Fertilitetsbehandling kom og del

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2022

Anonym trådstarter

Tami skriver:

Duo-stimulation er 2 korte behandlinger lige i træk. Da jeg havde været i den første korte behandling (duo1) og fik taget æg ud, startede jeg direkte med en kort behandling igen dagen efter (duo2). Jeg har ikke kunnet finde meget info om det på nettet, men tror det er en ret ny metode eller også bliver den ikke brugt ret meget. Men tilsyndeladende den perfekte behandling til mig/os (7-9-13)

Åh det lyder spændende! Jeg ved ikke om det bare er standard praksis at man starter i iui. 

Jeg har lange cyklusser. Og har endnu ikke opnået en graviditet selv. Vi har været i i gang i 2,5 år selv. Men pga. Nyt arbejde osv har vi først søgt hjælp for nyligt. Så skulle jeg lige tabe mig lidt først 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2022

Tami

Profilbillede for Tami
Anonym skriver:

Åh det lyder spændende! Jeg ved ikke om det bare er standard praksis at man starter i iui. 

Jeg har lange cyklusser. Og har endnu ikke opnået en graviditet selv. Vi har været i i gang i 2,5 år selv. Men pga. Nyt arbejde osv har vi først søgt hjælp for nyligt. Så skulle jeg lige tabe mig lidt først 

Vi opnåede en naturlig graviditet fra godt 2 år siden - endda i første cyklus efter stop af minipiller. Det endte med en missed abortion i uge 10. Fik en udskrabning fordi den medicinske abort ikke fik livmoderen til at afstøde fosteret. Derefter gik der næsten et år uden vi blev gravide og lægen henviste os til gynækologen, hvor vi startede med IUI. Det lykkedes at blive gravid i 2. forsøg, men var desværre en graviditet udenfor livmoderen og jeg fik fjernet min Venstre æggeleder hvor fosteret sad. Derefter blev vi henvist til IVF behandling. Vi nåede et 3. IUI forsøg inden vi startede i IVF. Det lykkedes ikke, dog blev vi igen naturligt gravide i  januar i år lige inden vores forsamtale til IVF. Endte dog i en bio med det samme igen. Derefter 2 såkaldte lange behandlinger (fra februar til august i år) i IVF uden resultatet. 1. gang 1 æg i fryseren som ikke klarede optøning da de skulle lægge det tilbage i min livmoder (De er nødt til at køre frysebehandling på os da min slimhinde er for tynd, så den skal de arbejde op bagefter). 2. gang ingen æg på frys. Så sadlede de om til duo stimulation. 

Anmeld Citér

31. oktober 2022

Anonym trådstarter

I dag var jeg til min sidste scanning for nu.

På onsdag skal jeg insemineres.

Mit æg var på 14mm. Dog var der en "del" men alle sammen mindre og hun var nød til at måle dem alle, så hun var sikker på at jeg måtte insemineres. Hun spurgte også om vi havde snakket om muligheden for tvillinger. Det har vi, og vi er OK med hvis der skulle komme tvillinger. 

Sidste gonal f i aften, og i morgen aften skal jeg tage ovitrelle. 

Anmeld Citér

2. november 2022

Mom2be2022

Jeg startede D 19/10 med min 3 IVF behandling, dog den lange den her gang.

Har indtil videre fået Gonapeptyl og var i dag til den første scanning og skal først til scanning igen D 11/11.

Puha det er meget medicin man skal have, skal fra i aften både have Gonapeptyl og Pergoveris, så to stik i mave de næste 9 dage  

Anmeld Citér

2. november 2022

Anonym trådstarter

Mom2be2022 skriver:

Jeg startede D 19/10 med min 3 IVF behandling, dog den lange den her gang.

Har indtil videre fået Gonapeptyl og var i dag til den første scanning og skal først til scanning igen D 11/11.

Puha det er meget medicin man skal have, skal fra i aften både have Gonapeptyl og Pergoveris, så to stik i mave de næste 9 dage  

Puha! Jeg har lige et forsøg tilbage med iui inden anden behandling.

Mine æg bliver ikke særlige store. 

Denne gang er mine forhåbninger lave igen. De kunne ikke rigtig måle mig, og mit store æg var 15 mm. Sygeplejersken sagde også at de håbede jeg ville producere 2æg ved næste behandling. Så hun afskrev også lidt denne gang.

Jeg var ellers glad og spændt i morges , men det blev lidt ødelagt. Må vente mine 14 dage og se.

Synes godt nok det er hårdt engang imellem. Båede med medicin men også psykisk.  

Anmeld Citér

3. november 2022

MorJ

vi har siden 17/10 fået estrofem 3 piller hver aften og på mandag skal der tøes et æg op, som skal lægges tilbage  Vi håber at det overlever

Anmeld Citér

4. november 2022

Anonym trådstarter

MorJ skriver:

vi har siden 17/10 fået estrofem 3 piller hver aften og på mandag skal der tøes et æg op, som skal lægges tilbage  Vi håber at det overlever

jeg krydser fingre! 

Havde min ÆL i går. Så jeg er bare inde i the waitgame

Anmeld Citér

5. november 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Vi var til ægudtagning i duo2 i onsdags. Hun startede på Venstre side og der var ikke ét eneste æg. Jeg havde ellers i duo1 fået 6 flotte æg ud. Lægen stoppede da hun var færdig i Venstre side og sendte mig hjem med fyremadel (til at bremse spontan ægløsning), pergoveris (for at modne æggene på højre side) og Ovitrelle til at tage om aftenen, så jeg kunne møde ind igår fredag og få ægudtagning på højre side. Hun sagde at hvis hun først gik i gang på højre side og der ikke var æg i de første ægblærer, kunne hun ikke “gemme resten til en anden dag”. Heldigvis fik vi 5 æg ud igår på højre side, så de har åbenbart slet ikke været ordentlig modne i onsdags. Nu afventer vi et opkald fra klinikken i dag om hvor mange af æggene der er befrugtede og onsdag/torsdag i næste uge hvor mange der er egnene til frys

Anmeld Citér

5. november 2022

Anonym trådstarter

Tami skriver:

Vi var til ægudtagning i duo2 i onsdags. Hun startede på Venstre side og der var ikke ét eneste æg. Jeg havde ellers i duo1 fået 6 flotte æg ud. Lægen stoppede da hun var færdig i Venstre side og sendte mig hjem med fyremadel (til at bremse spontan ægløsning), pergoveris (for at modne æggene på højre side) og Ovitrelle til at tage om aftenen, så jeg kunne møde ind igår fredag og få ægudtagning på højre side. Hun sagde at hvis hun først gik i gang på højre side og der ikke var æg i de første ægblærer, kunne hun ikke “gemme resten til en anden dag”. Heldigvis fik vi 5 æg ud igår på højre side, så de har åbenbart slet ikke været ordentlig modne i onsdags. Nu afventer vi et opkald fra klinikken i dag om hvor mange af æggene der er befrugtede og onsdag/torsdag i næste uge hvor mange der er egnene til frys

Jeg krydser sådan mine fingre for at det lykkes!

Anmeld Citér

5. november 2022

MorJ

Tami skriver:

Krydser finger  

efter vores Duo fik vi 1 æg i første og 2 i næste. Desværre stoppede befrugtning. Så vi har været igang med en lang. Hvor der kom 3 æg, 1 lagt op og en på frys der skal op mandag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.