Mink!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2009

DK

Macrolf skriver:

Du tager pis på os ikke?

Nej!

Det her debatforum er heldigvis for alle. Jeg må indrømme at jeg af og til synes tonen bliver meget "alt eller intet" her. Derfor tænkte jeg at nu ville jeg skrive min helt ærlige mening. Som er at jeg godt kan lide pels!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

Balderson

DK skriver:

Jeg elsker pels

Kan lige så godt være ærlig selv om det nok ikke er så populært lige i den her tråd, he he...

Jeg er den glade ejer af en hvid ræv til halsen. Et hvidt mink pandebånd, og en brun mink hat, a la sådan en russer-hat.

Min kæreste elsker når jeg går med pels, da han har en eller anden Davy Crokett fantasi, om mig der løber rundt med pelsstøvler eller indianer "halløj". Derudover så elsker jeg den bløde varme lækre fornemmelse af pels. Det er skønt.

Jeg bærer det med god samvittighed, lige som jeg spiser grisekød/kylling med god samvittighed, selv om man VED at så mange grise og høns har det lige så dårligt som de minke der blev vist i fjerneren. Altså for mig kan mink, læder og kød være det samme. Enten må man være for eller imod. Og jeg er altså for!

Lad nu være med at halshug mig, ikke??

Sådan DK, det er sgu fedt at du er ærlig

Anmeld

28. oktober 2009

luckas-mor

malou skriver:

Jeg sad jo og så operation X igår aftes og måtte flere gange vende hovedet og fik også opkastnings fornemmelser... Jeg havde allermest lyst til at hoppe ind i tvét og hjælpe de stakkels mink og ræve som på frygtelig vis MISHANDLES i Danmark!! FØJ NOGET SVIERI!!!! Jeg håber der er mange der efter igår boycoter pels og ALDRIG mere kunne drømme om at købe en pels eller en pels krave. Jeg er selv modstander af at avle dyr kun til det formål at "beklæde" og blev meget rystet igår.... - så håber Jer der sidder derude med et stk pels som er blevet myrdet og mishandlet på det groveste SMIDER DEN UD!!!!!!! Jeg vil kigge meget grimt efter folk med pels fremover!!

knus malou

hej.

jeg vil lige understrege at det der blev vist i tv igår langt fra er noget der finder sted alle steder på alle farme, self ska det da slet ikke foregå nogen steder for dyrene ska ha det godt og de folk burde spæres inde dem der behandler deres dyr sån det er slet slet ikke det!, men som faglært landmand har jeg intet imod a dyrene kun blir avlet med et formål(om der er mink,grise eller køer).
vil aldrig ha en pels selv, men hvis folk vil ha en er det op til dem.
jeg spiser da også flæskesteg selvom a grisene også kun har til formål a føde grise og blive slagtet
(ja det lyder groft men sån er det jo)

jeg har en veninde der arbejder på en minkfarm og der har minkene det bestemt ikke dårligt.
jeg har selv arbejdet med svin i nu 4 år og der er det også kun alle de meget dårlige besætninger der blir vist i tv, for i må tænke på a gode staldmiljøer fanger ikke masser a seertal, og sån har det også været tilfældet igår.

inden man blæser det helt op må man tænke på a der også er mink der har det godt.

kan stadig godt forstå jer men set fra en anden syns vinkel er det jo  kun de DÅRLIGE steder der blir vist i tv.

mvh. natascha.

Anmeld

28. oktober 2009

Ea

Macrolf skriver:

Du har helt ret, alle dyr burde leve under ordentlige forhold men at snakke om dobbelmoral i dette tilfælde er helt hen i vejret.. Du ved jo ikke om hun køber sit kød ved landmanden ligesom jeg fx gør.

Pelsdyr lever et forfærdeligt liv HELT UDEN GRUND - kun pga nogens forfængelighed!!

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/d ocs/f5771f6d22b418f7c125765c00316702?opendocument

Nej lige præcis derfor skrev jeg netop at jeg ikke vidste om lige præcis den bruger var dobeltmoralsk, så havde du læst hele mit indlæg var dit svar til mig overflødigt

Dejligt du kan købe kød hos "bondemanden", og inspicere hvert enkelt dyrs forhold

Det jeg svarede på var den brugers pointe med at mink skulle have vand fordi de fra naturens side, var vant til at færdes ved områder med vand og ellers var det dyremishandling. Og så svarede jeg bl.a at fra naturens side er koens mælk også beregnet til kalven og ikke til vores ostemadder og cornflakes, og ellers er det vel også mishandling???? Det er to sider af samme sag? Hunde er også vant til at leve i flok i naturen, så det er mishandling hvis familien Jensen køber 1 labrador???

Og nej, alle mennesker er ikke NØDT til at spise kød, og drikke mælk og gå i skind støvler. Veganere overlever ret fint

Anmeld

28. oktober 2009

..

Nej, der er ikke nogen mink på nogen pelsfarme der har det godt - lad os lige slå det helt fast!!! - eller har du arbejdet på en minkfarm hvor de har fast grund at løbe på, steder at gemme sig, mulighed for at arbejde for føden og mulighed for at svømme???

DK - at du er vild med pels - det siger mere om dig end du tror!

Anmeld

28. oktober 2009

DK

Macrolf skriver:

Nej, der er ikke nogen mink på nogen pelsfarme der har det godt - lad os lige slå det helt fast!!! - eller har du arbejdet på en minkfarm hvor de har fast grund at løbe på, steder at gemme sig, mulighed for at arbejde for føden og mulighed for at svømme???

Uha uha... Jamen det er i orden. Jeg tager den på min kappe, så!!

Anmeld

28. oktober 2009

luckas-mor

Macrolf skriver:

hov hov der er en lovgivning over staldforhold for bl.a mink og så længe de er opfyldt kan folk intet sige, så ska du da klage til politikern der har lavet lovene!

vi har da bl.a på flere studie besøg været på farme hvor minkene havde det fint, selvom de var i bur. du har vel heller ikke en hamster eller et marsvin løbende rundt frit??
det er principielt det samme, at folk ikke kan li de blir lavet til pels er deres sag, men et eller andet sted er det ikke anderledes end mine søer der får deres grise, fravænner dem efert 5-6 uger, for så at bli ensimineret igen, for så tilsidst at blive slagtet når de er for gamle til a passe grise mere!

Anmeld

28. oktober 2009

..

Jeps, hunde er flokdyr og når man køber en hund så kommer den jo netop til at se familien den flytter ind hos som sin flok, om man er 1-10 i familien så det var et lidt dårligt eksempel

Nu kunne jeg heller ikke nogensinde drømme om at købe en kanin, hamster eller andet dyr som skulle holdes i bur. Hvis Smilla engang gerne vil have en kanin, så bygger vi et kæmpe bur i haven hvor den kan få lov at grave og udføre sin normale kaninadfærd (som jeg ikke ved ret meget om, det vil jeg undersøge hvis det bliver aktuelt)

At de minkfarme opfylder kravene som politikerne har sat det er ikke godt nok, hvilket en del politikere er ved at indse eftersom der er tale om indføre forbud mod pelsavl i Danmark lige som der er i Sverige og mange andre lande.. Hvor ved du fra de har det godt nok i deres små bure?

Det der bliver nævnt om grise er sq heller ikke i orden, men nu er det jo lige mink vi taler om jv overskriften.. Alle burde spise mindre kød, så er der råd til at købe kød fra frilandsdyr..

Anmeld

28. oktober 2009

Tina2

Jeg er selv stor modstander af at gå i pels. Jeg aner INTET om hvordan disse dyr har haft det, så jeg lader bare helt være....

Mht de der dyr i Netto, kunne jeg heller aldrig drømme om at købe den slags, igen fordi jeg ikke ved om det er fra flåede dyr.... Jeg køber heller ikke de små mus til mine katte man kan få, for rigtig mange af dem er også lavet af pels fra flåede dyr i Kina.....

Fik engang en mail med et klip på.... Er ikke helt klar over HVOR i Asien det var fra, men det var vaskebjørne som blev flået levende.... Jeg skreg og hylede da jeg så det og sad med hænderne for ansigtet og Thomas kom farende og slukkede det... Hylede resten af aftenen over at nogen kan være så grusomme mod dyr.....!!!!!

Efter de var blevet flået levende mens de sprællede løs, så blev de kylet over i en kæmpe bunke af vaskebjørne der lå LEVENDE uden deres skind og bare led den mest forfærdelige død! Jamen hvad fanden sker der??!??! Jeg FORSTÅR ikke nogen mennesker kan gøre den slags!

Jeg så desværre ikke programmet i tv igår, ville ellers rigtig gerne ha set det.....

Det er forkasteligt som mange dyr bliver behandlet!

Burhøns har også kummerlige forhold, ku ALDRIG drømme om at købe buræg!

Jeg køber meget helst økologisk kød og ellers plejer vi at købe 1/4 ko eller ½ gris et sted hvor vi ved dyrene har haft det godt.....

Min veninde har lagt et link på FB med ræve der bliver flået levende, kunne være det sku smides på her.....! Jeg tør ikke selv se det, for ved hvordan jeg fik det af den mail med vaskebjørnene....

Anmeld

28. oktober 2009

..

Tina2 skriver:

Jeg er selv stor modstander af at gå i pels. Jeg aner INTET om hvordan disse dyr har haft det, så jeg lader bare helt være....

Mht de der dyr i Netto, kunne jeg heller aldrig drømme om at købe den slags, igen fordi jeg ikke ved om det er fra flåede dyr.... Jeg køber heller ikke de små mus til mine katte man kan få, for rigtig mange af dem er også lavet af pels fra flåede dyr i Kina.....

Fik engang en mail med et klip på.... Er ikke helt klar over HVOR i Asien det var fra, men det var vaskebjørne som blev flået levende.... Jeg skreg og hylede da jeg så det og sad med hænderne for ansigtet og Thomas kom farende og slukkede det... Hylede resten af aftenen over at nogen kan være så grusomme mod dyr.....!!!!!

Efter de var blevet flået levende mens de sprællede løs, så blev de kylet over i en kæmpe bunke af vaskebjørne der lå LEVENDE uden deres skind og bare led den mest forfærdelige død! Jamen hvad fanden sker der??!??! Jeg FORSTÅR ikke nogen mennesker kan gøre den slags!

Jeg så desværre ikke programmet i tv igår, ville ellers rigtig gerne ha set det.....

Det er forkasteligt som mange dyr bliver behandlet!

Burhøns har også kummerlige forhold, ku ALDRIG drømme om at købe buræg!

Jeg køber meget helst økologisk kød og ellers plejer vi at købe 1/4 ko eller ½ gris et sted hvor vi ved dyrene har haft det godt.....

Min veninde har lagt et link på FB med ræve der bliver flået levende, kunne være det sku smides på her.....! Jeg tør ikke selv se det, for ved hvordan jeg fik det af den mail med vaskebjørnene....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.