Mrs. skriver:
Jeg elsker når feminister skal angribe en mand der tør sige sin mening.
Hvorfor er hans mening mindre værd fordi han er mand? Hans synspunkt er lige så reelt og relevant som en kvindes.
og det han siger giver jo mening.
Jeg går ind for at man kan få en abort fx ved fostersygdom, eller hvis barnet er undfanget ved voldtægt osv. selvfølgelig skal en kvinde ikke føde er barn af en der har voldtaget hende.
MEN! Jeg synes ikke abort skal være frit fra leveren til alle der ønsker det. For tro det eller ej jeg har faktisk mødt et par piger der rent faktisk brugte det som prævention! Én fortalte stolt hun havde fået 8 medicinske aborter - det var nemmere end at huske p-piller og hun GAD ikke kondom. Det var argumentet.
så nej man skal fandme ikke kunne få en abort bare fordi “hov”. Abort er en alvorlig ting uanset alder på fosteret, det skal tages dybt alvorligt og det er ikke noget der skal udføres i flæng. Det skal give mening.
Så er man feminist, hvis man holder på retten til at bestemme over egen krop?
Jeg har det såen, at umiddelbart mener jeg at alle har ret til deres holdninger og til at ytre dem, det er jo et frit land, men det er bare enormt hult, når det handler om en mand, som vil bestemme hvornår en kvinde kan få abort, eftersom det aldrig bliver et valg han kan komme til at mærke på egen krop, sådan helt fysisk.
Derudover så forstår jeg slet slet ikke behovet for at diktere hvornår en kvinde lan få abort, selv når man er kvinde, hvem har mere ret i deres holdninger. Hvis du mener at abort er forkert, så lad være med at få en, det er vel sådan set meget simpelt?
Jeg tænker at det bliver meget meget dyrere for samfundet, hvis kvinder tvinges til at gennemføre graviditeter? Og hvad er det næste vi skal tvinges til? Sterilisation, for så kan vi da bare sende dem til Sprogø!
Hvem skal beslutte om en abort giver mening?
Anmeld
Citér