Fertilitetsbehandling kom og del

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.164 visninger
98 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2022

Anonym trådstarter

Hej alle derude.

Tænkte på at lave en tråd for alle, som er igang lige nu. 

Det er vores første behandling, og har ikke særlig mange at dele noget med.

Vores behandling er egentlig ikke noget vi skjuler, men heller ikke noget jeg deler med alle. 

Vi er pt i gang med gonal f. Har taget det siden lørdag d. 17. Har her til aften ondt i lænd og venstre æggestok. 

I torsdags fik jeg scannet mine æg og havde mange under 9mm i højreside og to æg på 11 og 12 mm i venstre. Jeg er spændt på hvad i morgen siger. Der skal jeg scannes igen. 

Hvor langt er i?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Vi har været igang siden februar i år. Pga min alder er det IVF lang protokol. Vi har nået 2 x ægudtagninger, men aldrig til ægoplægning (1. gang gik det eneste æg vi havde til under optøning og 2. gang klarede ingen af æggene sig til frysning). Jeg døjer med for tynd en slimhinde, så jeg skal stimuleres op inden ægoplægning. Derfor skal alle mine æg fryses i hvert forsøg. Næste forsøg som starter om en uges tid bliver duo-stimulation som er 2 korte behandlinger lige i rap, så håber det bærer frugt ��

Anmeld Citér

25. september 2022

Anonym trådstarter

Tami skriver:

Vi har været igang siden februar i år. Pga min alder er det IVF lang protokol. Vi har nået 2 x ægudtagninger, men aldrig til ægoplægning (1. gang gik det eneste æg vi havde til under optøning og 2. gang klarede ingen af æggene sig til frysning). Jeg døjer med for tynd en slimhinde, så jeg skal stimuleres op inden ægoplægning. Derfor skal alle mine æg fryses i hvert forsøg. Næste forsøg som starter om en uges tid bliver duo-stimulation som er 2 korte behandlinger lige i rap, så håber det bærer frugt ��

Årh jeg håber det lykkes for jer

Vi ved jo ikke om vi er heldige at det lykkes første omgang eller om vi skal ud i et længere forløb.

Vi har været i gang i 2,5år. Men pga. Timing, nyt job, vægt osv. Har vi først fået hjælp nu.

Anmeld Citér

28. september 2022

Anonym

Dejlig tråd

Vi har første samtale med klinikken om 2 uger, for første gang. Vi har kun prøvet få måneder, men da jeg er 42 har vi valgt at prøve behandling allerede nu. Aner ikke hvad vi skal forvente af samtalen, så vi er meget spændte. 

Anmeld Citér

28. september 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Dejlig tråd

Vi har første samtale med klinikken om 2 uger, for første gang. Vi har kun prøvet få måneder, men da jeg er 42 har vi valgt at prøve behandling allerede nu. Aner ikke hvad vi skal forvente af samtalen, så vi er meget spændte. 

Uh jeg havde lidt ondt i maven over vores første samtale. Vidste jo godt hvad de ville sige. Vi startede i maj, og først nu kunne vi komme i gang, da jeg skulle tabe mig først. De var dog virkelig søde og vi havde gode snakke og ind til videre et godt forløb.

Dog er jeg løbet ind i "et problem" at jeg ikke modner hurtigt nok, så er sat op i dosis.

Skal til scanning i morgen, håber sådan at jeg er i "modning"

Jeg ønsker jeg held og lykke

Anmeld Citér

28. september 2022

Anonym

Anonym skriver:

Uh jeg havde lidt ondt i maven over vores første samtale. Vidste jo godt hvad de ville sige. Vi startede i maj, og først nu kunne vi komme i gang, da jeg skulle tabe mig først. De var dog virkelig søde og vi havde gode snakke og ind til videre et godt forløb.

Dog er jeg løbet ind i "et problem" at jeg ikke modner hurtigt nok, så er sat op i dosis.

Skal til scanning i morgen, håber sådan at jeg er i "modning"

Jeg ønsker jeg held og lykke

Og jeg forstår overhovedet ikke hvad du skriver  Modner hurtigt? Dosis? Får man altid medicin, eller er det fordi du får taget æg ud? 

Altså jeg regner med bare at skulle insemineres i egen cyklus, men skal man stadig have medicin? Eller ringer man bare ind når man har ægløsning og beder dem om at fyre sæden op?

Ej, jeg burde måske læse lidt op på det inden jeg skal ind!

Held og lykke i morgen  Skal du så insemineres hvis du er i modning eller have taget æg ud? 

Og tusind tak

Anmeld Citér

29. september 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Og jeg forstår overhovedet ikke hvad du skriver  Modner hurtigt? Dosis? Får man altid medicin, eller er det fordi du får taget æg ud? 

Altså jeg regner med bare at skulle insemineres i egen cyklus, men skal man stadig have medicin? Eller ringer man bare ind når man har ægløsning og beder dem om at fyre sæden op?

Ej, jeg burde måske læse lidt op på det inden jeg skal ind!

Held og lykke i morgen  Skal du så insemineres hvis du er i modning eller have taget æg ud? 

Og tusind tak

Haha beklager .

Jeg er blevet sat på gonal f hormon medicin .

Jeg har lange og korte cyklusser på mellem 20 dage og 40 dage. Dette var en lang cyklus. Så jeg startede på hormon hvorefter jeg er blevet sat op. Ens æg, skal have en størrelse, så man kan gå videre til næste trin, i vores tilfælde er det inseminering. 

For nu skal ingen æg ud. Jeg skal hvis det er tid, tage medicin som giver mig æl inden for 30 timer. Og hvis jeg er i en spontan æl, så ved jeg ikke helt hvad der sker �� første besøg var mine æg i modningsfasen dvs i gang med at vokse. Men andet scan kunne hun ikke finde nogen der voksede. Så nu må vi se hvad der siges i dag 

Anmeld Citér

29. september 2022

Charlotte135

Anonym skriver:

Hej alle derude.

Tænkte på at lave en tråd for alle, som er igang lige nu. 

Det er vores første behandling, og har ikke særlig mange at dele noget med.

Vores behandling er egentlig ikke noget vi skjuler, men heller ikke noget jeg deler med alle. 

Vi er pt i gang med gonal f. Har taget det siden lørdag d. 17. Har her til aften ondt i lænd og venstre æggestok. 

I torsdags fik jeg scannet mine æg og havde mange under 9mm i højreside og to æg på 11 og 12 mm i venstre. Jeg er spændt på hvad i morgen siger. Der skal jeg scannes igen. 

Hvor langt er i?  

En lille solskins historie

Vi startede op i ICSI den 05.05 i år - og jeg fik også Gonal F, og lavede hele 7 gode æg, hvor to af dem er på frys, og det ene er den lille dreng jeg nu har haft i maven i 27 uger

Vi havde selv været igang med projekt baby i 1,5 år, uden held (dårlig sædkvalitet), og så i første forsøgs behandling blev vi gravide

Anmeld Citér

29. september 2022

Anonym trådstarter

Charlotte135 skriver:

En lille solskins historie

Vi startede op i ICSI den 05.05 i år - og jeg fik også Gonal F, og lavede hele 7 gode æg, hvor to af dem er på frys, og det ene er den lille dreng jeg nu har haft i maven i 27 uger

Vi havde selv været igang med projekt baby i 1,5 år, uden held (dårlig sædkvalitet), og så i første forsøgs behandling blev vi gravide

Ej hvor skønt <3 Tillykke

Anmeld Citér

29. september 2022

Anonym trådstarter

I dag blev jeg scannet. Havde et æg på 16 mm. Skal tage gonal i dag, ovitrelle i morgen og insemineres på lørdag jeg er spændt, håbfuld men også realistisk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.