det

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du mulighed for at I kan øve på en stor græsplæne? 

Jeg hjalp med at lærer min to mindre søskende at cykle uden støttemuligheder, da de var ca 3, det foregik på en stor græsplæne så det ikke gjorde lige så ondt hvis de faldt. Det foregik hverken med pinde eller andet, men mine forældre og jeg som skiftedes til at løbe efter indtil balancen var ved at være der.

Jeg håber han kommer hurtigt efter det ��

I forhold til svømning, så synes jeg også det er noget I skal begynde at øve, evt at han kan starte til begyndersvømning efter sommerferien eller I kan samme tage i svømmehallenog øve sammen og derved lave det til en hyggeligfamilie ting, hvor I sluttermed leg og måske en god frokost(man blive jo på mystiskvis meget sulten af at være i svømmehallen). Jeg har altid været meget usikker på mig selv, og jeg kan huske da vi skulle starte med svømning i skolen at jeg nærmest var rædselsslagen for at ende på det dårligste hold som var i børnebasinnet(nok 40-50 cm) og jeg var sp lykkelig da jeg fandt ud af jeg skulle være på det midterste hold. Så jov det kan have rigtig stor betydning i den alder.

Det er bestemt ikke ment negativt ment, men kun fordi jeg synes det ville være synd for din dreng at skulle risikere at stå i lignende situation igen.

Det var en god ide med en stor græsplæne. Der er store grønne arealer rundt omkring hvor vi bor. Så det vil jeg helt sikkert gøre. Tak  

mht svømningen gider jeg ikke diskuterer det mere eller gentage mig selv. Så der henviser jeg til mine andre besvarelser 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Ja de fleste 7 årige kan cykle.

Min datter har pt cykeluge i denne uge i børnehaven, så vi lærte hende at cykle i søndags (hun er 3,5 år).

Hendes brødre lærte det som henholdsvis 3,5 og 2,5 år.

Tænker det handler om at investerer en dag i det og lære dem det

Okay. Det havde de aldrig i min søns børnehave. Det havde da ellers været fedt for så havde han da lært det dengang. 

Nu skal han til sin far den kommende uge. Men når han så kommer hjem så køber vi en cykel også giver vi den gas med øvelse øvelse og øvelse. Er sikker på han nok skal lærer der hurtigt. Det er jo som sagt kun start og stop han er usikker på. Når først han er i gang køre han problemfrit og uden støtte

Anmeld Citér

11. maj 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Den ældste cyklede ved 3-års alderen, den yngste er først knapt ved at lære det nu og bliver fem senere på året. Vi bor centralt i en storby og kommer alle vegne på cykel, så der er trænet grundigt så de kunne klare sig. De cykler også i den ældstes klasse (0. klasse) De fleste svømmer og har gjort et års tid eller måske to… 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Den ældste cyklede ved 3-års alderen, den yngste er først knapt ved at lære det nu og bliver fem senere på året. Vi bor centralt i en storby og kommer alle vegne på cykel, så der er trænet grundigt så de kunne klare sig. De cykler også i den ældstes klasse (0. klasse) De fleste svømmer og har gjort et års tid eller måske to… 

Vi bor i gå-afstand til alt. Og de steder hvor de ikke kan gå til der er dee så langt at vi køre vil eller tager det offentlige. Hvis vi boede som du beskriver. Så havde vi nok også været mere på cyklen tidligt kunne jeg forestille mig. Den har bare aldrig været et behov for os. Det har den dog hos hans far som bor længere væk og har derfor cyklet med ham. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg synes også det er lidt ved siden af at blande svømning ind i det. Hvis det forventes at alle kan svømme inden man får svømning i skolen, er der vel ikke grund til at bruge ressourcer på svømmeundervisning? Jeg kunne heller ikke svømme da vi havde svømning i skolen. Det var der flere der ikke kunne. Det var ikke noget jeg hang mig i og lærte det hurtigt og startede til svømning bagefter fordi jeg syntes om det. 

Min søn kunne cykle da han var 3,5. Husker godt at den første tid var lidt svær især med at sætte cyklen i gang. Men det kom hurtigt med lidt øvelse. Find evt en tom parkeringsplads og træn til den er der. Så kan I også øve at række hånden ud og op ved sving og stop.

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Jeg synes også det er lidt ved siden af at blande svømning ind i det. Hvis det forventes at alle kan svømme inden man får svømning i skolen, er der vel ikke grund til at bruge ressourcer på svømmeundervisning? Jeg kunne heller ikke svømme da vi havde svømning i skolen. Det var der flere der ikke kunne. Det var ikke noget jeg hang mig i og lærte det hurtigt og startede til svømning bagefter fordi jeg syntes om det. 

Min søn kunne cykle da han var 3,5. Husker godt at den første tid var lidt svær især med at sætte cyklen i gang. Men det kom hurtigt med lidt øvelse. Find evt en tom parkeringsplads og træn til den er der. Så kan I også øve at række hånden ud og op ved sving og stop.

Tak. !! 

Jeg tror vi starter med at følge det andet råd jeg fik med at prøve på en stor græsplæne først, så gør det ikke så ondt hvis han falder. Der giver han måske lidt tryghed. Også kan vi bevæge os ud på parkeringspladser og veje

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.