Roe v Wade omstødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2022

lineog4

Love Angel skriver:

Jeg har ellers sagt at jeg ikke ville deltage mere i den her tråd men Nou må jeg svare dig på den. 

for mig har det aldrig handlet om penge og kommer aldrig til det. Det eneste jeg tænker på er det stakkels børn der dør hver gang der bliver fortaget en abort. 
jeg høre også hvad andres holdning og mening er. Men jeg må også ha min holdning. 
du mener ikke at det er et barn og ikke gør spor hvis man stopper den lille hjerte med at slå og afslutte dens liv. Jeg er den holdning at i det sekundt barnets hjerte slå sit første slag og man så derefter for man fortaget abort så har man slået det ihjel.

Ja du må have din holdning og jeg respekterer den og derfor jeg bliver forvirret over ideen om at en gsng er okay, men flere gange er forkert. 

For enten er det mord på et barn som du tænker eller også er det ikke som jeg tænker. Med din holdning er det abort er altid forkert og med min, at abort er ikke forkert. 

Begge synspunkter er reelle og har vi ret at have, men jeg kan ikke finde ud af det når der er en sådan lidt midt imellem: det er okay en gang imellem og andre gange er det ikke. Der forvirrer en som mig som egentlig rigtig gerne vil lytte til de som etisk tænker anderledes end mig, lytte til tanken om undfangelse er lig livet starter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2022

KoFy

Mor og meget mere skriver:

Hvorfor synes du, hun skal blive nogens mor? For mig lyder hun ikke til at være hverken ansvarlig, moden eller i stand til at tilsidesætte egne behov - men du synes, hun skal have et barn? 

Mon ikke hun ville tænke sig lidt mere om, hvis ikke staten bare diskede op med den ene abort efter den anden ‘free of charge’?

Anmeld Citér

26. juni 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
lineog4 skriver:

Puha der bevæger du dig ind på et område som er utrolig følsomt.

Det er korrekt nogle ender en graviditet fordi deres barn bliver vurderer at være for syg til livet, eller fx pga Down. Jeg har endnu til gode at møde det forældrepar som træf det valg med et lyst sind og uden en kæmpe sorg bagefter. At fravælge sit barn (for de forældrepar jeg har mødt og jeg har mødt en del gennem mit engagement i Landsforeningen til støtte ved spødbarnsdød som det hed den gang) er et af de hårdeste valg i verden. 

Og ja man kunne vente og se, gå fra at kunne få en abort i fuld narkose til at skulle føde sit barn enten dødt i maven fordi de fysiske "fejl" var for store eller føde det fx i uge 33 fordi man der finder ud af, det var rigtigt de fysiske fejl kromosonfejlen gav er så massive så det er ulig et værdigt liv. 

Jeg har gennemført en graviditet uvidende om, at min datter havde et hjerte der var ulig liv - havde jeg haft valget havde jeg afbrudt graviditeten. Jeg elsker tanken om de 4 dage jeg havde med hende uvidende om, at hun skulle dø, men tanken om at gå med spark i maven, folks bemærkninger om graviditeten velvidende, at min datter ikke skulle leve - det er for barskt. Havde en skøn veninde som gjorde det, og vores valg, vores tanker er forskellige og jeg ville aldrig kræve at andre skulle vælge som mig, så hvorfor skal jeg vælge som dem. 

En ting at man er gravid og man få at vide at barnet er så syg at når det kommer ud skal det ha mange operationer og måske nok ikke ville kunne klare det og ender med at dø. Det forstår jeg så godt at man så afbryder graviditet med kæmpe sår. Men hvorfor vil man afbryde en graviditet bare fordi barnet har en handicap som Down??? 
der er mange der har Down sygdom og lever et godt liv ligesom dem der sidder i kørestol eller multihandicappet men ja de har brug for meget hjælp men kan tænke og føle og leve livet alligvelet. 

og ked af dit tab af din datter. Det er simpelthen ubærlig sådan noget for forældre, det er det værste de kan blive udsat for. Og forstår godt at du vil ha afbrudt graviditet fordi dit barn er taget fra dig og du ikke kunne ha din datter mere end de 4 dage. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Love Angel

Mor til 4
lineog4 skriver:

Ja du må have din holdning og jeg respekterer den og derfor jeg bliver forvirret over ideen om at en gsng er okay, men flere gange er forkert. 

For enten er det mord på et barn som du tænker eller også er det ikke som jeg tænker. Med din holdning er det abort er altid forkert og med min, at abort er ikke forkert. 

Begge synspunkter er reelle og har vi ret at have, men jeg kan ikke finde ud af det når der er en sådan lidt midt imellem: det er okay en gang imellem og andre gange er det ikke. Der forvirrer en som mig som egentlig rigtig gerne vil lytte til de som etisk tænker anderledes end mig, lytte til tanken om undfangelse er lig livet starter. 

Som jeg skrev tidligere i tråden at min holdning og helt dyb fra hjertet så synes jeg at selv 1 gang at fortaget abort er allerede 1 gang for meget det er det jeg føler helt ind dybt i mit hjerte. 

grund til jeg sagde at hvis uheldet er ude mm at de kan lave en regel om at de kan for fortaget abort en gang gratis fordi de vil tænke at det uha så uretfærdig hvis man ikke har en chance for at få abort. 
Så tænkte at det er måske mere realistisk at staten vil lave sådan en regel. Selvom drømme scenarie for mig at staten laver regel om at der slet ikke abort til dem der siger ups glemte kondomet eller ups kondomet sprang eller ups vi beskyttet os ikke så vi vil ha abort. Men om nogle måneder så kan vi glæde os over at vi vil prøve at blive gravide.

Anmeld Citér

26. juni 2022

ChesireKitty

Love Angel skriver:

En ting at man er gravid og man få at vide at barnet er så syg at når det kommer ud skal det ha mange operationer og måske nok ikke ville kunne klare det og ender med at dø. Det forstår jeg så godt at man så afbryder graviditet med kæmpe sår. Men hvorfor vil man afbryde en graviditet bare fordi barnet har en handicap som Down??? 
der er mange der har Down sygdom og lever et godt liv ligesom dem der sidder i kørestol eller multihandicappet men ja de har brug for meget hjælp men kan tænke og føle og leve livet alligvelet. 

og ked af dit tab af din datter. Det er simpelthen ubærlig sådan noget for forældre, det er det værste de kan blive udsat for. Og forstår godt at du vil ha afbrudt graviditet fordi dit barn er taget fra dig og du ikke kunne ha din datter mere end de 4 dage. 

Størstedelen af de mennesker som bliver/blev født med Downs syndrom har/havde voldsomme senfølger, smerter og andre problemer. Ikke alle med Downs er som dem du ser i fjernsynet eller på Facebook med hele den der "hvorfor vil ingen have os" meme

Anmeld Citér

26. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Mrs. skriver:

Jeg elsker når feminister skal angribe en mand der tør sige sin mening.  

Hvorfor er hans mening mindre værd fordi han er mand? Hans synspunkt er lige så reelt og relevant som en kvindes. 

og det han siger giver jo mening. 

Jeg går ind for at man kan få en abort fx ved fostersygdom, eller hvis barnet er undfanget ved voldtægt osv. selvfølgelig skal en kvinde ikke føde er barn af en der har voldtaget hende. 
MEN! Jeg synes ikke abort skal være frit fra leveren til alle der ønsker det. For tro det eller ej jeg har faktisk mødt et par piger der rent faktisk brugte det som prævention! Én fortalte stolt hun havde fået 8 medicinske aborter - det var nemmere end at huske p-piller og hun GAD ikke kondom. Det var argumentet. 
så nej man skal fandme ikke kunne få en abort bare fordi “hov”. Abort er en alvorlig ting uanset alder på fosteret, det skal tages dybt alvorligt og det er ikke noget der skal udføres i flæng. Det skal give mening. 

Så er man feminist, hvis man holder på retten til at bestemme over egen krop? 

Jeg har det såen, at umiddelbart mener jeg at alle har ret til deres holdninger og til at ytre dem, det er jo et frit land, men det er bare enormt hult, når det handler om en mand, som vil bestemme hvornår en kvinde kan få abort, eftersom det aldrig bliver et valg han kan komme til at mærke på egen krop, sådan helt fysisk. 

Derudover så forstår jeg slet slet ikke behovet for at diktere hvornår en kvinde lan få abort, selv når man er kvinde, hvem har mere ret i deres holdninger. Hvis du mener at abort er forkert, så lad være med at få en, det er vel sådan set meget simpelt? 

Jeg tænker at det bliver meget meget dyrere for samfundet, hvis kvinder tvinges til at gennemføre graviditeter? Og hvad er det næste vi skal tvinges til? Sterilisation, for så kan vi da bare sende dem til Sprogø!

Hvem skal beslutte om en abort giver mening? 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Love Angel

Mor til 4
ChesireKitty skriver:

Størstedelen af de mennesker som bliver/blev født med Downs syndrom har/havde voldsomme senfølger, smerter og andre problemer. Ikke alle med Downs er som dem du ser i fjernsynet eller på Facebook med hele den der "hvorfor vil ingen have os" meme

det er derfor jeg stod med spørgsmålstegn og spørger nyskerigt. Da hvad jeg læser og ser fra TV mm. Er at de kan ha et godt liv med Down sygdom. Viste intet om dem der lider af smerter. 
men de har vel jo ret til at leve ligesom os andre hvis de virkelig selv siger hvorfor ingen vil have os. Fordi hvis de selv vil leve livet selvom de har udfordringer mm hvorfor skal forældrene så bestemme at nej du skal dø før du fødes? Er det så ikke bare fordi forældre ikke gider et handicappet barn?!

Anmeld Citér

26. juni 2022

KoFy

Mom skriver:

Så er man feminist, hvis man holder på retten til at bestemme over egen krop? 

Jeg har det såen, at umiddelbart mener jeg at alle har ret til deres holdninger og til at ytre dem, det er jo et frit land, men det er bare enormt hult, når det handler om en mand, som vil bestemme hvornår en kvinde kan få abort, eftersom det aldrig bliver et valg han kan komme til at mærke på egen krop, sådan helt fysisk. 

Derudover så forstår jeg slet slet ikke behovet for at diktere hvornår en kvinde lan få abort, selv når man er kvinde, hvem har mere ret i deres holdninger. Hvis du mener at abort er forkert, så lad være med at få en, det er vel sådan set meget simpelt? 

Jeg tænker at det bliver meget meget dyrere for samfundet, hvis kvinder tvinges til at gennemføre graviditeter? Og hvad er det næste vi skal tvinges til? Sterilisation, for så kan vi da bare sende dem til Sprogø!

Hvem skal beslutte om en abort giver mening? 

Når nu vores alle sammens penge bliver brugt på det via skatten, så er det vel i orden at diskutere, om man vil være med til det?

Argumentet om, at man bare selv kan lade være med at få en abort holder heller ikke.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
KoFy skriver:

Når nu vores alle sammens penge bliver brugt på det via skatten, så er det vel i orden at diskutere, om man vil være med til det?

Argumentet om, at man bare selv kan lade være med at få en abort holder heller ikke.

Selvfølgelig holder argumentet med, at hvis du er mod abort, så lad være med at få en, hvorfor skulle det ikke det?

Du er med til at betale en hulens masse ring via din SKAT, fx skoler, offentlige veje, selvom du måske aldrig får børn eller bil. Men eftersom du (indtil videnskaben overrasker os) aldrig kan blive gravid, så syntes jeg personligt at din mening mod abort, ringer hult. Det kan du så, og er velkommen til at være uenig i, og det er netop det fede ved ytringsfrihed

Anmeld Citér

26. juni 2022

KoFy

Mom skriver:

Selvfølgelig holder argumentet med, at hvis du er mod abort, så lad være med at få en, hvorfor skulle det ikke det?

Du er med til at betale en hulens masse ring via din SKAT, fx skoler, offentlige veje, selvom du måske aldrig får børn eller bil. Men eftersom du (indtil videnskaben overrasker os) aldrig kan blive gravid, så syntes jeg personligt at din mening mod abort, ringer hult. Det kan du så, og er velkommen til at være uenig i, og det er netop det fede ved ytringsfrihed

Så hvis vi skal følge din logik, må naboen godt slå sine børn, så længe du er søde ved dine?

Og ja, skatten betaler for mange ting - som alle partier har en holdning til. Derfor er det vigtigt, du stemmer ved næste valg, så jeg ikke får min vilje

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.