Love Angel skriver:
Er det da bedre at før det overhovedet når den størrelse hvor man kan se om der er alvorlig ting med babyen eller ej så slå man det ihjel serøst?
Puha der bevæger du dig ind på et område som er utrolig følsomt.
Det er korrekt nogle ender en graviditet fordi deres barn bliver vurderer at være for syg til livet, eller fx pga Down. Jeg har endnu til gode at møde det forældrepar som træf det valg med et lyst sind og uden en kæmpe sorg bagefter. At fravælge sit barn (for de forældrepar jeg har mødt og jeg har mødt en del gennem mit engagement i Landsforeningen til støtte ved spødbarnsdød som det hed den gang) er et af de hårdeste valg i verden.
Og ja man kunne vente og se, gå fra at kunne få en abort i fuld narkose til at skulle føde sit barn enten dødt i maven fordi de fysiske "fejl" var for store eller føde det fx i uge 33 fordi man der finder ud af, det var rigtigt de fysiske fejl kromosonfejlen gav er så massive så det er ulig et værdigt liv.
Jeg har gennemført en graviditet uvidende om, at min datter havde et hjerte der var ulig liv - havde jeg haft valget havde jeg afbrudt graviditeten. Jeg elsker tanken om de 4 dage jeg havde med hende uvidende om, at hun skulle dø, men tanken om at gå med spark i maven, folks bemærkninger om graviditeten velvidende, at min datter ikke skulle leve - det er for barskt. Havde en skøn veninde som gjorde det, og vores valg, vores tanker er forskellige og jeg ville aldrig kræve at andre skulle vælge som mig, så hvorfor skal jeg vælge som dem.
Anmeld
Citér