Mink!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2009

wamse

Jeg så ikke udsendelsen, men har dog meninger alligevel. Jeg synes alle dyr skal have ordenlige forhold, men jeg synes også man skal vide at der er 2 sider af en sag. Der vil altid være nogle som ikke formår at gøre det bedste for dyrene, og de skal straffes, men derfra til at lukke alt ned er helt ude af kontrol. Der er også svineavlere, der burde lukkes ned, men derfor skal alle svinefarme forhåbentlig ikke lukkes ned i Danmark. Jeg tror ikke på at det kan undgåes at der er døde dyr og dyr med skader, når man har så mange dyr, men gu skal de da behandles ordentligt.

De skulle finde ud af om der er generelt, at disse mink ikke har det godt, eller om det enkeltstående tilfælde. Så skulle aktivister, som render rundt og lukker mink ud fra deres bure, have en ordenlig en over nakken, da det hverken er det bedste for mink eller for naturen omkring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

Orkide86

Synes helt klart det er synd for dyrene og mener helt klart at der skal gøres noget ved de dyr der har det træls, men jeg synes så osse at det er så forkert at de bare hopper over hegn.. Ahh kan ikke helt finde ud af hva jeg skal synes om det, alle stedere med mage dyr, ser man desværre at sådan noget sker, jeg har selv været i en svine stald og der sker der der osse sådan ting og de blir selvfølgelig behandlet og sådan, men ja.

Hvis de kunne komme ind på svine gårde gjorde de vel osse det, synes det er godt det blir opdaget, men synes det er den forkerte måde, så var det bedere de kom på uanmeldt besøg ved ejeren og forlangte og komme ind istedet for at hoppe over hegnet, for det er sku os ulovligt.. Ahh ja sku lige ud med det..

Anmeld

28. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er absolut ikke alle minkavlere der behandler sine mink sådan. Hellere have minkene i DK end østeuropa, hvor der slet ikke er kontrol. 

Jeg elsker pelse. Dog har jeg kun gamle genbrugspelse, men jeg kunne godt tænke mig en ny pels. 

Minkene bliver efterfølgene brugt til dyrefoder, så alting bliver brugt.

Men helt sikkert skal de behandles godt!

Anmeld

28. oktober 2009

stine_olesen

Altså synes også det var enormt væmmeligt at dyrene skal lide sådan. Men igen det er et arbejds marked hvor der er efterspørgsel så der skal være plads til at avle dyr men det er mere omstændighederne som dyrene bor under, alt ville jo være i den skønneste orden hvis bare der blevet taget hånd om dyrene, så i virkeligheden synes jeg det er dem som føre kontrol med det der skal være noget mere ude, han sagde der i gåpr at de havde lavet en undersøgelse i 2006 flot det er så næsten 4 år siden.

Men stadig så er det ejerene og bestyrene der skal tage sig sammen og lade vær med at mishandle dyrene, også selv om det i sidste ende bare er for at de skal aflives og pelses.

Anmeld

28. oktober 2009

Vidunderligeunger

finkedinke skriver:

Jeg tror at man altid skal prøve at huske på at der altid er to sider af en sag.

Kig på www.den2side.org

Ifølge den er der 1460 pelsdyrfarme i dk. Det er jo en hel del og så kan man jo godt forestille sig at man kan finde et par stykker farme der ikke kører efter bogen. Det er selvfølgelig ikke godt, men at hele branchen ikke kan opføre sig ordentligt fordi de har fundet nogle problemfarme er da en grov generalisering.

Programmet har besøgt 34 farme ud af de 1460. Jeg kan ikke %-regne men det er jo ikke mange og jeg vil da gætte på at man på enhver farm kan finde dyr med bidskader i og med det er DYR man har med at gøre.

Jeg ville nødigt have at der kom et kamera hold og filmede mig på arbejde, tænk hvis de kom på en dårlig dag

Linket er bl.a. med en fortælling fra en af de farmere der blev vist i programmet

der er jeg enig! bor selv i Ringkøbing og har set mange mink farme herude, de er ikke tilnærmelsesvis lige så skadede som dem på tv. og lur mig om tv2 ikke efter 21 år i branchen ved hvordan man skræmmer folk bag skærmen??

Ikke at jeg ikke synes det er sygt, men man kan IKKE generalisere

Anmeld

28. oktober 2009

..

finkedinke skriver:

når du er færdig med at brække dig Så prøv alligevel at kigge på linket.

Eller læs mit udpluk fra samme side:

En foreløbig rapport fra Midt/Vest viser, at der ved tilsyn af 258.130 dyr på 20 farme var anmærkninger i forhold til 15 dyr.

Man kan ikke markere og citere rigtigt fra siden og jeg gider ikke skrive det hele af, så jeg skriver lige ern kort udgave med egne ord:

PGA denne sag har fødevarestyrelsen iværksat 150 ekstraordinære tilsyn plus de ordinære de plejer at udføre. Indtil videre har de kontrolleret 25 farme og at ingen af disse gav anledning til politianmeldelse.

Og der står meget meget mere... 

Og så er der jo også lige den vinkel at jeg syntes tv2 skulle have lavet programmet selv, i stedet for a gå i samarbejde med anima som jo ikke selv har det bedste ry.

Men uanset mine argumenter så skal lovgivning holdes og dyrevelfærd sikres, jeg er udelukkende imod at man stempler en hel branche pga tilfælde med brodne kar.

Du spørger længere nede om jeg er til pels. Det er jeg ikke, fordi jeg ikke syntes det er pæntMen det er eneste grund. Jeg er tilgængæld til læder i møbler, sko osv og jeg spiser også kød fra dyr som jeg ikke selv har været ude at klappe

Det kan godt være der "kun" var anmærkninger af 15 dyr. Men lad os lige huske på at ræve og mink er dyr som i naturen har store territorier og som ikke er flokdyr!! - Disse dyr blive sat ind i små bitte bure hvor er ikke har mulighed for at udleve bare en brøkdel af deres naturlige adfærd.

Der er INGEN grund til de skal igennem disse lidelser, vi holder varmen mindst lige så godt i fleece jakker.. Det er kun pga forfængelige egoistiske mennesker som gerne vil se godt ud og som syntes det giver status at gå med pels. Hvad der sker med unge mennesker som går rundt med en død ræv om halsen som bider sig selv i poten - det fatter jeg ikke. Kan kun konkludere at dem som går med pels må være dårlig begavede eller bare dårlige mennesker

Anmeld

28. oktober 2009

Bare mig..

Synes lige jeg vil lægge dette ind: (fra en sms jeg fik igår)

"Hej Alle! I denne uge sælger Netto julepynt i form af små egern og dådyr med pels. Denne pels stammer fra Kina, hvor pelsningen foregår imens dyret (ræv, hund, kat) er levende. Dyret dør ca 5-10 min efter pelsningen af smerte - dette er en grusom død. Håber i undlader at købe egern og dådyr i Netto. Send gerne denne sms videre."

Passede lige ind her

Lige min mening om programmet: JEG VAR MÅLLØS! Tænk sig, at vi køber disse pelse, og hver gang vi køber en pels suser pengene ind på sælgernes konto, og en ny mink eller ræv bliver til for at leve i små latterlige bure, hvor de kan sidde og glo ud, og havde det af helved til. Hvordan kan nogen finde på, at købe dem. Fatter jeg simpelthen ikke??? (siger jeg, der har to lædermøbler i min stue. De syger satme også ud!!!!!!!) Jeg brækker mig over folk der køber pels og hvad det må være, for at de ser smarte ud. Men tænk dog på dyret næste gang! - Måske købte du en af de mink eller ræve der sad der og led for at vi kan få tilfredsstillet os selv. Det ved du ikke !!! FORRYKT!

Anmeld

28. oktober 2009

Bare mig..

Macrolf skriver:

Det kan godt være der "kun" var anmærkninger af 15 dyr. Men lad os lige huske på at ræve og mink er dyr som i naturen har store territorier og som ikke er flokdyr!! - Disse dyr blive sat ind i små bitte bure hvor er ikke har mulighed for at udleve bare en brøkdel af deres naturlige adfærd.

Der er INGEN grund til de skal igennem disse lidelser, vi holder varmen mindst lige så godt i fleece jakker.. Det er kun pga forfængelige egoistiske mennesker som gerne vil se godt ud og som syntes det giver status at gå med pels. Hvad der sker med unge mennesker som går rundt med en død ræv om halsen som bider sig selv i poten - det fatter jeg ikke. Kan kun konkludere at dem som går med pels må være dårlig begavede eller bare dårlige mennesker

Lige mine ord.

Anmeld

28. oktober 2009

oo

marikka skriver:

Synes lige jeg vil lægge dette ind: (fra en sms jeg fik igår)

"Hej Alle! I denne uge sælger Netto julepynt i form af små egern og dådyr med pels. Denne pels stammer fra Kina, hvor pelsningen foregår imens dyret (ræv, hund, kat) er levende. Dyret dør ca 5-10 min efter pelsningen af smerte - dette er en grusom død. Håber i undlader at købe egern og dådyr i Netto. Send gerne denne sms videre."

Passede lige ind her

Lige min mening om programmet: JEG VAR MÅLLØS! Tænk sig, at vi køber disse pelse, og hver gang vi køber en pels suser pengene ind på sælgernes konto, og en ny mink eller ræv bliver til for at leve i små latterlige bure, hvor de kan sidde og glo ud, og havde det af helved til. Hvordan kan nogen finde på, at købe dem. Fatter jeg simpelthen ikke??? (siger jeg, der har to lædermøbler i min stue. De syger satme også ud!!!!!!!) Jeg brækker mig over folk der køber pels og hvad det må være, for at de ser smarte ud. Men tænk dog på dyret næste gang! - Måske købte du en af de mink eller ræve der sad der og led for at vi kan få tilfredsstillet os selv. Det ved du ikke !!! FORRYKT!

hej, jeg ville bare lige sige, at der allerede er en tråd om nettos dyr og at det IKKE er bevist at pelsen stammer fra kina!!! ´

jeg syntes det er smadderærgeligt at folk ikke får styr på deres fakta i så vigtige sager!

nåhjo og så vil jeg lige minde alle dem der nu ikke længere vil købe pels osv fordi dyr lider, at I har næsten 100% en hel masse tøj/møbler og mad derhjemme som bliver lavet af mennesker der lever under kummerlige forhold! så man skal passe på med at blive for hellig, eller i hvert fald at blive det i øjeblikke, blot fordi man har set et tv-program!

Anmeld

28. oktober 2009

Bare mig..

Tjuhl skriver:

hej, jeg ville bare lige sige, at der allerede er en tråd om nettos dyr og at det IKKE er bevist at pelsen stammer fra kina!!! ´

jeg syntes det er smadderærgeligt at folk ikke får styr på deres fakta i så vigtige sager!

nåhjo og så vil jeg lige minde alle dem der nu ikke længere vil købe pels osv fordi dyr lider, at I har næsten 100% en hel masse tøj/møbler og mad derhjemme som bliver lavet af mennesker der lever under kummerlige forhold! så man skal passe på med at blive for hellig, eller i hvert fald at blive det i øjeblikke, blot fordi man har set et tv-program!

Måske har jeg nogen ting fra dyr der har lidt, det skal jeg ikke kunne sige. Men så er det ting som er absolut nødvendige, det er jeg næsten sikker på. - Ingen af mine 100 par sko eller jakker eller noget er ægte skind. Mener bare at pels ikke er nødvendige, og hvad der ellers er af sådanne ting.

Sorry, så ikke det med beskeden. Men er der mulighed for at skinnet fra disse egern og dådyr er fra sådanne dyr burde man ikke købe dem!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.