Mink!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2009

Cris

Tynen skriver:

Nu vi snakker om pels, er der så nogen der ved hvordan det endte med sagen fra Netto?

(De har nogle små "egern" og "dådyr"-figurer til salg med rigtig pels i denne uge.
Hørte i radioen igår at man havde mistanke om at de stammede fra Kina, hvor de pelser dyrene levende og lader dem dø af smerte)

Ja, de kommer helt sikkert fra Kina. Men i vores samfund vil vi gerne have fine ting som ikke koster penge og det betyder, at man ikke altid laver de der ting på en pæn måde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

oo

Cris skriver:

Ja, de kommer helt sikkert fra Kina. Men i vores samfund vil vi gerne have fine ting som ikke koster penge og det betyder, at man ikke altid laver de der ting på en pæn måde...

hvor har du set hende at sagen er endt? jeg kunne bare godt tænke mig at læse artiklen selv

Anmeld

28. oktober 2009

Cris

Tjuhl skriver:

hvor har du set hende at sagen er endt? jeg kunne bare godt tænke mig at læse artiklen selv

Nej, det er noget jeg forstiller mig. Det er så nogle ting som helt sikker kommer fra Kina. Hvis vi vil have noget fint som ikke koster en formue, så skal vi købe ting fra Kina. Og næsten alle ting som er billig kommer fra Kina eller andre asiatiske lande.

Anmeld

28. oktober 2009

oo

Nej, det er noget jeg forstiller mig. Det er så nogle ting som helt sikker kommer fra Kina. Hvis vi vil have noget fint som ikke koster en formue, så skal vi købe ting fra Kina. Og næsten alle ting som er billig kommer fra Kina eller andre asiatiske lande.

uha, det er farligt at forestille sig ting! især når man ikke behøver at gøre andet end at gå ind på netto.dk og få den rigtige historie! se min tråd "opfølgning på nettos julepynt".

og ja tak forresten...jeg er oplyst nok til at vide at billige ting kommer fra asien, det er jo lige netop det der er min pointe i mit første indlæg i denne tråd

Anmeld

28. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Ea skriver:

Er enig et stykke hen af vejen.

Men grise burde så også frit kunne rode i skovbunden, og køer skulle altid græsse på marken og mælken skulle kun gå til kalven osv.

Moral er godt! Dobbeltmoral er ikke dobbelt så godt.

Og hermed mener jeg ikke at du nødvendigvis er dobbeltmoralsk. Nogle vælger jo at leve fuldstændig uden kød, æg, mælkeprodukter, skind osv.

Selvfølgelig mener du ikke jeg er dobbeltmoralsk, for det har du jo heller ikke noget grundlag for at udtale dig om.

Dog vil jeg sige at jeg ikke er veganer, men at jeg tilgengæld altid køber økologiske æg fra fritgående høns. Og er de udsolgt, jamen, så kan jeg bare ikke bruge æg i maden den dag. Jeg er temmelig principfast med det og går uden om de fødevarer hvor dyrene ikke har det godt. (Jeg kan jo aldrig vide om der bliver snydt med det)

Jeg er dog absolut FOR fødekæden. Mine ildere bliver også barf´et. Men der er forskel på fødekæde og mishandling/vanrøgt. Tingene er jo ikke sort/hvidt.

Jeg synes hver ting bør diskuteres individuelt og ikke som i en stor pærevælling, da der kan komme forskellige nuancer på som ville gøre at ens holdning alt for hurtigt ville blive fejlfortolket.

Anmeld

28. oktober 2009

..

Ea skriver:

Men det var mine andre eksempler åbenbart ikke siden du gentagende gange undviger at svare!

Og nej, en hund ville da aldrig se nogle mennesker som sin flok, hvis ikke den blev holdt i fangenskab... Come on.

Hvilke andre eksempler?

Hvordan tror du at mennesket fik hunde? Det gjorde de fordi ulve søgte menneskets selskab, de fik mad og mennesket tryghed i lejren. Så det passer jo ikke hvad du skriver. Tager du et sted hen hvor der er vilde hunde, ja så søger de også menneskets selskab for at få mad.

De fleste mennesker har ikke hunde på den måde i "fangenskab" de går frit uden snor - vil de væk kan de bare stikke af..

Anmeld

28. oktober 2009

Betina88

malou skriver:

Jeg sad jo og så operation X igår aftes og måtte flere gange vende hovedet og fik også opkastnings fornemmelser... Jeg havde allermest lyst til at hoppe ind i tvét og hjælpe de stakkels mink og ræve som på frygtelig vis MISHANDLES i Danmark!! FØJ NOGET SVIERI!!!! Jeg håber der er mange der efter igår boycoter pels og ALDRIG mere kunne drømme om at købe en pels eller en pels krave. Jeg er selv modstander af at avle dyr kun til det formål at "beklæde" og blev meget rystet igår.... - så håber Jer der sidder derude med et stk pels som er blevet myrdet og mishandlet på det groveste SMIDER DEN UD!!!!!!! Jeg vil kigge meget grimt efter folk med pels fremover!!

knus malou

Godt skrevet ..

Anmeld

29. oktober 2009

Ansemusen

Jeg så ikke programmet, vidste ikke det var der. Men har set meget af sådan noget før og det rører mig dybt hver eneste gang  Jeg er IMOD pels, fordi man aldrig ved hvordan dyrene har haft det og de har det de fleste steder ikke specielt godt. Og ingen steder har de nok plads! Et 4 kilos dyr (som hanmink vejer) skal ikke gå på 30 gange 90 cm uden adgang til bad (mink skal kunne svømme hver dag), motion, leg osv. Så uanset om de bliver mishandlet direkte med manglende mad, pleje og ser forfærdelige ud, eller om de 'bare' har lidt plads er for mig ligemeget! Intet af det er godt nok og det burde efter min mening forbydes!

Derimod har vi alle brug for føde (ja man kunne godt blive veganer, men det er nu engang ikke naturligt for mennesket at leve helt uden kød og det kræver meget kontrol at leve som veganer hvis man ikke skal komme i underskud af alt muligt). Dyr spiser også andre dyr og det er naturens gang, men at opdrætte dyr udelukkende til brugsting, som vi ikke behøver det er mig uforståeligt! Derimod er det okay at anvende fx. koskind fra en ko som er blevet slagtet til kød, for der udnytter man så meget som muligt!

Jeg forstår ikke at folk kan gå med pels med god samvittighed!!! Der hænger jo flere hundrede mind i sådan en pelsfrakke

Anmeld

29. oktober 2009

qp

Zafir skriver:

Det er absolut ikke alle minkavlere der behandler sine mink sådan. Hellere have minkene i DK end østeuropa, hvor der slet ikke er kontrol. 

Jeg elsker pelse. Dog har jeg kun gamle genbrugspelse, men jeg kunne godt tænke mig en ny pels. 

Minkene bliver efterfølgene brugt til dyrefoder, så alting bliver brugt.

Men helt sikkert skal de behandles godt!

Helt enig!!

Anmeld

29. oktober 2009

..

Ansemusen skriver:

Jeg så ikke programmet, vidste ikke det var der. Men har set meget af sådan noget før og det rører mig dybt hver eneste gang  Jeg er IMOD pels, fordi man aldrig ved hvordan dyrene har haft det og de har det de fleste steder ikke specielt godt. Og ingen steder har de nok plads! Et 4 kilos dyr (som hanmink vejer) skal ikke gå på 30 gange 90 cm uden adgang til bad (mink skal kunne svømme hver dag), motion, leg osv. Så uanset om de bliver mishandlet direkte med manglende mad, pleje og ser forfærdelige ud, eller om de 'bare' har lidt plads er for mig ligemeget! Intet af det er godt nok og det burde efter min mening forbydes!

Derimod har vi alle brug for føde (ja man kunne godt blive veganer, men det er nu engang ikke naturligt for mennesket at leve helt uden kød og det kræver meget kontrol at leve som veganer hvis man ikke skal komme i underskud af alt muligt). Dyr spiser også andre dyr og det er naturens gang, men at opdrætte dyr udelukkende til brugsting, som vi ikke behøver det er mig uforståeligt! Derimod er det okay at anvende fx. koskind fra en ko som er blevet slagtet til kød, for der udnytter man så meget som muligt!

Jeg forstår ikke at folk kan gå med pels med god samvittighed!!! Der hænger jo flere hundrede mind i sådan en pelsfrakke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.