KoFy skriver:
Du fokuserer alene på moderen, og jeg tænker på både mor og barn.
Men ærgerligt du stopper, før du kom med et ordentligt argument. Et ordentligt argument kunne jo være årsag til, jeg skiftede min mening og ligesom dig var ligeglad med barnet.
Et eller andet sted har du ret, for en som jeg der er pro fri abort tænker ikke på det lille bitte embryo som et barn, men som et potentielt barn.
Når jeg er pro fri abort så handler det som sådan mest om moren og om også om det potentielle barn og de vilkår for opvækst det potentielle barn potentielt kan få.
At få et barn bør være en livsomvæltning. Når jeg skriver bør, så er det fordi det ikke er alle som kan den omvæltning, ikke alle der kan opnå en forældreevne. Nogen ved det og vælger en abort, og der er forskellen på din tilgang og min synlig, for jeg tænker puha det var et godt valg før embryon blev til det potentielle barn. Du tænker men puha der fratog vi et barn livet eller retten til livet. Jeg tænker ikke vi kan give hinanden argumenter, der vil ændre vores opfattelse for det handler om, hvornår vi mener livet bliver til, hvornår går det fra at være celler til et menneske?
Men det vi kan er at respektere hinanden, og forsøge at forstå de forskellige ståsteder. Du kan fx forstå at jo for pokker jeg tænker på børnene, men i uge 5 i graviditeten er det for mig kun et potentiale og ikke et barn - jeg ser det ikke som mord og gjorde jeg ville jeg såmænd også mene at en graviditet som resultat af en voldtægt skulle gennemføres, for et mord er et mord uafhængigt.
Men ja jeg har kvinden på sinde som pro fri abort, og afledt af det også børn, for mit håb er da at alle børn er ønsket og elsket.
Anmeld
Citér