Hvornår lærte jeres børn at cykle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2023

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Hun skriver ikke uansvarligt nogen steder? Træk nu lige vejret.

Jo det gør hun jo sådan set ved at sige at hun mener at alle forældre har et ansvar i at lærer sit barn at cykle. Hvilket også vil sige at hvis du ikke har lært dit barn det er du uansvarlig !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jo det gør hun jo sådan set ved at sige at hun mener at alle forældre har et ansvar i at lærer sit barn at cykle. Hvilket også vil sige at hvis du ikke har lært dit barn det er du uansvarlig !

Der er ret stor forskel på det, vedkommende skriver, og at skrive at du er uansvarlig. Jeg tror ikke det er særlig fordrende at køre retorikken helt af sporet, så hvis det er med den på, så melder jeg pas.

Anmeld Citér

13. maj 2023

Anonym

Panther skriver:

Hun skriver ikke uansvarligt nogen steder? Træk nu lige vejret.

Hun skriver helt bestemt at man som forældre er ansvarlig for det. Ergo så er man jo uansvarlig fordi barnet ikke kan cykle.

Jeg er helt rolig. Syntes bare det er så trænende at folk herinde er så negative og ikke kan se indad. 

Også er det lige før der bliver krævet forklaring/undskyldninger for ens handlinger.

Og det ikke kun i dette opslag men generelt.

Vi som mennesker må bare acceptere at alle ikke er ens og at alle børn lære i hver deres tempo. Men af den grund er du eller jeg ikke bedre end et andet menneske.

Folk herinde er bare så gode til at spille dommer. Alt er ikke altid lyserødt. 

Så må folk være bedre til at formulere sig. 

Det kan ikke være rigtig at 9 ud af 10 herinde er så dømmende. 

Som sagt, så det bare i næsten alle opslag det sker desværre.

Anmeld Citér

13. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja lige præcis. Det var min pointe.

Tak! 

At du ikke tager ansvar er =uansvarlig.

Ligesom 2+2=4 

Omg altså. Men ja tak fordi du godt kunne læse pointen

Anmeld Citér

13. maj 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Hun skriver helt bestemt at man som forældre er ansvarlig for det. Ergo så er man jo uansvarlig fordi barnet ikke kan cykle.

Jeg er helt rolig. Syntes bare det er så trænende at folk herinde er så negative og ikke kan se indad. 

Også er det lige før der bliver krævet forklaring/undskyldninger for ens handlinger.

Vi som mennesker må bare acceptere at alle ikke er ens og at alle børn lære i hver deres tempo. Men af den grund er du eller jeg ikke bedre end et andet menneske.

Omvendt skal folk også lade være med at læse svarene med de mest negative briller de kan finde. Det kan godt være formuleringer kan være pænere, men sådan er det nu en gang med det skrevne ord på nettet. Man er nødt til at lægge et filter på og tage det man kan bruge og lade være med at fare i flint over resten.

Til TS: Jeg synes ikke det er uansvarligt, men det er godt at I tager hul på det. I mine øjne er det en stor hjælp at være god på cykel i et land som Danmark som er så cykelfokuseret. Der er generelt gode cykelforhold og det er nemt og billigt at komme omkring. Jeg tror det vil være en stor hjælp for knægten de kommende år hvis han let kan transportere sig selv.

Anmeld Citér

13. maj 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg ser ikke, at 9 ud af 10 er dømmende. Trådstarter spørger om barnet er sen på den med cykling - og ja det er barnet nok ift gennemsnittet. Der bliver givet en masse gode råd, og der bliver også nævnt, hvorfor det kan være svært at være “bagud” på visse områder - det ved trådstarter jo også godt selv ud fra det oprindelige indlæg. Og selvfølgelig har man et ansvar for en masse ting som forældre - et ansvar som trådstarter jo også ønsker at tage på sig. Hvornår man så gør det afhænger af mange forskellige ting. Jeg mener også, at forældre har et ansvar for at lære deres børn at spise pænt, men jeg vil ikke dømme børns forældre som “uansvarlige”, hvis deres børn ikke kan. Kan du ikke se forskellen i retorikken?

Anmeld Citér

13. maj 2023

drabo

Profilbillede for drabo

At det er forældres ansvar at lære børn at cykle, betyder jo ikke de uansvarlige hvis de ikke gør det, men at hvis forældrene ikke gør det, så lærer barnet ikke at cykle for der er ikke der påtager sig det ansvar.

At ens barn ikke kan cykle, svømme, læse, spille guitar eller tusindvis af andre ting vil på sigt komme til at koste nogle oplevelser, men det er jo ikke det samme som at ens barn nødvendigvis skal kunne alt.

Anmeld Citér

13. maj 2023

Anonym

Min dreng lærte at cykle, da han var 4 år. Fordi vi mødte en masse forventninger fra omverden om, at det skal man altså til at lære, og børnehaven skal jo på cykeltur, har I tænkt på det? Osv. Så vi øvede og øvede, så han fik det lært. Med megen modstand og kamp, fordi han var bange for at vælte og generelt ikke bryder sig meget om sådan noget med fart.

Nu er han otte år. Han kan godt cykle - men han gør det ikke, hvis han kan blive fri. Han er stadig bange for at vælte osv, og han er stadig ikke vild med fart over feltet.

Han har heller aldrig kunnet gynge. Men så har han lige lært det nu, fordi hans venner i skolen er begyndt at gynge meget. Og han er lige så god til det som de andre.

Set i bakspejlet ville jeg ønske, jeg havde blæst andres forventninger til, hvornår mit barn skal kunne cykle (og alt muligt andet) en lang march og ladet min dreng selv vælge, om han havde lyst til at lære at cykle. Jeg er ganske overbevist om, at den dag han kom hjem fra skole og var ked af, at han ikke kunne cykle, så ville han nok have lært det - præcis som han lærte at gynge, da det blev vigtigt for ham at kunne gynge.

Jeg synes det er helt fjollet, at det skulle være så sindssygt vigtigt at ens barn kan cykle ved skolestart, at man ligefrem skal føle, at man ikke helt slår til som forælder, hvis ens barn ikke kan. Måske skal der lige gives plads til, at familier prioriterer deres tid forskelligt. Min ikke-cyklende, ikke-gyngende dreng har fx fået læst megameget højt, fordi vi prioriterer det. Men jeg synes ikke, det er forkert, hvis andres børn ikke kender Astrid Lindgren, når de starter i skole

Anmeld Citér

13. maj 2023

Konjac

Profilbillede for Konjac

Det kommer nok meget an på, hvor man bor henne. Altså om man bor i storbyen, i en lille by eller ude på landet

Vi har prioritet at børnene skulle lære at cykle,  og i en tidlig alder. Så de har begge lært det ved 3-4 års alderen. Vi bruger cykler til at komme i skole, handle, cykler turer, besøge venner og familie. Så vi ville ikke have været foruden. 

Anmeld Citér

13. maj 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.