Fertilitetsbehandling kom og del

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2022

Anonym

Nogen der har prøvet at teste Ovitrelle ud af kroppen? Hvornår blev testen så negativ? 

Jeg testede først 10 dage efter ovetrelle og der var testen meget svagt positiv, men har hørt det kan være i kroppen op til 14 dage, selvom der står 10 dage i indlægssedlen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nogen der har prøvet at teste Ovitrelle ud af kroppen? Hvornår blev testen så negativ? 

Jeg testede først 10 dage efter ovetrelle og der var testen meget svagt positiv, men har hørt det kan være i kroppen op til 14 dage, selvom der står 10 dage i indlægssedlen

Jeg testede den ud. Begge gange var den ude efter 5/6 dagen hos mig . 

Men tror det er forskelligt fra person til person.

Anmeld Citér

22. november 2022

Tidra22

Anonym skriver:

Jeg testede også positiv flere dage efter, tror endda det var 11. Jeg var ikke gravid, desværre.

Anmeld Citér

28. november 2022

Anonym trådstarter

En lille opdatering herfra.

Denne måned gik ikke som planlagt. I fredags havde jeg 1 æg på 12 og nogle små. I dag havde jeg stadig et æg på 12 og mange på 10 og 11. 

De frygtede simpelthen de alle ville følge med, så er blevet afbrudt i denne cyklus og skal starte op i ivf behandling næste gang. 

Jeg er virkelig nedtrykt. Jeg havde bare igen sådan en god følelse. 

Desuden synes jeg bare denne behandling jeg fik i dag var forfærdelig.

Normalvis fortæller sygeplejerskerne som scanner mig, hvad de ser, hvad de måler, hvor meget de har målt. I dag blev jeg målt også fik jeg bare afvide, jeg skal lige vende det med en læge. Hvor jeg sad tilbage i det som føltes som evigheder. Hvorefter hun kommer ind og fortæller mig de afslutter behandlingen. Jeg aner ikke hvor mange æg der var, men der var flere . Sidder bare tilbage og er trist.

Jeg måtte selv spørge ind til om vi også skulle stoppe med hjemmegymnastikken eller hvordan. Hvor hun siger, ja min anbefaling er kondom. Hvis jeg ikke havde spurgt, så havde jeg ikke vidst noget.

Jeg er bare lidt nede. Er spændt på ivf. 

Anyway. Tak for alle som deltager og stadig deltagere. 

Anmeld Citér

28. november 2022

MorJ

Anonym skriver:

Denne måned gik ikke som planlagt. I fredags havde jeg 1 æg på 12 og nogle små. I dag havde jeg stadig et æg på 12 og mange på 10 og 11. 

De frygtede simpelthen de alle ville følge med, så er blevet afbrudt i denne cyklus og skal starte op i ivf behandling næste gang. 

Normalvis fortæller sygeplejerskerne som scanner mig, hvad de ser, hvad de måler, hvor meget de har målt. I dag blev jeg målt også fik jeg bare afvide, jeg skal lige vende det med en læge. Hvor jeg sad tilbage i det som føltes som evigheder. Hvorefter hun kommer ind og fortæller mig de afslutter behandlingen. Jeg aner ikke hvor mange æg der var, men der var flere . Sidder bare tilbage og er trist.

Jeg måtte selv spørge ind til om vi også skulle stoppe med hjemmegymnastikken eller hvordan. Hvor hun siger, ja min anbefaling er kondom. Hvis jeg ikke havde spurgt, så havde jeg ikke vidst noget.

Det er da bare en rigtig øv oplevelse  Slet ikke sådan noget man har brug for! Det er virkelig umenneskeligt

sender kram din vej

Anmeld Citér

28. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ej hvor er det synd for jer  Kan virkelig godt forstå det må være rigtig hårdt at misse en måned mere, når man bare går og håber. Men de var bange for at der ville komme for mange æg og du ville blive gravid med flerlinger, eller?

Jeg håber virkelig I har heldet med jer til Ivf

Stort kram og tanker

Anmeld Citér

29. november 2022

Anonym trådstarter

MorJ skriver:

Det er da bare en rigtig øv oplevelse  Slet ikke sådan noget man har brug for! Det er virkelig umenneskeligt

sender kram din vej

Tak er spændt på jeres scanning ! Åh det er så spændende i nåede igennem første del. 

Anmeld Citér

29. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ej hvor er det synd for jer  Kan virkelig godt forstå det må være rigtig hårdt at misse en måned mere, når man bare går og håber. Men de var bange for at der ville komme for mange æg og du ville blive gravid med flerlinger, eller?

Jeg håber virkelig I har heldet med jer til Ivf

Stort kram og tanker

Jeg var inde og læse på min Sundhedsplatform. Der stod lidt mere. 

Normalt har man et follikle som er ledende. Det havde jeg ikke denne omgang. Tilgengæld havde jeg mange på begge sider som var i ca samme størrelse. Så de frygtede at jeg ville slippe mange æg samtidig. Derfor blev jeg afsluttet. Normalvis, vil de gerne have 1-2 æg. Men jeg havde vidst for mange og ikke et som var stukket af fra de andre. 

Det er bare mega ærgerligt den behandling jeg følte jeg ikke fik. Men på mandag skal jeg til ivf samtale. Så håber jeg det lykkes med ivf

Anmeld Citér

29. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Normalt har man et follikle som er ledende. Det havde jeg ikke denne omgang. Tilgengæld havde jeg mange på begge sider som var i ca samme størrelse. Så de frygtede at jeg ville slippe mange æg samtidig. Derfor blev jeg afsluttet. Normalvis, vil de gerne have 1-2 æg. Men jeg havde vidst for mange og ikke et som var stukket af fra de andre. 

Det er bare mega ærgerligt den behandling jeg følte jeg ikke fik. Men på mandag skal jeg til ivf samtale. Så håber jeg det lykkes med ivf

Okay, på den måde. Men ja, det burde de jo fortælle dig derinde, ikke okay man skal hjem og google det for at få svar

Men godt I allerede har fået tid til samtale, så føler man da der sker lidt. Håber det aller bedste for jer

Anmeld Citér

29. november 2022

Tami

Profilbillede for Tami
Anonym skriver:

Øv at det ikke gik i denne omgang. Men måske det betyder at du producerer mange æg. Det er jo godt når I skal i IVF lige om lidt.

Jeg har selv brugt siden feb i år på at få 3 befrugtede æg i fryseren (4 hvis man tæller det med der ikke klarede optøning), fordi jeg grundet min alder ikke danner så mange æg, så det har virkelig også trukket tænder ud. Nu afventer vi juleferien er overstået så vi forhåbentlig snart kan nå til den sjove del af processen hvor de ligger et æg tilbage 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.