Mink!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.605 visninger
81 svar
0 synes godt om
28. oktober 2009

malou

Jeg sad jo og så operation X igår aftes og måtte flere gange vende hovedet og fik også opkastnings fornemmelser... Jeg havde allermest lyst til at hoppe ind i tvét og hjælpe de stakkels mink og ræve som på frygtelig vis MISHANDLES i Danmark!! FØJ NOGET SVIERI!!!! Jeg håber der er mange der efter igår boycoter pels og ALDRIG mere kunne drømme om at købe en pels eller en pels krave. Jeg er selv modstander af at avle dyr kun til det formål at "beklæde" og blev meget rystet igår.... - så håber Jer der sidder derude med et stk pels som er blevet myrdet og mishandlet på det groveste SMIDER DEN UD!!!!!!! Jeg vil kigge meget grimt efter folk med pels fremover!!

knus malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

MaleneG

malou skriver:

Jeg sad jo og så operation X igår aftes og måtte flere gange vende hovedet og fik også opkastnings fornemmelser... Jeg havde allermest lyst til at hoppe ind i tvét og hjælpe de stakkels mink og ræve som på frygtelig vis MISHANDLES i Danmark!! FØJ NOGET SVIERI!!!! Jeg håber der er mange der efter igår boycoter pels og ALDRIG mere kunne drømme om at købe en pels eller en pels krave. Jeg er selv modstander af at avle dyr kun til det formål at "beklæde" og blev meget rystet igår.... - så håber Jer der sidder derude med et stk pels som er blevet myrdet og mishandlet på det groveste SMIDER DEN UD!!!!!!! Jeg vil kigge meget grimt efter folk med pels fremover!!

knus malou

kunne ikke have skrevet det bedre selv

Anmeld

28. oktober 2009

Kloster

Hej.

Først vil jeg sige, jeg elsker pels... Når de bliver på dyrerne. Mine forældre har haft en chincillafarm, da jeg var barn og jeg har set hvordan de pelser og afliver disse chincillaer. Men må også lige sige, at vi altså havde begrænset af skader. Ofte blev dyret jo aflivet, hvis det kom til skade. Og self synes jeg det var/er forkasteligt, at sådanne ting, vi så i går, kan finde sted.

Men jeg tænker lige på, når man vil boycutte alt pels - gælder det så også læder (jakker, bukser, sko, støvler osv) Og hvad med de berømte UGG støvler?

Ell er det noget andet??

Kloster

Anmeld

28. oktober 2009

finkedinke

Jeg tror at man altid skal prøve at huske på at der altid er to sider af en sag.

Kig på www.den2side.org

Ifølge den er der 1460 pelsdyrfarme i dk. Det er jo en hel del og så kan man jo godt forestille sig at man kan finde et par stykker farme der ikke kører efter bogen. Det er selvfølgelig ikke godt, men at hele branchen ikke kan opføre sig ordentligt fordi de har fundet nogle problemfarme er da en grov generalisering.

Programmet har besøgt 34 farme ud af de 1460. Jeg kan ikke %-regne men det er jo ikke mange og jeg vil da gætte på at man på enhver farm kan finde dyr med bidskader i og med det er DYR man har med at gøre.

Jeg ville nødigt have at der kom et kamera hold og filmede mig på arbejde, tænk hvis de kom på en dårlig dag

Linket er bl.a. med en fortælling fra en af de farmere der blev vist i programmet

Anmeld

28. oktober 2009

malou

finkedinke skriver:

Jeg tror at man altid skal prøve at huske på at der altid er to sider af en sag.

Kig på www.den2side.org

Ifølge den er der 1460 pelsdyrfarme i dk. Det er jo en hel del og så kan man jo godt forestille sig at man kan finde et par stykker farme der ikke kører efter bogen. Det er selvfølgelig ikke godt, men at hele branchen ikke kan opføre sig ordentligt fordi de har fundet nogle problemfarme er da en grov generalisering.

Programmet har besøgt 34 farme ud af de 1460. Jeg kan ikke %-regne men det er jo ikke mange og jeg vil da gætte på at man på enhver farm kan finde dyr med bidskader i og med det er DYR man har med at gøre.

Jeg ville nødigt have at der kom et kamera hold og filmede mig på arbejde, tænk hvis de kom på en dårlig dag

Linket er bl.a. med en fortælling fra en af de farmere der blev vist i programmet

ja jeg så godt de reklamerede om den www side igår i reklmaerne... men seriøst, gad ikke negang bruge min tid på at tjekke den ud. Ja der er 1400 farme... og det var kun 31 der blev tjekket ud igår men der var så også noget at påhæfte på næsten dem alle sammen.... endda på formandens!! Jeg synes det er til at brække sig over!!!!

Anmeld

28. oktober 2009

malou

Kloster skriver:

Hej.

Først vil jeg sige, jeg elsker pels... Når de bliver på dyrerne. Mine forældre har haft en chincillafarm, da jeg var barn og jeg har set hvordan de pelser og afliver disse chincillaer. Men må også lige sige, at vi altså havde begrænset af skader. Ofte blev dyret jo aflivet, hvis det kom til skade. Og self synes jeg det var/er forkasteligt, at sådanne ting, vi så i går, kan finde sted.

Men jeg tænker lige på, når man vil boycutte alt pels - gælder det så også læder (jakker, bukser, sko, støvler osv) Og hvad med de berømte UGG støvler?

Ell er det noget andet??

Kloster

Ja god ide... med at boycote ugg boots hvis dyrene ikke har ordentlige forehold!!!

Mht til sko... så har vi brug for vores sko... men jeg synes at en pels er en ekstra luksus som vi ikke har brug for!!

knus malou som synes chinchillaér er herre søde... havde selv een som barn

Anmeld

28. oktober 2009

malou

finkedinke skriver:

Kig på www.den2side.org

dvs du er til pels??

knus

Anmeld

28. oktober 2009

frk andreasen

MaleneG skriver:

kunne ikke have skrevet det bedre selv

lige mine ord. kunne ikke have sagt det bedre selv. stakkels dyr..

knus tanja 19+3

Anmeld

28. oktober 2009

LineD

Min familie har i mange år førhen været minkavlere, og aldrig ALDRIG i mit liv har jeg set mink blive dårligt behandlet Jeg var dybt chokeret, og har nok gået lullet ind i tanken om at andres havde det ligesågodt som vores Jeg ved ikke om det var fordi far avlede special pels (det tog ham godt 10 år at få den heeelt rigtige), at vores altid gik i ene bure, stadig op og ned af hinanden så de ikke var "alene" i sindet, men altså havde buret for dem selv...

Jeg er dybt rystet over at der er nogle avlere derude der med god samvittighed står op om morgenen Men ja, der er en anden side også, hvor dyrene har det godt, og der ER bare brodne kar, som der i øvrigt også findes på svinefarme, hesteavlere m.m.

Men det burde ikke forekomme!

Anmeld

28. oktober 2009

finkedinke

ja jeg så godt de reklamerede om den www side igår i reklmaerne... men seriøst, gad ikke negang bruge min tid på at tjekke den ud. Ja der er 1400 farme... og det var kun 31 der blev tjekket ud igår men der var så også noget at påhæfte på næsten dem alle sammen.... endda på formandens!! Jeg synes det er til at brække sig over!!!!

når du er færdig med at brække dig Så prøv alligevel at kigge på linket.

Eller læs mit udpluk fra samme side:

En foreløbig rapport fra Midt/Vest viser, at der ved tilsyn af 258.130 dyr på 20 farme var anmærkninger i forhold til 15 dyr.

Man kan ikke markere og citere rigtigt fra siden og jeg gider ikke skrive det hele af, så jeg skriver lige ern kort udgave med egne ord:

PGA denne sag har fødevarestyrelsen iværksat 150 ekstraordinære tilsyn plus de ordinære de plejer at udføre. Indtil videre har de kontrolleret 25 farme og at ingen af disse gav anledning til politianmeldelse.

Og der står meget meget mere... 

Og så er der jo også lige den vinkel at jeg syntes tv2 skulle have lavet programmet selv, i stedet for a gå i samarbejde med anima som jo ikke selv har det bedste ry.

Men uanset mine argumenter så skal lovgivning holdes og dyrevelfærd sikres, jeg er udelukkende imod at man stempler en hel branche pga tilfælde med brodne kar.

Du spørger længere nede om jeg er til pels. Det er jeg ikke, fordi jeg ikke syntes det er pæntMen det er eneste grund. Jeg er tilgængæld til læder i møbler, sko osv og jeg spiser også kød fra dyr som jeg ikke selv har været ude at klappe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.