Føler mig alene….er jeg virkelig den eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Boyz2 skriver:

Min mand og jeg fravælger den ligeledes og af de samme grunde som du gør.

den er nødgodkendt, den er stadigt i fase 3 indtil 2023 (WHO) der har ikke tidligere været succes med rna vacciner da de har haft for mange bivirkninger (bl.a. Zika-vaccines) der er risici for at spikeproteinet kommer i blodet og lagres i kroppen (Pfzier rapporten fra Japan) med risici for blodpropper og hjerneblødninger (dyreforsøg med anden SARS-vaccine i 2008 - mener jeg det var).

dette er informationer fra uofficielle medier og de kan være ukorrekte og analyseret forkert, men alle disse forskellige oplysninger modstrider ikke hinanden og virker yderst plausible og sammensat giver de et for mig dystert billede af vaccinerne. 

herudover synes jeg at det var bekymrende. at myndighederne først vaccinerede med AstaZeneca for herefter at tage den ud af vaccinationsprogrammet efter at der blev opdaget bivirkninger - det sender et signal om, at der ikke er styr på bivirkninger. 

ligeledes er hverken min mand eller jeg i risikogruppen. Så det bliver et nej-tak herfra. 

Prøv at google "spike protein shed debunk". Der er altså nogle af dine påstande som ikke står sig særlig godt mod fact checking. Hvis du selv ikke vil have vaccinen, så skal du da bare lade være. Men der er ingen grund til sprede misinformation.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Carina:-) skriver:

Du er bestemt ikke alene.

Men folk gider bare ikke forklare sig hele tiden- eller få skudt i hovedet at man ikke udviser samfundssind.

Jeg er kold , hvis nogen kigger skævt .

Jeg bestemmer selv over min krop- og hvad jeg vil putte i den.

Og for mig giver det ikke mening at vaccinere yngre og unge mennesker. 

At andre har det modsat er jo deres frie valg.

Se på overlevelseraten før vi fik vaccine- og find ro i  at du har truffet er valg udfra egne overbevisinger.  Og ikke fordi andre synes du skal. ( eller ikke skal ) 

Der er mange der ikke vil også iblandt sundhedsvæsenet.  Og endnu bliver vi ikke tvunget-'lad os håbe det bliver ved med at være sådan

Ja heldigvis har vi ikke tradition for vaccinetvang her i Danmark. Jeg synes det er skræmmende læsning, at flere store virksomheder har meldt ud, at de kræver, at deres ansatte skal vaccineres. Jeg læste lige i dag, at Bank of America kræver, at deres ansatte har minimum første vaccinestik, før de må vende tilbage til arbejdet, og jeg mener også, at et af de store flyselskaber i USA kom med samme udmelding. 

Anmeld Citér

5. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Prøv at google "spike protein shed debunk". Der er altså nogle af dine påstande som ikke står sig særlig godt mod fact checking. Hvis du selv ikke vil have vaccinen, så skal du da bare lade være. Men der er ingen grund til sprede misinformation.

Jeg skriver, at mine oplysninger kommer fra uofficielle kilder. 

Oplysningen vedrørende spike-proteinet og risikoen for at det kan lagres i kroppen kommer fra en undersøgelse fra Pfizer selv og undersøgelsen er lavet i Japan. Undersøgelsen er analyseret af dr. Malone, der er den person der udviklede RNA metoden i 80-erne.

jeg synes faktisk det er rigtig gode kilder 

du vil altid kunne finde pro og cons vedrørende vaccinen og det er altid let bare at afvise modsatte holdninger som fake news.

spike protein shed debunk - handler om en helt anden situation / problemstilling og ikke om noget af det jeg skriver om. Det har intet med hinanden at gøre og jeg er enig i at det lyder helt skørt, at spike-proteinet “shedder”

Anmeld Citér

5. juli 2021

IenFart

Boyz2 skriver:

Jeg skriver, at mine oplysninger kommer fra uofficielle kilder. 

Oplysningen vedrørende spike-proteinet og risikoen for at det kan lagres i kroppen kommer fra en undersøgelse fra Pfizer selv og undersøgelsen er lavet i Japan. Undersøgelsen er analyseret af dr. Malone, der er den person der udviklede RNA metoden i 80-erne.

jeg synes faktisk det er rigtig gode kilder 

du vil altid kunne finde pro og cons vedrørende vaccinen og det er altid let bare at afvise modsatte holdninger som fake news.

spike protein shed debunk - handler om en helt anden situation / problemstilling og ikke om noget af det jeg skriver om. Det har intet med hinanden at gøre og jeg er enig i at det lyder helt skørt, at spike-proteinet “shedder”

Men hvis man googler ovennævnte, så kommer der også artikler op blandt fra reuters omkring, hvorvidt spike protein er skadeligt og kan ophobes i kroppen, hvilket ikke er tilfældet men handler om mistolkning af studier. Japan studiet nævnes også.

Det er rigtigt der også debunkes påstande omkring hvorvidt man kan "shedde" til andre hvilke vi er enige om lyder ret stenet.

Jeg synes at hvis man skal finde pros og cons omkring vaccinen så fokusér på dem der er valide studier omkring. Det er jo ikke fordi jeg eller andre påstår det er uproblematisk at lade sig vaccinere. Der er uden tvivl flere valide grunde til tvivl.

Anmeld Citér

5. juli 2021

Janey

Profilbillede for Janey
StortOgSmåt skriver:

Kære du

Jeg vil til enhver tid forsvare din ret til ikke at blive vaccineret, alt andet ville være et kæmpe skråplan - og jeg vil ikke kigge skævt til dig, allerhøjest måske at tilbyde dig et reflekteret grundlag at træffe beslutningen på, hvis du selv efterspurgte det.

Men jeg ville dog, af hensyn til mig selv og min egen familie, i vidt muligt omfang fravælge at omgås med dig, hvis jeg kunne, fordi du ville udgøre en risiko, jeg ikke var interesseret i ...

Er det ikke at kigge skævt til folk, hvis man ikke vil omgås dem og mener, at de mangler et reflekteret grundlag at træffe beslutningen på, hvis de ikke er vaccineret? Jeg tror ikke langt de fleste folk træffer beslutningen ud af det blå, men rent faktisk overvejer deres valg. Jeg kan godt forstå, hvis folk ikke har lyst til at fortælle om de er vaccineret, hvis andre så ikke vil omgås dem afhængig af svaret. 

Der er en risiko ved at omgås andre, så du er ikke uden for risiko ved kun at ville omgås vaccinerede. Der er lige konstateret to tilfælde af Delta hos to færdigvaccinerede personer. Forhåbentlig er risikoen noget mindre, men den er ikke væk efter vaccinen. 

Jeg er vaccineret, men jeg har ikke tænkt mig at spørge til mine gæsters vaccinestatus, når vi holder fest i næste måned. Alle er velkomne uanset antallet af stik, de måtte have modtaget. 

Anmeld Citér

5. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
IenFart skriver:

Men hvis man googler ovennævnte, så kommer der også artikler op blandt fra reuters omkring, hvorvidt spike protein er skadeligt og kan ophobes i kroppen, hvilket ikke er tilfældet men handler om mistolkning af studier. Japan studiet nævnes også.

Det er rigtigt der også debunkes påstande omkring hvorvidt man kan "shedde" til andre hvilke vi er enige om lyder ret stenet.

Jeg synes at hvis man skal finde pros og cons omkring vaccinen så fokusér på dem der er valide studier omkring. Det er jo ikke fordi jeg eller andre påstår det er uproblematisk at lade sig vaccinere. Der er uden tvivl flere valide grunde til tvivl.

Jeg har læst Reuters artiklen om, at det er mistolkning af studiet fra Pfizer. Men jeg har også hørt et langt interview med udvikleren af RNA metoden og han siger noget andet. Hvorfor skal jeg tro på Reuters og ikke på dr. Malone, der er udvikleren af RNA metoden? Hvorfor synes du ikke, han er valid?

Anmeld Citér

5. juli 2021

IenFart

Boyz2 skriver:

Jeg har læst Reuters artiklen om, at det er mistolkning af studiet fra Pfizer. Men jeg har også hørt et langt interview med udvikleren af RNA metoden og han siger noget andet. Hvorfor skal jeg tro på Reuters og ikke på dr. Malone, der er udvikleren af RNA metoden? Hvorfor synes du ikke, han er valid?

Jeg har ikke nogen mening om dr. Malone specifikt, da jeg ikke har hørt interviewet. Men synspunkterne omkring spike protein er fremsat af et par andre, hvor det fremhæves at deres tolkninger er misvisende og at der simpelthen mangler kliniske data der understøtter påstanden.

Jeg tillægger f.eks. reuters troværdig i kraft af deres principper om unbiased og uafhængig information. Du vil måske hævde at de tjener en eller anden politisk agenda. Det samme kan jeg jo så hævde om den anden "fløj" - så det bliver vi nok ikke meget klogere af.

Anmeld Citér

5. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
IenFart skriver:

Jeg har ikke nogen mening om dr. Malone specifikt, da jeg ikke har hørt interviewet. Men synspunkterne omkring spike protein er fremsat af et par andre, hvor det fremhæves at deres tolkninger er misvisende og at der simpelthen mangler kliniske data der understøtter påstanden.

Jeg tillægger f.eks. reuters troværdig i kraft af deres principper om unbiased og uafhængig information. Du vil måske hævde at de tjener en eller anden politisk agenda. Det samme kan jeg jo så hævde om den anden "fløj" - så det bliver vi nok ikke meget klogere af.

Ja, vi kan vel ikke gøre så meget andet end at vente og se og så håbe, at dette snart er oversået.

Anmeld Citér

5. juli 2021

IenFart

Boyz2 skriver:

Ja, vi kan vel ikke gøre så meget andet end at vente og se og så håbe, at dette snart er oversået.

Jeg tror desværre ikke det bliver overstået lige foreløbig. Men vi finder da forhåbentlig et fornuftigt leje, hvor vi kan leve med corona uden alt for mange problemer.

Anmeld Citér

5. juli 2021

lineog4

Anonym skriver:

…..der ikke vil vaccineres mod Covid 19?? 
Jeg er slet ikke imod den vaccine eller vacciner generelt. Mine børn har begge fulgt børne vaccinationsprogrammet. 
Jeg er bare bange for den her vaccine og de mulige/måske langtids bivirkninger der måske/er ved den. Jeg tør simpelthen ikke at få den. Syntes det er gået lige lovlig hurtig nok med at få den udviklet og lavet. 

Og nej! Jeg har intet imod andre der får den. Syntes derimod, at der er skæve øjne til mig/os der ikke ønsker den, og det er som om, at der er forventninger til at ALLE på den her jord får den. 

Hvad mener I? Jeg hører også gerne fra jer der ikke ønsker den…hvis der altså er nogen overhovedet

Tror ikke du er alene, men jeg tror der er en gruppe der råber rigtigt højt om the great reset, 5G, pædofilring mm. Som desværre gør debatten om vaccine, cororna tiltag osv meget svær at holde på et fornuftigt, konstruktivt og saglig niveau.

Jeg har fået første stik, der er tænkt mange tanker om det - og havde jeg bestemt er jeg ikke sikker på, at min datter på 18 havde fået det, og absolut ikke nået en beslutning om min søn på 13. 

Jeg kigger ikke skævt til de som fravælger, og jeg vil aldrig spørge til folks vaccinations status. Vil forvente, at de vaccineret eller ej lader sig teste, hvis de har været i nærkontakt, og så ikke mere. 

Men jeg kan ikke lade være med at ryste på hovedet, at de som mener, at vi alle er døde om 6 måneder, eller er kontrolleret via 5G masterne eller hvad der nu er af sjove ideer.

Men ved også mange fravælger vaccinen af helt andre årsager, og det respekterer jeg. Og håber det også respekteres, at andre tilvælger, og at vi kan nyde at vi bor i et samfund, hvor der er valgfriheden og gratis vaccination til de der vil. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.