Mink!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2009

sbs78

Ja nu kan der også godt være, jeg bliver slagtet.

Men jeg er jæger og skyder dyr. jeg glæder mig til den dag jeg får den ære at skyde en ræv, og kan få lov til at bære den om min hals.

jeg er af den mening at alle dyr skal behandles ordenligt, så nej det et ikke i orden at mink og ræve bliver behandlet dårligt. Men vi kan ikke køre alle over i en kamp.

Mange mener at min hobby er noget forfærdeligt noget, men hvis vi ikke skyder nogle af dyrene væk, ville det komme for mange. Og der ville gå sygdom i dem. og de ødelækker vores skove.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

..

sbs78 skriver:

Men jeg er jæger og skyder dyr. jeg glæder mig til den dag jeg får den ære at skyde en ræv, og kan få lov til at bære den om min hals.

jeg er af den mening at alle dyr skal behandles ordenligt, så nej det et ikke i orden at mink og ræve bliver behandlet dårligt. Men vi kan ikke køre alle over i en kamp.

Mange mener at min hobby er noget forfærdeligt noget, men hvis vi ikke skyder nogle af dyrene væk, ville det komme for mange. Og der ville gå sygdom i dem. og de ødelækker vores skove.

Jeg er ikke modstander af jagt, hvis man skyder et dyr som eller har haft et godt liv for at spise det og hvis man rammer første gang.

Jeg syntes dog det er bedre at du skyder en ræv (igen hvis du kan ramme første gang) for at bruge pelsen end at du køber en rævepels fra en ræv der har gået i bur. Den ræv du skyder har i det mindste haft et godt liv. Men er nu generelt imod at et dyr skal lade livet bare pga af dens pels. Hvad gør du ved resten af ræven?

Anmeld

28. oktober 2009

luckas-mor

sbs78 skriver:

sy din hobby er helt i orden jeg er også selv jæger

Anmeld

28. oktober 2009

Tina2

Macrolf skriver:

Jeg er ikke modstander af jagt, hvis man skyder et dyr som eller har haft et godt liv for at spise det og hvis man rammer første gang.

Jeg syntes dog det er bedre at du skyder en ræv (igen hvis du kan ramme første gang) for at bruge pelsen end at du køber en rævepels fra en ræv der har gået i bur. Den ræv du skyder har i det mindste haft et godt liv. Men er nu generelt imod at et dyr skal lade livet bare pga af dens pels. Hvad gør du ved resten af ræven?

Har det på samme måde... Dyret har haft et godt liv, hvilket er det vigtigste.

Når man køber en pels ANER man ikke lige præcis hvor pelsen kommer fra og hvordan dyrene har haft det som har ladet livet for den pels.....

Anmeld

28. oktober 2009

Balderson

Macrolf skriver:

Nej, der er ikke nogen mink på nogen pelsfarme der har det godt - lad os lige slå det helt fast!!! - eller har du arbejdet på en minkfarm hvor de har fast grund at løbe på, steder at gemme sig, mulighed for at arbejde for føden og mulighed for at svømme???

DK - at du er vild med pels - det siger mere om dig end du tror!

Macrolf: Det du skriver siger vel også mere om dig end du tror.... For nu findes der også fanatiske mennesker..

Det eneste DK har gjort er da at være ærlig, det er bestemt en god egenskab, og udfra den måde du skriver det gør du det til noget negativ...

Hmmmm hvordan kan ærlighed blive negativ??? Det er kun positivt, at man tør at være ærlig.....

Anmeld

28. oktober 2009

Cris

Nu handler det pludseligt om mink... Men for ikke så længe siden så jeg nogle billeder af nogle gris og ko med sår fra burerne og med alt mulige andre ting og sår... Jeg kan godt forstå, at der skal være lidt mere kontrol, men jeg synes, at der nogle gange media fortæller så nogle ting på en meget dramatisk måde for at få mere salg i dere aviser. Jeg tror ikke, at alle minkavler behandler minkene på samme måde, ligesom jeg hellere ikke tror, at alle landmand behandler deres gris og kreature på en dårlig måde. Men self. skal der være lidt kontrol.

Men jeg ville sige en ting. Man må ALDRIG ALDRIG ALDRIG bruge det som en undskylding til at åbne burene og lade minkene løbe væk i den danske natur. Det er noget rigtigt dårligt. De der mennesker som laver så noget og helt sikker følger sig som nogle stor dyr Helt er bare nogle idioter (undskyld jeg siger det på den måde) Mink hører ikke til den danske natur og balancen i økosystemet bliver helt ødelagt. De er meget svært at fange igen og det kan være en katastrof, hvis der bliver for mange mink ude i den danske og europeiske natur. Jeg bliver galt hver gang jeg hører, at de har gjord det igen!

Anmeld

28. oktober 2009

heaven

uha uha, synes det var en forfærdelig udsendelse - ganske enkelt... fandt da virkelig ud af hvor naiv jeg åbenbart er, for havde da ikke den fjerneste ide om at det var så voldsomt.... Jeg græd stort set hele udsendelsen!!!! Kan slet ikke forstå hvordan nogen kan finde på at behandle levende væsener så skrækkeligt - stakkels dyr... som andre har skrevet mener jeg man bør tage i betragtning at sådan en slags tv "sælger", hvis i forstår... reaktioner og omtale havde ikke været i samme omfang, hvis de havde lavet et program om de farme der behandler deres dyr godt.... jeg VÆLGER at tro på at der er farme hvor tingene fungere - det bliver jeg nødt, andet er for ubærligt at tænke på for mig.....

Men ingen tvivl om at det var en forfærdelig udsendelse.... og pinlig - tænk at et velfungerende land kan godtage at dyr har det sådan... en ting er at der opstår bidskader osv fordi forholdene er som de er,- for mange samlet på et sted osv... det der skærer mig i sjælen er AT MAN LADER DEM GÅ MED INFEKTIONERNE... jeg ser lige bl.a. ræven med bylderne i munden for mig - den kunne umuligt have nemt ved at spise og drikke...  afliv dog dyrene når det er så voldsomt... men det handler jo desværre om penge for avlerne - det var der jo en der indrømmede.... men jeg synes det er så forfærdelig de lader dem lide, og ikke behandler eller afliver... og jeg mener helt klart at det skal straffes hårdt...

Jannie

Jannie

Anmeld

28. oktober 2009

Ea

Macrolf skriver:

Jeps, hunde er flokdyr og når man køber en hund så kommer den jo netop til at se familien den flytter ind hos som sin flok, om man er 1-10 i familien så det var et lidt dårligt eksempel

Nu kunne jeg heller ikke nogensinde drømme om at købe en kanin, hamster eller andet dyr som skulle holdes i bur. Hvis Smilla engang gerne vil have en kanin, så bygger vi et kæmpe bur i haven hvor den kan få lov at grave og udføre sin normale kaninadfærd (som jeg ikke ved ret meget om, det vil jeg undersøge hvis det bliver aktuelt)

At de minkfarme opfylder kravene som politikerne har sat det er ikke godt nok, hvilket en del politikere er ved at indse eftersom der er tale om indføre forbud mod pelsavl i Danmark lige som der er i Sverige og mange andre lande.. Hvor ved du fra de har det godt nok i deres små bure?

Det der bliver nævnt om grise er sq heller ikke i orden, men nu er det jo lige mink vi taler om jv overskriften.. Alle burde spise mindre kød, så er der råd til at købe kød fra frilandsdyr..

Men det var mine andre eksempler åbenbart ikke siden du gentagende gange undviger at svare!

Og nej, en hund ville da aldrig se nogle mennesker som sin flok, hvis ikke den blev holdt i fangenskab... Come on.

Anmeld

28. oktober 2009

Tynen

Nu vi snakker om pels, er der så nogen der ved hvordan det endte med sagen fra Netto?

(De har nogle små "egern" og "dådyr"-figurer til salg med rigtig pels i denne uge.
Hørte i radioen igår at man havde mistanke om at de stammede fra Kina, hvor de pelser dyrene levende og lader dem dø af smerte)

EDIT: Læste så lige starten af tråden og så at det var diskuteret - Swwy  

Anmeld

28. oktober 2009

heaven

Tynen skriver:

Nu vi snakker om pels, er der så nogen der ved hvordan det endte med sagen fra Netto?

(De har nogle små "egern" og "dådyr"-figurer til salg med rigtig pels i denne uge.
Hørte i radioen igår at man havde mistanke om at de stammede fra Kina, hvor de pelser dyrene levende og lader dem dø af smerte)

tror nok de blevet fjernet fra butikkerne??? er ikke 100 procent sikker, men ...... synes det var det de sagde...

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.