KoFy skriver:
Det skulle staten jo kun, hvis vi danskere havde stemt for det.
Men jeg får også malet mig selv mere op i et hjørne, fordi der ikke har været en klar pro-life-holdning herinde.
Jeg er ikke imod abort. Men jeg er imod, at staten betaler for, at fostre bliver slået ihjel i tilfælde såsom at det lige passede dårligt eller i stedet for prævention.
Og så er jeg meget uforstående over for, at der åbenbart er så mange, der ikke mener, at mænds mening vedrørende dette betyder noget.
Igen bliver jeg forvirret over om modstanden mod abort alene er fordi det skal staten ikke betale for, eller om det er fordi du reelt mener det er at slå et menneske ihjel.
Jeg respekterer som sådan begge holdninger (også selvom du er en mand
), men for mig er de yderst forskellige.
Hvis det er det økonomiske, så skal vi vel have en grundlæggende debat om, hvad vores skattepenge skal gå til. Hvis vi ikke vil betale for abort, vil vi så betale for rygerlunger, fertilitetsbehandling, kønssygdomme, stress behandling eller.... og hvordan skal vi lave kriterierne for, hvad der er selvforskyldt fx et brækket ben på en skitur versus diabetes 2 pga overvægt. Møg spændende debat som virkelig kan trække noget etik og ikke mindst en værdisætning af vores valg i livet, for ikke at tale om, hvorvidt vi har det frie valg eller om vi er determineret af fx familie, gener, opvækst osv. Vildt interessant.
Pro life der har jeg allerede svaret dig, at der er vores tos synspunkter forskellige, men det gør ikke det ene mere forkert eller meningsløst end det andet. Jeg er så bare den heldige af os, for vi har heldigvis (i min optik) fri abort I Danmark, så jeg skal ikke ud og stå på barrikaderne og forsvare min ret til abort.