Føler mig alene….er jeg virkelig den eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2021

Tystys14

Anonym skriver:

…..der ikke vil vaccineres mod Covid 19?? 
Jeg er slet ikke imod den vaccine eller vacciner generelt. Mine børn har begge fulgt børne vaccinationsprogrammet. 
Jeg er bare bange for den her vaccine og de mulige/måske langtids bivirkninger der måske/er ved den. Jeg tør simpelthen ikke at få den. Syntes det er gået lige lovlig hurtig nok med at få den udviklet og lavet. 

Og nej! Jeg har intet imod andre der får den. Syntes derimod, at der er skæve øjne til mig/os der ikke ønsker den, og det er som om, at der er forventninger til at ALLE på den her jord får den. 

Hvad mener I? Jeg hører også gerne fra jer der ikke ønsker den…hvis der altså er nogen overhovedet

Her har jeg det fuldstændig som dig. Min mand og jeg er heller ikke imod vacciner, men vi tør heller ikke tage denne her. Det simpelthen for usikkert føler vi og der er for lidt viden og forskning i dem.

Vi vente to til tre år med at få den, hvis eller der ikke er nogen bivirkninger hos de som modtager den nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2021

Tystys14

Kære du

Jeg vil til enhver tid forsvare din ret til ikke at blive vaccineret, alt andet ville være et kæmpe skråplan - og jeg vil ikke kigge skævt til dig, allerhøjest måske at tilbyde dig et reflekteret grundlag at træffe beslutningen på, hvis du selv efterspurgte det.

Men jeg ville dog, af hensyn til mig selv og min egen familie, i vidt muligt omfang fravælge at omgås med dig, hvis jeg kunne, fordi du ville udgøre en risiko, jeg ikke var interesseret i ...

Det giver jo ingen mening det du skriver. Tænk engang... hvis vaccinen virkede, så ville du og din familie jo være sikret og dermed kunne færdes frit uden bekymringer for at blive syge.  

Anmeld Citér

6. juli 2021

Anonym

Tystys14 skriver:

Det giver jo ingen mening det du skriver. Tænk engang... hvis vaccinen virkede, så ville du og din familie jo være sikret og dermed kunne færdes frit uden bekymringer for at blive syge.  

Det giver da fin mening, hvis man har børn under 12 år.

Anmeld Citér

6. juli 2021

Tystys14

StortOgSmåt skriver:

At ville tilbyde en nuanceret diskussion eller oplysninger der kan hjælpe til er beslutningsgrundlag, såfremt folk efterspørger det, synes jeg ikke er at se skævt til dem. Et nært familiemedlem er fx bekymret for vaccinen og ved ikke så meget om hvilke kilder der er relevante at opsøge, så den dialog synes jeg giver god mening at stille sig til rådighed for.

Og ikke undgå omgang med en person som ikke er vaccineret, i de tilfælde hvor det er muligt, er ikke en fordømmelse, men selvfølgelig den enkeltes ret til at søge egen sikkerhed og ikke medvirke til smittespredning, ligesom den anden part frit vælger ikke at lade sig vaccinere. Var der for mit vedkommende tale om en nær person, ville jeg sørge for andre omgangsformer - virtuelt, udenfor, hvad der nu var muligt.

At man principielt kan smittes trods vaccine er velkendt, men uendeligt minimeret risiko ift. ikke at være vaccineret. Så det er næppe et argument.

Jeg ved ikke om det sidste du skrev var et spørgsmål - men jo, skulle jeg holde et socialt arrangement (det skal jeg ikke i disse tider) ville jeg bede gæsterne enten være testet eller vaccinerede, for alles skyld. Jeg kan ikke forestille mig at jeg ville decideret tjekke det, men antage at ingen i min omgangskreds kunne finde på at lyve om den slags.

Du lyder virkelig ikke som er særligt rummeligt eller behageligt menneske på det skriv. Puha og hvor er det vildt at kræve som almindeligt individ at alle dine gæster skulle testes og tjekkes i hoved og r**. 

Godt jeg ikke er i familie med dig.  

Skal lige sluttet af med, at jeg bliver testet som det findes nødvendigt og af egen fri vilje, (f.eks. hvis jeg skulle til en fest eller i byen) men bestemt ikke fordi en ven eller familiemedlem tvang mig til det fordi han eller hun ikke ville lade mig komme ind uden. 

Anmeld Citér

6. juli 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor ? Vaccinerede kan også videregive smitten alligevel. Så hvad har det med en 12 årig at gøre, eller yngre for den sags skyld ?

Anmeld Citér

6. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Hvordan giver det mening. Det er vel ikke et problem at have børn under 12 år derhjemme, hvis man selv er vaccineret - så er du jo beskyttet både mod et hårdt forløb men vel også i nedsat risiko for at blive smittet, skulle dine børn bringe Covid hjem. 
min mor er fuldt vaccineret og hun ser da mine børn ad libitum og de sover hjemme hos hende - men det gjorde de nu også før, hun blev vaccineret. 

når man er vaccineret kan man bevæge sig frit rundt med sit coronapas og omgås alle mennesker.

Anmeld Citér

6. juli 2021

Tystys14

Det nemt at konstatere at de eneste valide kilder åbenbart er TV2 og DR (og andre medier som er tydeligt røde i deres fremgang). 

Alle andre kilder er HELT SIKKERT ikke valide og det kan alt sammen modbevises med en kilde til tv2, Dr eller sundhedsstyrelsen (for vi ved jo alle at sundhedsstyrelsen er en helt sikker kilde som vi kan stole helt ukritisk på, og dermed ikke behøver tænke selv). 

Så alle som vil modargumenter som ikke kan finde sin kilde på et af de ovennævnte medier, det spild af tid og ressourcer.

Det heller ikke en valid kilde af dem som laver test f.eks. siger de ikke er sikre, eller at andre lande helt dropper testcentret fordi de ikke giver sikkert svar, det kun dk der har ret husk det. 

Det heller ikke en valid kilde når nogle læger går ud og siger det ikke giver mening med de her strategier som politikerne har sendt ud og hvordan den her pandemi bliver håndteret. Nej vi tror kun på de læger som bakker op om pandemi og skæmme kampagne. ironi kan forekomme.

Anmeld Citér

6. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Det nemt at konstatere at de eneste valide kilder åbenbart er TV2 og DR (og andre medier som er tydeligt røde i deres fremgang). 

Alle andre kilder er HELT SIKKERT ikke valide og det kan alt sammen modbevises med en kilde til tv2, Dr eller sundhedsstyrelsen (for vi ved jo alle at sundhedsstyrelsen er en helt sikker kilde som vi kan stole helt ukritisk på, og dermed ikke behøver tænke selv). 

Så alle som vil modargumenter som ikke kan finde sin kilde på et af de ovennævnte medier, det spild af tid og ressourcer.

Det heller ikke en valid kilde af dem som laver test f.eks. siger de ikke er sikre, eller at andre lande helt dropper testcentret fordi de ikke giver sikkert svar, det kun dk der har ret husk det. 

Det heller ikke en valid kilde når nogle læger går ud og siger det ikke giver mening med de her strategier som politikerne har sendt ud og hvordan den her pandemi bliver håndteret. Nej vi tror kun på de læger som bakker op om pandemi og skæmme kampagne. ironi kan forekomme.

Det er også den konklusion, jeg er kommet frem til

og Facebook selvfølgelig - i marts 2020 måtte man ikke skrive, at det var muligt, at virussen var undsluppet et laboratorie i whuan, men nu må man godt. Nu kan man også læse det på DR og TV2, så nu er det rigtigt.

sandheden ved disse vacciner og denne situation er nuanceret og ændrer sig hele tiden, jo længere tid der går og jo flere informationer der gradvist kommer frem i lyset. 

Det bliver spændene at se, hvad der står i aviserne om et år.

Anmeld Citér

6. juli 2021

Tystys14

Boyz2 skriver:

Det er også den konklusion, jeg er kommet frem til

og Facebook selvfølgelig - i marts 2020 måtte man ikke skrive, at det var muligt, at virussen var undsluppet et laboratorie i whuan, men nu må man godt. Nu kan man også læse det på DR og TV2, så nu er det rigtigt.

sandheden ved disse vacciner og denne situation er nuanceret og ændrer sig hele tiden, jo længere tid der går og jo flere informationer der gradvist kommer frem i lyset. 

Det bliver spændene at se, hvad der står i aviserne om et år.

Jeg er fuldstændig enig, kunne være noget jeg havde skrevet. Idag er bl.a facebook jo ikke et medie man må være kritisk på overhovedet. 

Jeg vil lige endnu engang understrege, at jeg er IKKE imod vacciner. Mine børn er alle vaccinerede efter alm vaccinationsprogram.

Men fakta er (uanset hvad andre så mener) at der IKKE er forsket i de her vacciner, de ER nødgodkendte, flertallet af folk ER bange pga hvad de hører på TV2 og DR, (og med god grund for sådan som de blæses op hele tiden er det vildt jeg ikke selv er mere påvirket). Jeg FORSTÅR godt folk som er i det som kaldes risiko gruppen er mere bange og tilbøjelige til at få vaccinen.

Men jeg oplever igen og igen at der IKKE er nogen accept ift ikke at synes vacciner er Guds gave til mennesker. Kan også være jeg overfortolker de skriv der er her i debatten og i resten af baby som omhandler covid, men oplever at folk opstår de ikke ser skævt til os som ikke vil have vaccinen, men når man så læser resten af deres skriv, så det netop hvad de gør. 

Jeg har lidt givet op (det nok et halvt års tid siden) ift af prøve at give oplysninger som kan give modvægt til TV2 og DR osv. for som skrevet før, så bliver intet andet accepteret som valide kilder. Nu angriber jeg mere med ironi og sarkasme. Det lidt sjovere og man ændre jo alligevel ikke andres holdninger.

Anmeld Citér

6. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg er fuldstændig enig, kunne være noget jeg havde skrevet. Idag er bl.a facebook jo ikke et medie man må være kritisk på overhovedet. 

Jeg vil lige endnu engang understrege, at jeg er IKKE imod vacciner. Mine børn er alle vaccinerede efter alm vaccinationsprogram.

Men fakta er (uanset hvad andre så mener) at der IKKE er forsket i de her vacciner, de ER nødgodkendte, flertallet af folk ER bange pga hvad de hører på TV2 og DR, (og med god grund for sådan som de blæses op hele tiden er det vildt jeg ikke selv er mere påvirket). Jeg FORSTÅR godt folk som er i det som kaldes risiko gruppen er mere bange og tilbøjelige til at få vaccinen.

Men jeg oplever igen og igen at der IKKE er nogen accept ift ikke at synes vacciner er Guds gave til mennesker. Kan også være jeg overfortolker de skriv der er her i debatten og i resten af baby som omhandler covid, men oplever at folk opstår de ikke ser skævt til os som ikke vil have vaccinen, men når man så læser resten af deres skriv, så det netop hvad de gør. 

Jeg har lidt givet op (det nok et halvt års tid siden) ift af prøve at give oplysninger som kan give modvægt til TV2 og DR osv. for som skrevet før, så bliver intet andet accepteret som valide kilder. Nu angriber jeg mere med ironi og sarkasme. Det lidt sjovere og man ændre jo alligevel ikke andres holdninger.

Jeg er enig.

Jeg har mest brugt debatterne til at forstå, hvorfor folk er så vilde med disse vacciner, der stadigt er i fase 3 stadiet - ikke for at ændre folks holdning.

Det er nu også gået op for mig, at de fleste får deres information fra mainstream aviser og medier.

Udgangspunktet for mig vedrørende vaccinerne har altid været skeptisk, idet man her får sprøjtet noget ind i kroppen, der aldrig før er prøvet på mennesker og som man ikke kender langtidsvirkningerne af og hvor der hele tiden dukker nye bivirkninger op se nu bl.a. hjerteflimmer hos unge mænd.

Herudover tager det lang tid før, at oplysninger når mainstream medier – fx skriver du om covid tests og den oplysning har jo været kendt minimum det sidste år, men er endnu ikke i mainstream medier (hvilket jo så gør, at det er dømt fake news – men mon ikke det kommer frem engang med tiden).

Desuden dækker danske standart medier ikke alt. Mange oplysninger er tilgængelige i udenlandske mainstream medier, bl.a. så jeg lige at Dr. Malone var på fox news og Dr. Faucis breve (som jeg ikke har sat mig så meget ind i), synes jeg heller ikke, at kunne finde nogle steder i danske medier. Oplysninger der giver en modpol til vaccine debatten, findes ikke og det synes jeg er skræmmende. Selv hvis oplysningerne var forkerte, ville det være rart at få dem frem i lyset og uddebatteret.

Jeg venter også med vaccinen, til der er opnået længere tids data. Mht. riccikoen for covid-19 kontra vaccinen – så er jeg ved vaccinen sikker på, at jeg får sprøjtet noget ind i kroppen, som jeg ikke kender langtidsvirkningerne af, hvorimod ved covid-19 er det ikke sikkert, at jeg smittes og at det bliver alvorligt og at der kommer langtidsvirkninger. Better safe than sorry

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.