Må ud med det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

jeg er tidlig bruger og har nu oprettet en ny profil. Jeg har brug for øjne på en situation der skete igår. Jeg har det virkelig skidt. 

Min kæreste er en stor fyr, 2 meter høj og robust bygget, grunden til jeg beskriver ham er så i bedre kan se der for jer. Jeg selv er temmelig standard, 167 høj og 60 kilo. 

jeg havde en rigtig dårlig dag igår og var ked af det, han misforstod hvad jeg sagde og stemningen blev ret anspændt. Han vælger så at gå i seng, jeg går efter ham og siger det ikke er fair at han reagere sådan og får så hævet stemmen en smule. 

han banker så sin hånd på fuld knald ind i døren og brøler af mig, “ned på dine fucking knæ” jeg bliver forskrækket og begynder at græde, han forsætter med at råbe mens jeg sidder på gulvet, kalder mig fucking narcissistisk og siger mit problem er jeg vil have alle tænder på mig. Jeg sidder stadig på knæ, han står råbende ind over mig med knyttede hænder og jeg er virkelig bange for at han vil slå mig eller sparke mig. 

efter et par minutter stopper han og ber mig om at rejse mig op. Jeg ryster over hele kroppen og han holder så om mig og siger “ja og nu er du så bange for mig, hvorfor bliver du ved når jeg sagde til dig at jeg vidste at det ville gå den vej” 

jeg undskylder og prøver at kontrollere min krop. aften ender med at vi ligger sammen lidt i sengen og han nusser mig. Men jeg ender med at berolige ham og fortælle ham jeg er okay og hans reaktion er okay. 

til sidst går jeg ind i stuen. Jeg har næsten ikke sovet i nat, jeg er chokeret og bange. Jeg føler mig ør i hovedet og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg har sygemeldt mig fra mit studie idag og prøver at komme oven på. Men ordene og skrækken sidder i mig, han har ikke undskyldt. 

er det mig der overreagere og er dramatisk? Eller er det en voldsom reaktion fra hans side? Hvad skal jeg gøre for at slippe det? 
mest af alt har jeg nok bare brug for at komme ud med det. Tak fordi i læste med. 

Du skal gå lige nu. Bede om hjælp fra dit netværk, så du kommer hurtigst muligt ud af det forhold. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal gå lige nu. Bede om hjælp fra dit netværk, så du kommer hurtigst muligt ud af det forhold. 

Det er næsten et år siden tråden blev oprettet

Vi er stadig sammen og har det rigtig godt. 

Der har ingen episoder været siden. 

Anmeld Citér

21. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det er næsten et år siden tråden blev oprettet

Vi er stadig sammen og har det rigtig godt. 

Der har ingen episoder været siden. 

Hvordan har du kunnet tilgive ham? Han har tydeligvis ingen respekt for dig overhovedet. 

Anmeld Citér

22. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvordan har du kunnet tilgive ham? Han har tydeligvis ingen respekt for dig overhovedet. 

Det var en rigtig grim episode. Den kendetegner dog ikke vores forhold eller den respekt vi har for hinanden

Anmeld Citér

22. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det var en rigtig grim episode. Den kendetegner dog ikke vores forhold eller den respekt vi har for hinanden

Søgte han professionel hjælp? Ellers er det bare et spørgsmål om tid før han mister besindelsen igen... 

Anmeld Citér

22. marts 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Søgte han professionel hjælp? Ellers er det bare et spørgsmål om tid før han mister besindelsen igen... 

Hvem er du at kunne sige det? 
Blot fordi det er sket én gang betyder det ikke det sker igen bare fordi han ikke får prof hjælp. Manden har jo tydeligvis taget deres efterfølgende snak til sig og levet op til sin undskyldning. 
Hold da op du er et dømmende menneske Hva? Godt man ikke er i din omgangskreds! Tænk hvis man trådte forkert så skulle man høre for det resten af sit liv

Anmeld Citér

22. marts 2022

Anonym

Mrs. skriver:

Hvem er du at kunne sige det? 
Blot fordi det er sket én gang betyder det ikke det sker igen bare fordi han ikke får prof hjælp. Manden har jo tydeligvis taget deres efterfølgende snak til sig og levet op til sin undskyldning. 
Hold da op du er et dømmende menneske Hva? Godt man ikke er i din omgangskreds! Tænk hvis man trådte forkert så skulle man høre for det resten af sit liv

Har du selv haft lignede opførsel overfor din kæreste efter som du føler dig så truffet af min kommentar?  

Jeg taler af erfaring. Og en opførsel så voldsom som han har haft overfor TS er i følge min erfaring desværre aldrig en engangs forseelse...

Anmeld Citér

22. marts 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Har du selv haft lignede opførsel overfor din kæreste efter som du føler dig så truffet af min kommentar?  

Jeg taler af erfaring. Og en opførsel så voldsom som han har haft overfor TS er i følge min erfaring desværre aldrig en engangs forseelse...

Haha ja en lille kvinde som jeg er meget truende.  Nej, tværtimod. 
tilgengæld har jeg speciale i psykologi og psykiatri, og kan fortælle det ikke er ens betydende med adfærden vil gentage sig blot fordi det hænder 1 gang. 
der er situationer hvor et menneske kan føle sig trængt op i en krog og reagere meget voldsomt og uhensigtsmæssigt. Men er personen i stand til at se fejlen i opførslen, undskylde og derpå arbejde videre mod det ikke sker igen (også egenhændigt) er det ikke en nødvendighed det vil ske igen nogensinde. 

så medmindre din erfaring baserer sig på et videnskabeligt og objektivt studie - med over 100 deltagere (hvilket jeg tvivler på eftersom du næppe har haft 100 partnere) så er det meget fordømmende at sige at fordi det sker én gang, vil det absolut ske igen. 
Hvis ts nu havde skrevet det var noget der gentog sig flere gange eller at han ikke kunne forstå hvad han havde gjort galt og han påtog sig offerrollen, så havde den været gal. Men ts har tværtimod fortalt han ikke påtog sig en offerrolle, og havde det rigtig dårligt med det, og nu et år efter at de har det godt og stadig er sammen. 

Alle kan begå fejl, og intet forhold er perfekt. Dermed ikke sagt man skal finde sig i hvad som helst og give utallige chancer. Men man må veje af med sig selv hvad det betyder for en, samtidig med man er loyal over for sig selv og og sine behov (heriblandt tryghedsbehov) og så afstemme derfra. Der er aldrig noget i den slags situationer der er sort/hvidt. 

Anmeld Citér

22. marts 2022

Anonym

Mrs. skriver:

Haha ja en lille kvinde som jeg er meget truende.  Nej, tværtimod. 
tilgengæld har jeg speciale i psykologi og psykiatri, og kan fortælle det ikke er ens betydende med adfærden vil gentage sig blot fordi det hænder 1 gang. 
der er situationer hvor et menneske kan føle sig trængt op i en krog og reagere meget voldsomt og uhensigtsmæssigt. Men er personen i stand til at se fejlen i opførslen, undskylde og derpå arbejde videre mod det ikke sker igen (også egenhændigt) er det ikke en nødvendighed det vil ske igen nogensinde. 

så medmindre din erfaring baserer sig på et videnskabeligt og objektivt studie - med over 100 deltagere (hvilket jeg tvivler på eftersom du næppe har haft 100 partnere) så er det meget fordømmende at sige at fordi det sker én gang, vil det absolut ske igen. 
Hvis ts nu havde skrevet det var noget der gentog sig flere gange eller at han ikke kunne forstå hvad han havde gjort galt og han påtog sig offerrollen, så havde den været gal. Men ts har tværtimod fortalt han ikke påtog sig en offerrolle, og havde det rigtig dårligt med det, og nu et år efter at de har det godt og stadig er sammen. 

Alle kan begå fejl, og intet forhold er perfekt. Dermed ikke sagt man skal finde sig i hvad som helst og give utallige chancer. Men man må veje af med sig selv hvad det betyder for en, samtidig med man er loyal over for sig selv og og sine behov (heriblandt tryghedsbehov) og så afstemme derfra. Der er aldrig noget i den slags situationer der er sort/hvidt. 

Jeg håber for TS skyld at du får ret

Anmeld Citér

22. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tvivler på det sker igen der er gået et år uden nogle hændelser, uden så meget som en hævet stemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.