Mink!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2009

malou

tasse skriver:

hej.

jeg vil lige understrege at det der blev vist i tv igår langt fra er noget der finder sted alle steder på alle farme, self ska det da slet ikke foregå nogen steder for dyrene ska ha det godt og de folk burde spæres inde dem der behandler deres dyr sån det er slet slet ikke det!, men som faglært landmand har jeg intet imod a dyrene kun blir avlet med et formål(om der er mink,grise eller køer).
vil aldrig ha en pels selv, men hvis folk vil ha en er det op til dem.
jeg spiser da også flæskesteg selvom a grisene også kun har til formål a føde grise og blive slagtet
(ja det lyder groft men sån er det jo)

jeg har en veninde der arbejder på en minkfarm og der har minkene det bestemt ikke dårligt.
jeg har selv arbejdet med svin i nu 4 år og der er det også kun alle de meget dårlige besætninger der blir vist i tv, for i må tænke på a gode staldmiljøer fanger ikke masser a seertal, og sån har det også været tilfældet igår.

inden man blæser det helt op må man tænke på a der også er mink der har det godt.

kan stadig godt forstå jer men set fra en anden syns vinkel er det jo  kun de DÅRLIGE steder der blir vist i tv.

mvh. natascha.

ja jeg spiser da også flæskesteg... men jeg synes ikke du kan sammenligne pels avl og avl af dyr til at spise....- vi bruger omtrent hele grisen hvis ikke det hele... men pels er som sagt bare en luksus vare synes du ikke?

knus malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

malou

Tjuhl skriver:

hej, jeg ville bare lige sige, at der allerede er en tråd om nettos dyr og at det IKKE er bevist at pelsen stammer fra kina!!! ´

jeg syntes det er smadderærgeligt at folk ikke får styr på deres fakta i så vigtige sager!

nåhjo og så vil jeg lige minde alle dem der nu ikke længere vil købe pels osv fordi dyr lider, at I har næsten 100% en hel masse tøj/møbler og mad derhjemme som bliver lavet af mennesker der lever under kummerlige forhold! så man skal passe på med at blive for hellig, eller i hvert fald at blive det i øjeblikke, blot fordi man har set et tv-program!

Jeg er langtfra hellig .... tænker jeg med garanti selv har ting herhjemme hvor der er en grim historie bag.. men jeg har ikke fået smækket det i hovedet som jeg fik forleden i operation X med pels dyrene. Utroligt at dyrene sidder i små latterlige burer der er mindre end hønsebure (utroligt det kan lade sig gøre) - Der er sikkert mink farme hvor dyrene bliver "behandlet" bedre men jeg nægter at tro de nogle steder har det godt hvis det er sådan nogle små lortebure de sidder i. Man træffer hver dag et valg.. ligesom jeg altid køber økologisk mælk, går langt udenom æg fra burhøns og da min mand er slagter så er kødet vi får herhjemme ALTID friland!!!!!!!!! Jeg ved man ikke skal tro ALT hvad medierne kommer frem med.. men billederne i mit tv kunne umuligt fortælle mig en løgn!!!

knus malou

Anmeld

29. oktober 2009

malou

finkedinke skriver:

når du er færdig med at brække dig Så prøv alligevel at kigge på linket.

Eller læs mit udpluk fra samme side:

En foreløbig rapport fra Midt/Vest viser, at der ved tilsyn af 258.130 dyr på 20 farme var anmærkninger i forhold til 15 dyr.

Man kan ikke markere og citere rigtigt fra siden og jeg gider ikke skrive det hele af, så jeg skriver lige ern kort udgave med egne ord:

PGA denne sag har fødevarestyrelsen iværksat 150 ekstraordinære tilsyn plus de ordinære de plejer at udføre. Indtil videre har de kontrolleret 25 farme og at ingen af disse gav anledning til politianmeldelse.

Og der står meget meget mere... 

Og så er der jo også lige den vinkel at jeg syntes tv2 skulle have lavet programmet selv, i stedet for a gå i samarbejde med anima som jo ikke selv har det bedste ry.

Men uanset mine argumenter så skal lovgivning holdes og dyrevelfærd sikres, jeg er udelukkende imod at man stempler en hel branche pga tilfælde med brodne kar.

Du spørger længere nede om jeg er til pels. Det er jeg ikke, fordi jeg ikke syntes det er pæntMen det er eneste grund. Jeg er tilgængæld til læder i møbler, sko osv og jeg spiser også kød fra dyr som jeg ikke selv har været ude at klappe

smiler... jeg brækker mig altså stadig

Anmeld

29. oktober 2009

malou

RGN skriver:

Jeg synes det er tankevækkende, at folk tror at hvis en mink har et rør og en redekasse, jamen, så har dyrene det fint.

En mink er en svømmer. Hvor mange minkfarme har badebassiner til deres mink? Mink i naturen svømmer rundt og fanger fisk.

Den dag de får det og minkene holder op med at gå på trådnet der ødelægger deres poter, så kan vi diskutere om der er tale om vanrøgt eller ej. Indtil videre er der ingen tvivl.

lige præcis!!! Giv dem nogel meget bedre forhold.. STORE BURE med masser af halm osv... hvis det ikke kan være anerledens med pels avl altså....

Anmeld

29. oktober 2009

malou

DK skriver:

Jeg elsker pels

Kan lige så godt være ærlig selv om det nok ikke er så populært lige i den her tråd, he he...

Jeg er den glade ejer af en hvid ræv til halsen. Et hvidt mink pandebånd, og en brun mink hat, a la sådan en russer-hat.

Min kæreste elsker når jeg går med pels, da han har en eller anden Davy Crokett fantasi, om mig der løber rundt med pelsstøvler eller indianer "halløj". Derudover så elsker jeg den bløde varme lækre fornemmelse af pels. Det er skønt.

Jeg bærer det med god samvittighed, lige som jeg spiser grisekød/kylling med god samvittighed, selv om man VED at så mange grise og høns har det lige så dårligt som de minke der blev vist i fjerneren. Altså for mig kan mink, læder og kød være det samme. Enten må man være for eller imod. Og jeg er altså for!

Lad nu være med at halshug mig, ikke??

smiler... fedt du er ærlig

knus malou

Anmeld

29. oktober 2009

Diana...

DK skriver:

Jeg elsker pels

Kan lige så godt være ærlig selv om det nok ikke er så populært lige i den her tråd, he he...

Jeg er den glade ejer af en hvid ræv til halsen. Et hvidt mink pandebånd, og en brun mink hat, a la sådan en russer-hat.

Min kæreste elsker når jeg går med pels, da han har en eller anden Davy Crokett fantasi, om mig der løber rundt med pelsstøvler eller indianer "halløj". Derudover så elsker jeg den bløde varme lækre fornemmelse af pels. Det er skønt.

Jeg bærer det med god samvittighed, lige som jeg spiser grisekød/kylling med god samvittighed, selv om man VED at så mange grise og høns har det lige så dårligt som de minke der blev vist i fjerneren. Altså for mig kan mink, læder og kød være det samme. Enten må man være for eller imod. Og jeg er altså for!

Lad nu være med at halshug mig, ikke??

Pels klæder bare ikke mig desværre synes de er så fine bløde og dejlige  

Det undre mig at der er SÅ mange der går med pels men kun 1 her inde på baby der vil komme frem med det  Hmm men klart nok når man skal halshugges for det

Knus Diana 

Anmeld

29. oktober 2009

Tulle28

Man skal også huske på, at lukker minkproduktionen i DK, hvor man har mulighed for at opdrætte under rimelige anstændige forhold, så ryger hele produktionen til Kina - hvor forholdende er en milliard gange værre!! Så er det da bedre at stramme reglerne herhjemme for, hvordan man skal holde mink.

Det er altid forfærdeligt når man ser hvor dårlige forhold dyr lever under, men så tænk lige på, hvordan grisen har haft det, næste gang I køber koteletter på tilbud! Og hvor mange køber ikke æg fra bur- eller skrabehøns? Det er i mine øjne langt værre end der man så i programmet om mink.

Anmeld

29. oktober 2009

oo

malou skriver:

Jeg er langtfra hellig .... tænker jeg med garanti selv har ting herhjemme hvor der er en grim historie bag.. men jeg har ikke fået smækket det i hovedet som jeg fik forleden i operation X med pels dyrene. Utroligt at dyrene sidder i små latterlige burer der er mindre end hønsebure (utroligt det kan lade sig gøre) - Der er sikkert mink farme hvor dyrene bliver "behandlet" bedre men jeg nægter at tro de nogle steder har det godt hvis det er sådan nogle små lortebure de sidder i. Man træffer hver dag et valg.. ligesom jeg altid køber økologisk mælk, går langt udenom æg fra burhøns og da min mand er slagter så er kødet vi får herhjemme ALTID friland!!!!!!!!! Jeg ved man ikke skal tro ALT hvad medierne kommer frem med.. men billederne i mit tv kunne umuligt fortælle mig en løgn!!!

knus malou

så har jeg jo også ret i, når jeg skriver, at du pludselig føler for denne sag blot fordi du har set et tv-program...

hvis du ikke er klar over om dine møbler, dit tøj, din mad osv osv stammer fra dyr og mennesker der lever under kummerlige forhold, så er det udelukkende din egen skyld, for SÅ svært er det ikke at holde sig oplyst!

Anmeld

29. oktober 2009

oo

DianaMoar skriver:

Pels klæder bare ikke mig desværre synes de er så fine bløde og dejlige  

Det undre mig at der er SÅ mange der går med pels men kun 1 her inde på baby der vil komme frem med det  Hmm men klart nok når man skal halshugges for det

Knus Diana 

ja, jeg tænker også...er der virkelig ikke nogen der har en billig jakke fra h&m med pelskrave på? de billige pelse gælder jo altså også! og nåhja...så er der jo hele produktionen bag h&m at tænke på også, så det er VILDT at folk overfalder DK!!

Anmeld

29. oktober 2009

Ea

RGN skriver:

Selvfølgelig mener du ikke jeg er dobbeltmoralsk, for det har du jo heller ikke noget grundlag for at udtale dig om.

Dog vil jeg sige at jeg ikke er veganer, men at jeg tilgengæld altid køber økologiske æg fra fritgående høns. Og er de udsolgt, jamen, så kan jeg bare ikke bruge æg i maden den dag. Jeg er temmelig principfast med det og går uden om de fødevarer hvor dyrene ikke har det godt. (Jeg kan jo aldrig vide om der bliver snydt med det)

Jeg er dog absolut FOR fødekæden. Mine ildere bliver også barf´et. Men der er forskel på fødekæde og mishandling/vanrøgt. Tingene er jo ikke sort/hvidt.

Jeg synes hver ting bør diskuteres individuelt og ikke som i en stor pærevælling, da der kan komme forskellige nuancer på som ville gøre at ens holdning alt for hurtigt ville blive fejlfortolket.

Det var dig der skrev i indlægget at hvis de ikke havde adgang til svømning, så er det mishandling, da svømning er en del af minkens oprindelige natur.

Det eneste jeg skrev var så bare at feks. mælken også oprindeligt er til kalven, og hvis alt der ikke er oprindeligt og naturligt, det er mishandling, så er det jo også???

Men jeg kan da godt forstå du vil tage hvert dyr adskilt lige pludselig, for det er svært at forsvare sine holdninger når man skifter holdning for hvert dyr

Og så kan jeg slet ikke følge jer i at mink har SÅ lidt plads ift. køer eller grise?? Har i overhovedet SET køer og grises forhold?? For der kan man fandme tale om små bure. Køer og grise kan ikke engang vende sig. De kan ikke træde 1 skridt frem eller tilbage. Jeg var til åbent øko landbrug i 2008 og har aldrig set lignende. Men det er jo i orden for der spiser man kødet

Og økologiske æg... Søde dame. Skrabe æg/øko æg betyder at de ikke sidder i et bur, det betyder ikke at de render ude i naturen og prikker i jorden. De går i en stor lade samlet, i deres eget lort og dagligt hakkes flere ihjel af de andre.

Det er fuldstændig i orden at synes at mink har dårlige forhold. Det synes jeg bestemt også de har... Men synes det er pinligt med den selviscenesættelse som udelukkede går ud på at fremstille sig selv som enormt sympatisk fordi man ikke gør det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.