Hvorfor blande rødt og blåt ind i det? Jeg forstår ikke den dem og os tankegang, og da slet ikke dobbelt moralen: I kigger skævt på mig, men jeg peger jer ud som uoplyste, røde og uden evne til kildekritik.
Ærligt jeg ser ikke skævt op folk, der ikke vil vaccineres- egentlig er jeg faktisk fuldstændig ligeglad og er nok også en af de få som ikke postede på Facebook, at jeg fik første stik. For mig er det mit valg og egentlig ikke noget jeg behøver indvie andre i.
Jo jeg griner af min bekendte op Facebook, der mener, at der er bevis på cororna i alle 5g master, men jeg griner såmænd også når han deler vidoer om, at jorden er flad.
Men siger man, jeg er sgu lidt utryg ved den vaccine, så er min respons bare okay, det kan jeg egentlig godt forstå, jeg har bare valgt at tage den fordi jeg ved der kan være konsekvenser ved både sygdommen (har desværre bekendte som blev ret hårdt ramt og må slås med at komme tilbage) og vaccinen (og her har jeg desværre også bekendte, hvis kære må slås med bivirkninger og en kamp for at komme tilbage), men jeg har det bedst med at tage det aktive valg med vaccinen (også fordi jeg som lærer er i kontakt med rigtig mange).
Og egentlig lige som dine indlæg, så synes jeg egentlig oftest det er de som ikke vil vaccinen som er hurtigst til at råbe: får, røde lakajer, Mettes fan, uoplyste osv. Kunne vi dog ikke bare acceptere, at vi træffer forskellige valg uden at sætte mærkater på og så nyde vi lever i et samfund, hvor det endda er muligt at træffe forskellige valg?
Og nej jeg vil aldrig kræve noget af mine gæster, jeg vil ikke tjekke eller udspørge. Men jeg regner da med at man passer på sine omgivelser, så har man været i nærkontakt (vaccineret eller ikke vaccineret), så bliver man testet inden man uddeler krammere.
Jeg oplever ikke at de ikke vaccinerede er mere aktive i deres skælden ud end vaccinerede .
Jeg hører ønske om sygdom og helst med senfølger ' og måske en lille smule død over dem der aktivt vælger vaccine fra.
Og så skal de dælme ikke komme og forvente hjælp fra sygehuset- for de har selv valgt det har de!
Jeg er blevet kaldt samfundsforrrædder - sølvpapirshat og andre lignende ting mange gange
Jeg et blevet spurgt om jeg er ligeglad med de sårbare- nu er jeg selv en af de sårbare- så nej...
Jeg synes ikke nogen kan peges på som mere eller mindre rummelig i vaccine debatten.
Generelt er vores tolerance, og accept af forskellige holdninger blevet noget mindre under corona.
Folk er lynhurtige til at dømme , og til at lege coronabetjent.
Og det gælder begge lejre ( og hvor er det trist at vi nu skriver/ siger begge lejre ...)
Men der er vi altså nået til på ganske kort tid - at vi gruppere os med dem vi føler er som os selv - og ser skævt til dem der ikke passer ind i vores kasse.
Og jo der bliver kigget skævt , også selv om vi ihærdigt forsøger at overbevise os selv og andre om at vi ikke gør.
Og skynder mig at skrive at jeg self også ser skældsord som får , røde lakajer osv - jeg er bare ikke enig i at de er i flertal i vaccinedebatten.
Alle er lige aktive med deres had og pegen fingre.... f... trist...