Føler mig alene….er jeg virkelig den eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.646 visninger
67 svar
89 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juli 2021

Anonym trådstarter

…..der ikke vil vaccineres mod Covid 19?? 
Jeg er slet ikke imod den vaccine eller vacciner generelt. Mine børn har begge fulgt børne vaccinationsprogrammet. 
Jeg er bare bange for den her vaccine og de mulige/måske langtids bivirkninger der måske/er ved den. Jeg tør simpelthen ikke at få den. Syntes det er gået lige lovlig hurtig nok med at få den udviklet og lavet. 

Og nej! Jeg har intet imod andre der får den. Syntes derimod, at der er skæve øjne til mig/os der ikke ønsker den, og det er som om, at der er forventninger til at ALLE på den her jord får den. 

Hvad mener I? Jeg hører også gerne fra jer der ikke ønsker den…hvis der altså er nogen overhovedet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Du er vist bestemt ikke den eneste. Hvis du læser nogle af debatterne herinde, så er der en del som skriver de vælger den fra.

Jeg synes bestemt vaccinen skal være et frivilligt personligt valg og man bør ikke blive kigget skævt til hvis man vælger den fra. Jeg synes dog det er vigtig at baserer både sit tilvalg eller fravalg på et korrekt oplyst grundlag.

Jeg tror ikke som sådan der er en forventning, men det er klart at jo flere der får vaccinen, desto nemmere er det at holde smitten og de alvorlige sygdomstilfælde nede. Det er både godt samfundsøkonomisk og for at begrænse mutationer. Det kan sikkert godt for nogen føles som et forventningspres, men det er nok svært at gøre så meget ved.

Anmeld Citér

5. juli 2021

Pb18

Jeg synes at jeg hører om flere, der ikke vil have vaccinen. Selv har jeg lige booket mit første stik, men det er nok lidt i stil med at man ser barnevogne alle vegne, mens man selv venter på en graviditet. Havde du ønsket at blive vaccineret, så havde du nok ikke tænkt over det (og omvendt, mig der har  ventet på min tur, fokuserer nok lidt ekstra på dem, der fortæller, at de takker nej).

Derudover går mange nok lidt stille med dørene ift at sige nej til vaccine, mens jeg ser mange opdatere Facebook med deres første stik

Anmeld Citér

5. juli 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Jeg er slet ikke imod den vaccine eller vacciner generelt. Mine børn har begge fulgt børne vaccinationsprogrammet. 
Jeg er bare bange for den her vaccine og de mulige/måske langtids bivirkninger der måske/er ved den. Jeg tør simpelthen ikke at få den. Syntes det er gået lige lovlig hurtig nok med at få den udviklet og lavet. 

Og nej! Jeg har intet imod andre der får den. Syntes derimod, at der er skæve øjne til mig/os der ikke ønsker den, og det er som om, at der er forventninger til at ALLE på den her jord får den. 

Hvad mener I? Jeg hører også gerne fra jer der ikke ønsker den…hvis der altså er nogen overhovedet

Du er helt sikkert ikke alene. Jeg har set flere skrive herinde, at de ikke ville have den. Det blev på et tidspunkt oplyst, at 95% af dem, der var tilbudt vaccinen, havde sagt ja, men det var efter grupperne med de mest sårbare var vaccineret, så mon ikke tallet falder, men det ser ud til, at ikke-vaccinerede er noget i undertal, men du er dog ikke alene

Jeg er vaccineret for noget tid siden med en Johnson, men jeg har intet imod det, hvis andre fravælger vaccinerne. Det bør være et personligt valg, som der ikke skal peges fingre af. Nu er mine børn kun 6 og 9, så får ikke tilbudt vaccine, men skulle de blive tilbudt ville det blive et nej herfra. Jeg er ikke 100% overbevist om vaccinerne, men har været villig til at tage risikoen for mig selv for at få mit liv tilbage, og det er fantastisk at kunne leve uden at skulle planlægge tests hele tiden, men jeg føler dog, at mit valg har været med en (måske ret lille) risiko.

Nogle gange læser jeg kommentarer til nogle af de artikler, der kommer på min facebook om bl.a. corona, og der er en meget voldsom retorik fra personer både fra gruppen for vacciner og dem imod vaccinerne. Det ser ud til, at der er et fåtal af den danske befolkning, der åbenbart er blevet smittet af en sygdom under coronaen, der tilsyneladende giver sig udtryk i, at de smittede får et grimt sprog og et behov for at svine andre til og have en klar mening om, hvordan andre skal leve deres liv, ellers er de får, dumme, idioter og det, der er langt værre.

Anmeld Citér

5. juli 2021

Carina:-)

Du er bestemt ikke alene.

Men folk gider bare ikke forklare sig hele tiden- eller få skudt i hovedet at man ikke udviser samfundssind.

Jeg er kold , hvis nogen kigger skævt .

Jeg bestemmer selv over min krop- og hvad jeg vil putte i den.

Og for mig giver det ikke mening at vaccinere yngre og unge mennesker. 

At andre har det modsat er jo deres frie valg.

Se på overlevelseraten før vi fik vaccine- og find ro i  at du har truffet er valg udfra egne overbevisinger.  Og ikke fordi andre synes du skal. ( eller ikke skal ) 

Der er mange der ikke vil også iblandt sundhedsvæsenet.  Og endnu bliver vi ikke tvunget-'lad os håbe det bliver ved med at være sådan

Anmeld Citér

5. juli 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Du er bestemt ikke alene. Jeg ønsker den heller ikke og det står jeg ved. 

jeg er ligesom du ikke anti-vaccine og min dreng følger også vaccinationsprogrammet. Jeg ser heller ikke ned på folk der vælger at få den. Slet ikke. Jeg forstår endda hvorfor at nogen gør. Sådan en som min mor f.eks med 37% lungekapacitet pga KOL samt flænge i hjertet. Hun ville aldrig overleve covid-19. 

jeg møder også modstand fra vaccinerede. Folk der mener jeg er selvisk og ikke udviser samfundssind. Men jeg tager det ikke til mig. Jeg er egentlig ligeglad med hvad andre mener om min holdning til det. For de kan ikke rykke ved den alligevel 

Anmeld Citér

5. juli 2021

Anonym

Jeg har beslutte at jeg skal vaccineres mod Covid 19 når jeg får muligheden jeg vil dog genre stå fast med   syv tommer søm at jeg på inden måde kigger skæv til jer der ikke ønsker den hvorfor skulle jeg dog det den er jo frivilligt jeg har dog inden behov for at skulle forklar mig

Anmeld Citér

5. juli 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Kære du

Jeg vil til enhver tid forsvare din ret til ikke at blive vaccineret, alt andet ville være et kæmpe skråplan - og jeg vil ikke kigge skævt til dig, allerhøjest måske at tilbyde dig et reflekteret grundlag at træffe beslutningen på, hvis du selv efterspurgte det.

Men jeg ville dog, af hensyn til mig selv og min egen familie, i vidt muligt omfang fravælge at omgås med dig, hvis jeg kunne, fordi du ville udgøre en risiko, jeg ikke var interesseret i ...

Anmeld Citér

5. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Min mand og jeg fravælger den ligeledes og af de samme grunde som du gør.

den er nødgodkendt, den er stadigt i fase 3 indtil 2023 (WHO) der har ikke tidligere været succes med rna vacciner da de har haft for mange bivirkninger (bl.a. Zika-vaccines) der er risici for at spikeproteinet kommer i blodet og lagres i kroppen (Pfzier rapporten fra Japan) med risici for blodpropper og hjerneblødninger (dyreforsøg med anden SARS-vaccine i 2008 - mener jeg det var).

dette er informationer fra uofficielle medier og de kan være ukorrekte og analyseret forkert, men alle disse forskellige oplysninger modstrider ikke hinanden og virker yderst plausible og sammensat giver de et for mig dystert billede af vaccinerne. 

herudover synes jeg at det var bekymrende. at myndighederne først vaccinerede med AstaZeneca for herefter at tage den ud af vaccinationsprogrammet efter at der blev opdaget bivirkninger - det sender et signal om, at der ikke er styr på bivirkninger. 

ligeledes er hverken min mand eller jeg i risikogruppen. Så det bliver et nej-tak herfra. 

Anmeld Citér

5. juli 2021

Baby.mamma

Nej da, du er bestemt ikke alene. Jeg kender mange, som ikke vil have den. Jeg skal heller ikke have den

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.