Hvornår lærte jeres børn at cykle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2023

Skouboe

Skouboe skriver:

Vi har haft løbecykler til begge børn og så har de bare fået en cykel i samme størrelse. De har kunnet cykle siden de var omkring 3.

Hvad med at købe en cykel, der er så lav, at han kan sætte begge fødder ned på jorden når han sidder på sædet, lidt ligesom en løbecyklel? Så kan han øve balance og at cykle, og samtidigt er det nemt hvis han bliver usikker, lige at sætte fødderne ned.

Det er meget bedre end støttehjul og løbe efter med pinde osv. 

Men køb en brugt, han skal nok ikke bruge den længe, før han har styr på det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2023

RB90

Min datter lærte det også først sådan rigtig da hun bar 6-7 år, men det er ikke fordi vi ikke har øvet,  men fordi hun har været bange. Samme problem har vi med svømning, og det bliver også en udfordring nu her næste år hvor der er svømning i skolen. Men ja, vi må tage det som det kommer… 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Vi har haft løbecykler til begge børn og så har de bare fået en cykel i samme størrelse. De har kunnet cykle siden de var omkring 3.

Hvad med at købe en cykel, der er så lav, at han kan sætte begge fødder ned på jorden når han sidder på sædet, lidt ligesom en løbecyklel? Så kan han øve balance og at cykle, og samtidigt er det nemt hvis han bliver usikker, lige at sætte fødderne ned.

Det er meget bedre end støttehjul og løbe efter med pinde osv. 

han har brugt løbecykel som lille uden problemer. 

Skal nok finde en cykel til ham. Håber hans far øver med ham hver dag den kommende uge også køber jeg en til ham også øver vi også derud af indtil den sidder der. 

Det er også sådan en cykel vi kiggede på idag med lavt stel så han kunne nå jorden. Desværre var den så uden fodbremse så den fungerede ikke lige. Men må bare på jagt jo og finde den rigtige til ham 

Anmeld Citér

11. maj 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Min datter var 4 ��. 7 år er lidt sent, men det skal han nok komme hurtigt efter.

Mht svømning. Min datter går i 2 klasse. Langt de fleste kan svømme. De får det i skolen senere hen, men jeg ved fra bekendtes ældre børn at det er super nederen at være én af de eneste der ikke kan. Så jeg vil virkelig anbefale dig at få ham det lært. Det gør det også nemmere for ker om sommeren når I bader ��

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

RB90 skriver:

Min datter lærte det også først sådan rigtig da hun bar 6-7 år, men det er ikke fordi vi ikke har øvet,  men fordi hun har været bange. Samme problem har vi med svømning, og det bliver også en udfordring nu her næste år hvor der er svømning i skolen. Men ja, vi må tage det som det kommer… 

Min søn er nemlig også bange. Han er bange for at falde. Og bare da vi skulle prøve en cykel idag blev han bange fordi at der var andre mennesker der kunne se ham. selvom jeg holdte i cyklen hele tiden så panikkede han 

Anmeld Citér

11. maj 2023

RB90

Anonym skriver:

Min søn er nemlig også bange. Han er bange for at falde. Og bare da vi skulle prøve en cykel idag blev han bange fordi at der var andre mennesker der kunne se ham. selvom jeg holdte i cyklen hele tiden så panikkede han 

Ja og det er bare svært når de bliver så “gamle” og dermed mere beviste om det.

hun er nu 9 og er stadig lidt nervøs. Vi har faktisk lige haft aftalt her den sidste måned at der skulle cykles hver dag  og det har hun gjort for netop at kunne være med på skolen til et cykel sponsorløb. Det gennemførte hun og var en kæmpe sejr

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Min datter var 4 ��. 7 år er lidt sent, men det skal han nok komme hurtigt efter.

Mht svømning. Min datter går i 2 klasse. Langt de fleste kan svømme. De får det i skolen senere hen, men jeg ved fra bekendtes ældre børn at det er super nederen at være én af de eneste der ikke kan. Så jeg vil virkelig anbefale dig at få ham det lært. Det gør det også nemmere for ker om sommeren når I bader ��

Jeg kan jo kun tale for mig selv. Og her har vitterlig aldrig syntes det var nederen at jeg ikke kunne svømme selvom de andre kunne. Ikke engang da jeg fik korkbælte og badevinger på til svømning. Jeg syntes bare det var fedt jeg ikke druknede. 

Vi bader hver sommer selvom han ikke han svømme. Det afholder ham altså ikke fra at bade at han ikke kan svømme. Hangar da også med i alt i Lalandia på trods af det. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

RB90 skriver:

Ja og det er bare svært når de bliver så “gamle” og dermed mere beviste om det.

hun er nu 9 og er stadig lidt nervøs. Vi har faktisk lige haft aftalt her den sidste måned at der skulle cykles hver dag  og det har hun gjort for netop at kunne være med på skolen til et cykel sponsorløb. Det gennemførte hun og var en kæmpe sejr

SÅDAN!! Hvor er hun sej  

vi har også aftalt nu at vi skal cykle hver dag. Aå må jeg bare håbe at hans far gør det samme.  

er slet ikke i tvivl om at han nok skal lærer det. Han skal “bare” finde fidussen med start/stop.

Anmeld Citér

11. maj 2023

Krøltop

Hvordan i samme situation? Han bliver da ikke ekskluderet fra ture fordi han ikke kan svømme ? Det var da en underlig kommentar.. 

jeg var da også med i svømmehal osv selvom jeg ikke kunne svømme.

Det er faktisk ikke så forskellig en situation.

Min søn er super god til at svømme og har svømmer bryst og crawl siden han var 5-6 år og dykker med svømmebriller/maske. 
De har nu svømning i 2. Klasse og bliver inddelt i hold. Han er sammen med 3 andre og øver spring fra vipper og svømmer baner i 50 m bassinet. De andre hold er inddelt efter svømmeevner og de dårligste kan ikke svømme og har mavebælter og er i den lave ende. Tror mig - min søn har det sjovest. Det er ikke rart at være dem der er dårligt til noget og det registreres af de andre i klassen.
Min søn er ret flov over ikke at kunne binde snørebånd..? Det går ham ret meget på at det er hans ven der binder fodboldstøvlerne for ham  

Alt med motorik er også lettere at lære i en ung alder… uanset om det er ski, skøjter, svømning eller cykling. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

Krøltop skriver:

Det er faktisk ikke så forskellig en situation.

Min søn er super god til at svømme og har svømmer bryst og crawl siden han var 5-6 år og dykker med svømmebriller/maske. 
De har nu svømning i 2. Klasse og bliver inddelt i hold. Han er sammen med 3 andre og øver spring fra vipper og svømmer baner i 50 m bassinet. De andre hold er inddelt efter svømmeevner og de dårligste kan ikke svømme og har mavebælter og er i den lave ende. Tror mig - min søn har det sjovest. Det er ikke rart at være dem der er dårligt til noget og det registreres af de andre i klassen.
Min søn er ret flov over ikke at kunne binde snørebånd..? Det går ham ret meget på at det er hans ven der binder fodboldstøvlerne for ham  

Alt med motorik er også lettere at lære i en ung alder… uanset om det er ski, skøjter, svømning eller cykling. 

Prøv nu og læs hvad jeg skriver. JEG var den dårligste til at svømme. Jeg lærte der først som 12-13 årig. Og jeg var med til alt i svømning på trods af det. Med mit korkbælte og svømmevinger. Det holdte mig ikke tilbage. 
Vi har været i badeland hvert år siden han var lille og han har det sjovt alligevel. Han hopper i hvor han ikke han bunde og han prøver rutsjebaner osv. 

jeg siger ikke at han ikke skal lærer at svømme  for selvfølgelig skal han det  men det er ikke er issue for ham ikke at kunne. Ikke engang selvom hans bonus søster som er 2 år yngre end ham svømmer som en fisk, så er det ikke noget der rører ham. 

Vær sød og lad være at projekterer andres følelser over på min søn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.