Kære du
Har nu læst helt tråden igennem, og en masse tanker står på spring.
Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorvidt det er en engangsforteelse, hvorvidt du skal give den chance til eller ej. Det er faktisk noget helt andet som sætter mine tanker i gang, nemlig dig.
Du skriver fx du jo ikke kan stå alene, du har en dårlig økonomi, du er flyttet til ham osv. Derudover får jeg en fornemmelse af, at der ikke er gået langt tid fes din skilsmisse til dit nye forhold, hvor du flytter ind forholdsvist hurtigt.
Derfor tænker jeg, at du med psykologien npske også skal tage fat i din egen power. Du lige som alle andre kan sagtens være alene, stå på egne ben, være den ene voksen som klarer økonomi, børn, job osv. Jeg siger ikke, at du skal være det, men di skal hele tiden være bevidst om, at selvsagt kan du det.
Hvis du bumler med tanker om, hvor skal jeg bo, jeg har slet ikke råd til at være alene, jeg kan nok slet ikke klare at være alene, jeg kan ikke være mor alene osv. Så kan du heller ikke sige fra og kærligheden går pludselig fra at være, jeg elsker det her menneske, til jeg har et behov for det her menneske, jeg kan ikke leve og klare mig uden det her menneske.
Og til slut synes jeg egentlig jeg vil spørge lidt provokerende: hvorfor gik du ned på knæ? Min mand er langt stærkere end mig, han ville uden tvivl kunne slå mig i jorden før jeg kunne sige bøh, han ville kunne tvinge mig fysisk ned på knæ. Men sagde han under et skænderi gå ned på knæ, så ville jeg blive snot forvirret for et skænderi er ikke tid til kinky lege, og jeg ville da aldrig gøre det. Så hvorfor gjorde du det?