Roe v Wade omstødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2022

Hanspige

Love Angel skriver:

der er ikke nogen der kan tvinge nogen til noget som helst. Men det burdte være noget de kvinder vil synes det er godt for dem at blive det når de får talt med andre hvor de rådgiver dem.

Og det synes de ikke. Det tænker de ikke over. De tænker på næste fix. Og så er vi tilbage til at den frie abort er en rigtig god idé.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Hanspige skriver:

Og det synes de ikke. Det tænker de ikke over. De tænker på næste fix. Og så er vi tilbage til at den frie abort er en rigtig god idé.

Det ikke dig der bestemmer am at de synes det er god ide eller ej. 
og det er derfor nogen skal rådgive dem rigtig. 

og hvis du skal forstille at være normal og det er mindste ting. Hvis man har menneskelighed og alt det der gør os til mennesker. Så vil man ikke synes at abort som er = slå et barn ihjel er en god ide.

og det var min sidste indlæg herinde i den her tråd. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Love Angel skriver:

Nej men så må det betales i genen staten. På den måde er det økonomisk straf for manden og kvinden.

Hvordan det?

Idag betaler vi alle til det, igennem vores SKAT. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella
Love Angel skriver:

Men alt det uheld med cykel mm er ikke det samme som abort. Hvor vi snakker om at man med abort slå man et barn ihjel. 

Og jeg siger bare at abort er ikke for sjov, det er et lille menneske der bliver slået ihjel hver gang man fortaget en abort. Man vil jo bare finde en måde så de ikke har de tankegang med at bruge abort som prævention. 
og desuden hvis du mener at de kvinder gør sådan noget og er så uansvarlig er pga de er psykisk syge Og aldrig burdte have børn. Så det også bare med at tilbyde dem at blive steril. 

Nej cykeluheld og abort er ikke det samme. Det var for at sige man kan være uheldig mange gange inden for samme område. Fordi uheld er hvad de er: noget man ikke ønslede skulle ske men som desværre skete alligevel. Og spørgsmålet er så om vi som samfund vil stå og pege fingre af folk og sige de bare burde have passet bedre på, eller om vi vil have etsiklerhedsnet til at hjælpe dem.. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella
KoFy skriver:

Nu er det ikke noget, jeg har tænkt meget over. Men at dømme for børnemishandling mens barnet er i maven og i sidste ende tvangsindlægge, indtil barnet er ude, kunne være muligheder.

Så er vi da for alvor ude i at kvinder ikke længere har ret til at bestemme over egen krop

Til at starte med vil det måske kun være stofmisbrugere man satte ind overfor. Men der er jo mange ting, der ikke er optimale for et barn inde i livmoderen.. skal vi tvangsindlægge rygere også, så vi sikrer babyerne ikke bliver udsat for nikotin? Hvad med dem der spiser dårligt og udvikler diabetes? Hvis en kvinde ikke ønaker en given behandling i forbindelse med graviditet og fødsel -kan hun så tvinges til det? 

Ved at gå ned af den vej mister kvinder helt generelt retten til at bestemme over egen krop. Og når man alligevel er i gang.. kan vi så ikke også tage fat i de sene teenagere og sætte dem på en fornuftig diæt så de er klar til at få børn? Vi kunne også matche dem med mænd for at få bedst muligt udkomme.. 

Selvom man ikke tænker det er realistisk, så sidder der altid én eller flere med mere ekstrem tankegang end én selv, og når først vejen er banet for ét slags indgreb, bliver det nemmere at indføre det næste.. Det er det der kommer til at ske i usa nu. Det er sket i polen. Jeg synes det er skræmmende, og derfor holder jeg på retten til fri abort. Ja jeg kan ikke forestille mig en situation hvor jeg selv ville vælge det (andet end voldtægt og hvis mit liv var i fare eller baby 100% ville dø efter fødslen) og skulle jeg havne der vil jeg klart føle det som om jeg var morder. 

Men ej om jeg dømmer andre kvinder for at foretaget abort. Og jeg kunne aldrig drømme om at kalde dem mordere. Som flere andre skriver: hvis man er imod at få abort/ser det som mord, så lad være med at gøre det selv. Men lad samtidig være med at fratage andre kvinder retten over deres egen krop. Det er en farlig vej at gå.. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Hanspige

Love Angel skriver:

Det ikke dig der bestemmer am at de synes det er god ide eller ej. 
og det er derfor nogen skal rådgive dem rigtig. 

og hvis du skal forstille at være normal og det er mindste ting. Hvis man har menneskelighed og alt det der gør os til mennesker. Så vil man ikke synes at abort som er = slå et barn ihjel er en god ide.

og det var min sidste indlæg herinde i den her tråd. 

De får masser af rådgivning. Det er ikke noget de ønsker.fokus er på næste fix. Jeg arbejder sjovt nok med dem.

Anmeld Citér

26. juni 2022

fehår

KoFy skriver:

Nu er det ikke noget, jeg har tænkt meget over. Men at dømme for børnemishandling mens barnet er i maven og i sidste ende tvangsindlægge, indtil barnet er ude, kunne være muligheder.

Jeg elsker, når mænd forsøger at bestemme, at kvinders kroppe skal bruges som ufrivillige babyinkubatorer. Virkelig charmerende. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Som jeg ser det, er der ingen ordentlige alternativer til fri abort. For mig at se er det langt være at tvinge en kvinde til at gennemgå en graviditet og en fødsel, hun ikke ønsker, at få et barn, som er uønsket, i nogle vilkår, som af forskellige årsager ikke er passende for et barn.

Det er ikke et barnemord. Det er ikke et barn. Det er et foster, der med tiden kommer til at udvikle sig til et barn. Groft sagt er det en klump celler med potentiale. 

Et forbud mod abort - brugerbetaling - begrænsning - er et kæmpe tilbageskridt for ligestilling. Jeg har som kvinde ultimativt ret til at bestemme over min krop! Enhver, som har været gravid og har født, ved, at det ikke er småting, man udsætter sin krop for. Og der er sgu ikke nogen, der skal vurdere, om jeg har været for dum, for sløset, for letpåklædt eller andet, så jeg har fortjent at gennemgå graviditeten som en form for ‘straf’ for min ‘tankeløshed.’ Tænker heller ikke det er optimale forhold at få et barn under.

Desuden er det jo ikke sådan, at der ikke blev foretaget aborter, før aborten blev fri. Der blev, så vidt jeg ved, foretaget flere. I snuskede baglokaler med risiko for kvindens liv og fertilitet. Hvem ønsker dog, at vi skal tilbage dertil?! 

Jeg er bedøvende ligeglad med, om der er få, udsatte kvinder, der ‘misbruger’ den frie abort. Det er selvfølgelig uheldigt, men sgu da hellere det, end at de ligger og forbløder i et eller andet baglokale, hos en kvaksalver, som jo skete tidligere. Eller at flere børn skal vokse op i kummerlige forhold med forældre, der slet ikke magter at tage sig af dem.

Jeg ønsker, at børn skal være ønskede, elskede og have bedst mulige vilkår. Jeg ønsker, at kvinder skal være frie til selv at vælge om de vil sætte børn i verden. Jeg synes de to ting er langt vigtigere at prioritere end at man kan blive stødt på manchetterne over, at nogle kvinder burde vide bedre end at blive gravide igen og igen. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut
fehår skriver:

Jeg elsker, når mænd forsøger at bestemme, at kvinders kroppe skal bruges som ufrivillige babyinkubatorer. Virkelig charmerende. 

Jeg er fuldstændig enig! Ved ikke om man skal grine eller græde…

Anmeld Citér

26. juni 2022

ChesireKitty

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.