Seriøst
Du har en alder hvor du sikkert ikke bliver slemt ramt - OG du er eller bliver vaccineret.
hvad er du bange for?
Herudover har du absolut ingen mulighed for st vide hvem der er blevet vaccineret til et arrangement du deltager i. Hvad med børn under 12 år. Dem vil du også kun se virtuelt.
Der er med garanti også forældre der ikke er vaccineret i dine børns institution (hvis du har nogen). Og når du handler i stormagasiner eller supermarkeder. . Og næste gang du flyver ... og og og
Porportioner ..?!!?!
Du behøver såmænd ikke at vende øjne af mig, hvis du synes vi skal have en nogenlunde fornuftig debat - ej heller gemme dig bag en anonym-funktion. Jeg er usikker på det er reelle eller retoriske spørgsmål du stiller, men vil lade tvivlen komme dig til gode:
1) Jeg har ikke nogen steder nævnt, at jeg er bange. Det er jeg faktisk ikke, både jeg selv om mine børn vil statistisk set ikke blive ret syge af Covid-19 og min mand har allerede haft det, uden symptomer. Vi har mange gode grunde til at være påpasselige, men frygt er ikke én af dem.
2) Jeg deltager ikke pt. i sociale arrangementer og jeg forventer ikke at komme til det i den kommende tid. Hvis jeg engang skal til det igen, vil min adfærd afhænge af hvordan Corona-situationen er på det givne tidspunkt. Det meste af min omgangskreds er/bliver vaccineret og jeg ville som sagt undlade at søge omgang med de som ikke blev vaccineret - i det omfang det lod sig gøre.
3) Jeg kunne ikke drømme om at stikke hovedet ind i et stormagasin hvis jeg kunne undgå det (egentlig heller ikke før Covid-19), jeg handler online og jeg flyver ikke (foreløbigt), så det tror jeg ikke, at jeg for alvor behøver at planlægge mig ud af.
Jeg minimerer kontakt og smitterisiko de steder jeg kan, også selvom det for ingen lader sig gøre 100%.
Hvis du har lyst til at debattere videre - og pakke teenager-attituden lidt væk, er du velkommen til at spørge nærmere
Anmeld
Citér