Skal jeres børn corona vaccineres ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Nej, ingen herhjemme er vaccineret (vi er 5 i husstanden). 

mine børn er ikke i risikogruppen, for at blive alvorligt syg af COVID og et af børnene er allerede testet positiv for et år siden uden at have symptomer, så det giver ikke mening at vaccinere dem for COVID med risiko for alvorlige bivirkninger (sjældne eller ej), når de ikke er i risikogruppen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Hvad er jeres holdning til at de nu åbner op fra 5 års alderen ? Jeg er dybt uening med min eksmand om vores søn skal på 5 år. 
han er bare typen der siger selvfølgelig hvor jeg er mere skeptisk…  synes man bør vente der er ikke forsket nok i det. 

hvad er jeres mening lader i jeres vaccinere ?  Og er i selv vaccineret ? 
jeg er pga det arbejde jeg har men har selv valgt og sige stop nu skal ikke have 3 stik. 

Hvis flere voksne blev vaccineret, var der mindre behov for at vores børn blev vaccineret.

Vi vurderer at nedlukning af skole og aktiviteter er langt mere skadeligt end vaccine, så vores bliver vaccineret uden tøven.

Anmeld Citér

27. november 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Her hjemme er vi alle vaccineret. Vi vil gøre alt for at undgå en nedlukning igen. Min unger led under den sidste.

Anmeld Citér

27. november 2021

heaven

Jeg er i 7 sind…. Hælder mest til et ja. Den yngste er astmabarn, dog regner de med han vokser fra det, og pt er han uden medicin. Men simpel forkølelse aktivere astmaen hos ham, og han har haft mange lungebetændelser som lille…

så et ja skulle mest begrundes med at han ved smitte forhåbentlig vil få et mindre hårdt forløb, jeg vil gerne beskytte hans luftveje mm så meget som muligt… men jeg synes ikke det er en nem beslutning…

Anmeld Citér

27. november 2021

Anonym

Ja. Min datter er 4. 

Hun er i forvejen på et udvidet vaccinationsprogram, så kan ikke se hvorfor denne skulle være anderledes. Vi har prøvet en lang nedlukning, ikke i DK, det har jeg ikke lyst eller overskud til igen. Derudover så vil jeg gerne passe på dem som er i risikogruppen, vaccineret eller ej. Måske er det fordi jeg var helt tæt, arbejder i sundhedsvæsenet, da det hele startede, det sidder sgu stadig i en. 

Så ja, takker absolut ja tak. 

Anmeld Citér

27. november 2021

Anonym

heaven skriver:

Jeg er i 7 sind…. Hælder mest til et ja. Den yngste er astmabarn, dog regner de med han vokser fra det, og pt er han uden medicin. Men simpel forkølelse aktivere astmaen hos ham, og han har haft mange lungebetændelser som lille…

så et ja skulle mest begrundes med at han ved smitte forhåbentlig vil få et mindre hårdt forløb, jeg vil gerne beskytte hans luftveje mm så meget som muligt… men jeg synes ikke det er en nem beslutning…

Der er nok ikke mange læger, der vil synes det er et svært valg, når der er astma involveret.

Anmeld Citér

27. november 2021

EKAB

27. november 2021

Janey

Profilbillede for Janey

Nej vores børn skal ikke vaccineres. Vi forældre er vaccinerede og jeg er ikke bekymret for sikkerheden af vaccinen, men denne vaccine giver ikke nogen fordele til sunde og raske børn. Vores børn har et godt og stærkt immunforsvar og er aldrig syge, så jeg foretrækker at fortsætte med et naturligt immunforsvar. Dog følger børnene det almindelige vaccinationsprogram, da disse sygdomme indebærer en større risiko for dem selv. 

Så kort sagt nej. Vores børn skal ikke have kunstigt immunforsvar for andres skyld, men kun hvor det er en fordel for dem selv. Corona ser alligevel ikke ud til nogensinde at blive helt udryddet, så vi må i gang med at lære at leve med den på en måde, der samtidig kan beskytte de udsatte.

Anmeld Citér

27. november 2021

Anonym

Nej, mine børn skal bestemt ikke vaccineres. Hverken jeg, min partner eller familie er vaccineret. Ej heller vennegruppe. Indtil nu kender jeg personligt nogle børn, som har været smittet, da den eksploderer i børnenes skole pt. De var ramt med en smule snotnæse- intet andet. Klassekammeraterne i mine børns skole har også kun milde forløb eller ingen symptomer. Og det er trods alt halvdelen af årgangen, som er ramt. Jeg kender også en voksen, som var smittet, og kun havde en smule sløjhed i form af træthed. Jeg kan ikke se behovet, og slet ikke, når vaccinen skræmmer mig i så stor grad, som den gør, og de mange vaccineramte ikke bliver hørt eller få hjælp, når deres liv er blevet ødelagt. Både pga lukkede øre, men også fordi man endnu ikke ved, hvordan man skal hjælpe de stakler. Den gruppe vil jeg ikke være en del af, det, hvis du spørger mig, er skræmmende as hell. 

Anmeld Citér

27. november 2021

Sprit25

Vi giver det 14 dage  så har pfizer meldt ud om deres vaccine dækker mod den nye variant. Hvis ja, så tror jeg vi gør det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.