Roe v Wade omstødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2022

fehår

KoFy skriver:

Så kvinden skal - uden partnerens evt samtykke - kunne stoppe en graviditet til enhver tid?

Går du så også fx ind for, at manden kan undlade at betale børnebidrag?

Intet er så sort og hvidt, som du prøver at gøre det til. Hvilket USA i disse dage jo også netop er bevis for.

Ret til at bestemme over egen krop trumfer. Ingen skal kunne tvinge en person med livmoder til at gennemføre en graviditet mod deres vilje. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2022

Mrs.

fehår skriver:

Jeg elsker, når mænd forsøger at bestemme, at kvinders kroppe skal bruges som ufrivillige babyinkubatorer. Virkelig charmerende. 

Jeg elsker når feminister skal angribe en mand der tør sige sin mening.  

Hvorfor er hans mening mindre værd fordi han er mand? Hans synspunkt er lige så reelt og relevant som en kvindes. 

og det han siger giver jo mening. 

Jeg går ind for at man kan få en abort fx ved fostersygdom, eller hvis barnet er undfanget ved voldtægt osv. selvfølgelig skal en kvinde ikke føde er barn af en der har voldtaget hende. 
MEN! Jeg synes ikke abort skal være frit fra leveren til alle der ønsker det. For tro det eller ej jeg har faktisk mødt et par piger der rent faktisk brugte det som prævention! Én fortalte stolt hun havde fået 8 medicinske aborter - det var nemmere end at huske p-piller og hun GAD ikke kondom. Det var argumentet. 
så nej man skal fandme ikke kunne få en abort bare fordi “hov”. Abort er en alvorlig ting uanset alder på fosteret, det skal tages dybt alvorligt og det er ikke noget der skal udføres i flæng. Det skal give mening. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

KoFy

fehår skriver:

Ret til at bestemme over egen krop trumfer. Ingen skal kunne tvinge en person med livmoder til at gennemføre en graviditet mod deres vilje. 

Du svarer godt nok ikke på mit andet spørgsmål, men jeg kan selvfølgelig godt regne ud, hvad du vil svare

Anmeld Citér

26. juni 2022

fehår

Mrs. skriver:

Hvorfor er hans mening mindre værd fordi han er mand? Hans synspunkt er lige så reelt og relevant som en kvindes. 

Jeg går ind for at man kan få en abort fx ved fostersygdom, eller hvis barnet er undfanget ved voldtægt osv. selvfølgelig skal en kvinde ikke føde er barn af en der har voldtaget hende. 
MEN! Jeg synes ikke abort skal være frit fra leveren til alle der ønsker det. For tro det eller ej jeg har faktisk mødt et par piger der rent faktisk brugte det som prævention! Én fortalte stolt hun havde fået 8 medicinske aborter - det var nemmere end at huske p-piller og hun GAD ikke kondom. Det var argumentet. 
så nej man skal fandme ikke kunne få en abort bare fordi “hov”. Abort er en alvorlig ting uanset alder på fosteret, det skal tages dybt alvorligt og det er ikke noget der skal udføres i flæng. Det skal give mening. 

Det er så nemt at have en holdning om at kontrollere et andet køns krop, når man aldrig vil kunne mærke konsekvensen på egen krop.

Mvh feministen

Anmeld Citér

26. juni 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
KoFy skriver:

Det er bare et super svært emne, og for mig er det ikke lige til, at abort bare skal være tilladt i alle tilfælde.

Så sent som i dag så jeg et opslag på LinkedIn, der trendede, hvor en kvinde fortalte hun havde fået foretaget en abort for noget tid siden. Det skyldtes, at hendes partner ikke ønskede det.

Hun skrev så, at ‘af kærlighed til os alle tre’ valgte hun at få aborten og i stedet glæde sig til at prøve gravid på et senere tidspunkt.

Det synes jeg faktisk er rigtig ubehageligt at have været med til at finansiere via skatten.

I det tilfælde har både manden og kvinden skylden for at barnet er blivet slået ihjel. 
jeg bliver så gal og ondt i hjertet og det få mig til at koge indeni at læse om sådan nogle tilfælder. Det også sådan nogle mennesker der ikke skal ha ret til abort. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

KoFy

fehår skriver:

Det er så nemt at have en holdning om at kontrollere et andet køns krop, når man aldrig vil kunne mærke konsekvensen på egen krop.

Mvh feministen

Hvorfor er det nemt?

Jeg går ud fra, du også kan have en holdning til fx handicappede, selv hvis ikke du er handicappet?

Anmeld Citér

26. juni 2022

Astoria

Profilbillede for Astoria
Mrs. skriver:

Men give mening i forhold til hvad? Hvorfor skal det det? Hvem skal bestemme hvornår det er okay at få en abort? Skal din moral det? Plus, man kan ikke lave lovgivning ud fra hvad en ekstremt lille del af befolkningen vælger at gøre.

Og nej, hans synspunkt bliver aldrig lige så relevant som en kvindes. Der er ikke ligestilling på det område og det kommer der aldrig, så længe det er kvinderne som bærer børnene. Og tør sige sin mening... må jeg være fri. USA er styret af gamle rige hvide mænd. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

lineog4

Love Angel skriver:

Er det da bedre at før det overhovedet når den størrelse hvor man kan se om der er alvorlig ting med babyen eller ej så slå man det ihjel serøst?

Puha der bevæger du dig ind på et område som er utrolig følsomt.

Det er korrekt nogle ender en graviditet fordi deres barn bliver vurderer at være for syg til livet, eller fx pga Down. Jeg har endnu til gode at møde det forældrepar som træf det valg med et lyst sind og uden en kæmpe sorg bagefter. At fravælge sit barn (for de forældrepar jeg har mødt og jeg har mødt en del gennem mit engagement i Landsforeningen til støtte ved spødbarnsdød som det hed den gang) er et af de hårdeste valg i verden. 

Og ja man kunne vente og se, gå fra at kunne få en abort i fuld narkose til at skulle føde sit barn enten dødt i maven fordi de fysiske "fejl" var for store eller føde det fx i uge 33 fordi man der finder ud af, det var rigtigt de fysiske fejl kromosonfejlen gav er så massive så det er ulig et værdigt liv. 

Jeg har gennemført en graviditet uvidende om, at min datter havde et hjerte der var ulig liv - havde jeg haft valget havde jeg afbrudt graviditeten. Jeg elsker tanken om de 4 dage jeg havde med hende uvidende om, at hun skulle dø, men tanken om at gå med spark i maven, folks bemærkninger om graviditeten velvidende, at min datter ikke skulle leve - det er for barskt. Havde en skøn veninde som gjorde det, og vores valg, vores tanker er forskellige og jeg ville aldrig kræve at andre skulle vælge som mig, så hvorfor skal jeg vælge som dem. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

KoFy

Astoria skriver:

Men give mening i forhold til hvad? Hvorfor skal det det? Hvem skal bestemme hvornår det er okay at få en abort? Skal din moral det? Plus, man kan ikke lave lovgivning ud fra hvad en ekstremt lille del af befolkningen vælger at gøre.

Og nej, hans synspunkt bliver aldrig lige så relevant som en kvindes. Der er ikke ligestilling på det område og det kommer der aldrig, så længe det er kvinderne som bærer børnene. Og tør sige sin mening... må jeg være fri. USA er styret af gamle rige hvide mænd. 

Så længe du lever i et demokratisk land, må du leve med, at mænds stemmer - uagtet din nedladende holdning - tæller lige så meget som din.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mrs. skriver:

Hvorfor synes du, hun skal blive nogens mor? For mig lyder hun ikke til at være hverken ansvarlig, moden eller i stand til at tilsidesætte egne behov - men du synes, hun skal have et barn? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.