Af mine 2 var den ene lige fyldt 3 og den anden lige fyldt 4, da de lærte at cykle. Ham på 3 satte sig bare op på sin storebrors cykel en dag og så cyklede han derud af. Den store på 4 var lidt mere forsigtig, så vi brugte vel en uges tid hver eftermiddag, og så havde han lært det. Men vi bor også på en stille vej. Vi bor dog i en ret stor by, men vi cykler til mange ting, også bare ture ud i det blå. Men jeg tror i den her situation, så vil jeg mene, at skolen måske lige skulle have kommet med nogle rammer. dvs. først på skoleåret, at de gerne fx så at børnene kunne cykle så vidt muligt til foråret, for der ville de begynde at bruge cyklerne til ture/undervisning, så er man ligesom forberedt. Synes det er lidt tarveligt at komme med sådan en plan sådan lige pludselig. 7 år nok til den sene side, men hvis man ikke selv cykler og ikke lige ser cykelture i weekenden som noget hyggeligt, kan jeg da godt forstå, det ikke lige er det første man kaster sig ud i. VI har også tit bare smidt cyklerne bag i bilen, og så kørt ud et sted at gå tur/cykle/børnene cyklede, vi løb osv.
Men i mine børns skoler har de altid cyklet en del på ture. Kan ikke huske præcis fra hvornår, men i 2. klasse havde de i hvert fald også cyklistprøve. Fra ca. 5-6. klasse skal de have cykler, fordi de skal cykle til en anden hal til idræt, som er større. De kan simpelthen ikke nå det, hvis de ikke cykler, så det har alle jo så.
Anmeld
Citér