Fertilitetsbehandling kom og del

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2022

MorJ

Anonym skriver:

jeg krydser fingre! 

Havde min ÆL i går. Så jeg er bare inde i the waitgame

Ventetiden er den væreste og alle omkring os bliver bare gravide lige nu.. Det er lidt svært kan jeg godt mærke nu vi snart har været igang i et år og endnu mere ingen ved vi er igang. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2022

Anonym trådstarter

MorJ skriver:

Ventetiden er den væreste og alle omkring os bliver bare gravide lige nu.. Det er lidt svært kan jeg godt mærke nu vi snart har været igang i et år og endnu mere ingen ved vi er igang. 

Jeg har lige været igennem det. Med 2 i den nærmeste familie med 2 på hhv 4 og 6 måneder. 

Vi har været igang i snart 3 år. Og min søster smed hendes beskyttelse og var gravid efter 3 måneder .. så jeg kender det udemærket. De første måneder efter de fortalte det kunne jeg dårligt kører forbi deres by uden at græde. 

Men jeg er fortrøstningsfuld ved at vide at det nok skal ske for mig. 

Anmeld Citér

5. november 2022

Tami

Profilbillede for Tami

De godt og vel 2 år vi har været igang har alle omkring os (sådan føles det i hvert fald) blevet gravide. Vi går faktisk kun og venter på at en af dem melder ud at de venter sig igen. Det er så mega hårdt. Man vil jo så gerne glæde sig på deres egne, men det er svært når den manglende Lykke ved en selv overskygger det. 

Vi har været igennem 2 lange behandlinger også som ikke rigtig lykkedes for os, så de korte behandlinger/duo har fungeret rigtig godt på os. Vi kom ellers i lang behandling til at starte med pga min alder på 37. Vi fik i øvrigt opkaldet i formiddags om at 3 af de 5 æg er befrugtede. Så mangler vi bare brevet i e-boks på 5./6. dagen om hvor mange der klarer den til frys. Vi har allerede 2 på frys og går først videre til ægoplægning når Vi har 4 æg i fryseren. Inden da skal jeg så også lige på 6 ugers p-piller

Anmeld Citér

8. november 2022

Anonym

Vi er startet op med inseminering og jeg skal insemineres første gang enten på lørdag eller mandag.

Jeg har i 5 dage nu fået clomid hver aften, var vist for at få bedre eller i hvert fald flere æg. Jeg skal scannes på torsdag for at se hvor store æggene er blevet. 

Hvor store skal de helst være? Lægen på klinikken sagde at jeg nok skulle insemineres på mandag, men efter min egen cyklus skulle jeg have ægløsning på lørdag, og så er mandag da for sent. Eller skubber Clomid ægløsningen? Kan lægen se på scanningen hvis min ægløsning kommer tidligere end de har regnet med, vil de så inseminere før eller gøre noget for at skubbe ægløsningen? 

Anmeld Citér

8. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi er startet op med inseminering og jeg skal insemineres første gang enten på lørdag eller mandag.

Jeg har i 5 dage nu fået clomid hver aften, var vist for at få bedre eller i hvert fald flere æg. Jeg skal scannes på torsdag for at se hvor store æggene er blevet. 

Hvor store skal de helst være? Lægen på klinikken sagde at jeg nok skulle insemineres på mandag, men efter min egen cyklus skulle jeg have ægløsning på lørdag, og så er mandag da for sent. Eller skubber Clomid ægløsningen? Kan lægen se på scanningen hvis min ægløsning kommer tidligere end de har regnet med, vil de så inseminere før eller gøre noget for at skubbe ægløsningen? 

Mine æg har været ca 15mm men har læst mig frem til at større er bedre 

Anmeld Citér

8. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kender ikke clomid. Men mit medicin giver mere hormon så det hele burde vokse mere. 

Jeg venter utålmodigt på test dag og har denne gang valgt at teste hcg ud. (Ovitrelle)

I dag var det en meget svag test. Jeg er  ca . 2+5 og er næsten fri. Så næste uge bliver den spændende. 

Mine æg bliver altid lidt misformet lige inden ægløsning. Så de burde kunne se det. Nåede på din slimhinde og dine ægs størrelse.

Anmeld Citér

8. november 2022

MorJ

Igår fik vi lagt et super fint æg op og nu er det bare at ventet til den 16/11 hvor der skal tages blodprøve

Anmeld Citér

8. november 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Da vi var igennem IUI sidste år var mine æg på 20-22 mm før de inseminerede, så vidt jeg husker. Jeg fik også Clomid 

Anmeld Citér

8. november 2022

Anonym trådstarter

MorJ skriver:

Igår fik vi lagt et super fint æg op og nu er det bare at ventet til den 16/11 hvor der skal tages blodprøve

Jeg skal også have taget blodprøve den dag ��

Anmeld Citér

9. november 2022

SJB

Profilbillede for SJB

Har aldrig hørt om DUO behandling før, lyder smart

krydser så meget fingre for jer alle sammen!! Har det på samme måde, synes virkelig det er hårdt, når man samtidig ser den ene efter den anden blive gravide, bare ved at tænke tanken nærmest. Jeg er i dag 14 dage efter ÆU, så burde kunne teste positiv, har fået en ultra svag test, så nu går tankerne selvfølgelig i gang når man har en GUL i bagagen. Har BP dag på fredag d. 11…

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.