Henvisning til sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan sige så meget, at jeg har en mega forstående og hjælpsom læge, som virkelig lytter til sine patienter.. Men jeg har da også nogle gange måtte op til hende med samme problem 3-4 gange, før hun lyttede

Hvis du virkelig har sådan en forstående og lyttende læge , burde 3-4 besøg vel ikke være nødvendigt .  Jeg har heldigvis indtil nu haft et fantastisk lægehus . Tror måske bare vi er mættet efter 1,5 år på denne måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2021

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg er selvfølgelig helt med på at man ikke bare kan bestille dyre undersøgelser  men man har jo ikke engang ret til second opinion .

Men allerede når I besøger den næste læge i lægehuset, får I jo den første second oppinion. Så bestil tid hos en anden læge i lægehuset. 

Anmeld

13. april 2021

Tommelise

Anonym skriver:

Nej lægen er ikke ny . Vi er nye i lægehuset . Lægen har et dårligt ry , flere har skiftet fra hende til de andre i lægehuset .  Men det har vi først hørt efter han var hos hende . Desværre har vi ikke været nok opmærksomme på hvilket betydning det havde ( for hjælp ) jeg brugte dagen igår på at undersøge hans muligheder , og desværre har man som patient ingen rettigheder . Hvis lægen ikke vil hjælpe er det ærgerligt . Folk siger vi skal kæmpe , banke i bordet . Desværre kan man ikke bare det .

Jeg forstår godt jeres frustration, men som andre skriver, så må næste skridt være at bestille tid hos en af de andre læger i lægehuset. Det kan være, at vedkommende lytter til jer.

Anmeld

13. april 2021

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg forstår godt jeres frustration, men som andre skriver, så må næste skridt være at bestille tid hos en af de andre læger i lægehuset. Det kan være, at vedkommende lytter til jer.

Det skridt er taget . Ja vi er frustreret efter så længe . Problemet er jo desværre at det hele startet forfra hver gang . Derfor går tiden uden bedring

Anmeld

13. april 2021

Anonym

Og det lyder jo til at blive endnu værre, hvis I ikke får bestilt en ny tid ved lægen til ham. 

Selvom I har haft et langt og frustrerende forløb til nu, kan du ikke vide, om en anden læge er mere lyttende. Læger er jo som alle andre mennesker vidt forskellige. Synes det er synd at skære alle praktiserende læger over én kam. Mange vil rent faktisk gerne lytte. 

Jeg stemmer i med flertallet, og opfordrer også til, at I får bestilt en tid hos en anden læge i lægehuset. Jeres søn lyder ikke til at have det godt, så han vil nok helt sikkert sætte pris på, at I hjælper ham med det

Anmeld

13. april 2021

Anonym trådstarter

Og det lyder jo til at blive endnu værre, hvis I ikke får bestilt en ny tid ved lægen til ham. 

Selvom I har haft et langt og frustrerende forløb til nu, kan du ikke vide, om en anden læge er mere lyttende. Læger er jo som alle andre mennesker vidt forskellige. Synes det er synd at skære alle praktiserende læger over én kam. Mange vil rent faktisk gerne lytte. 

Jeg stemmer i med flertallet, og opfordrer også til, at I får bestilt en tid hos en anden læge i lægehuset. Jeres søn lyder ikke til at have det godt, så han vil nok helt sikkert sætte pris på, at I hjælper ham med det

Vi har hvis kæmpet længe nok . Vi må håbe på at han får det bedre med tiden . Jeg krydser alt hvad jeg har for , at det bliver bedre og han snart får sin livs kvalitet tilbage .  
Han har bestilt tid hos en anden læge men tror ikke det ændre så meget. 
I øvrigt bliver han også afvist på sygehuset så der er ikke så meget at gøre . For hvem pokker skal så hjælpe .

dette opslag er opgivende , for sådan har både han og vi det .  Har vitterlig tabt alt for vores sytem 

Anmeld

13. april 2021

Anonym

Anonym skriver:

Vi har hvis kæmpet længe nok . Vi må håbe på at han får det bedre med tiden . Jeg krydser alt hvad jeg har for , at det bliver bedre og han snart får sin livs kvalitet tilbage .  
I øvrigt bliver han også afvist på sygehuset så der er ikke så meget at gøre . For hvem pokker skal så hjælpe .

dette opslag er opgivende , for sådan har både han og vi det .  Har vitterlig tabt alt for vores sytem 

Jeg håber den anden læge vil lytte mere. Hvornår har han fået en tid? 

Det er klart I kan føle det hele bliver overvældende og I derfor bliver opgivende efter så lang tid i systemet. Men det er jeres barn, det drejer sig om. Synes ikke man kan stoppe med et kæmpe. I må fortsætte til I har fået svar på jeres spørgsmål, også selvom det er hårdt

Anmeld

13. april 2021

Anonym

Anonym skriver:

Du har frit sygehusvalg hvorfor i kan vælge henvisning til andet sygehus.

ønsker Jer alle alt det bedste 

Anmeld

13. april 2021

Kir

Som jeg også skrev tidligere så kan I frit vælge sygehus, så hvis I kan få en ny henvisning hos den anden læge så kan I bede om at blive henvist et andet sted end hvor I har været. 

Desuden synes jeg I skal skrive en klage hvis I føler sygehuset ikke har givet den rigtige behandling. 

Anmeld

13. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du har frit sygehusvalg hvorfor i kan vælge henvisning til andet sygehus.

ønsker Jer alle alt det bedste 

Nej det kan man faktisk ikke . Jeg har snakket med patient kontoret , og som patient har du desværre ikke nogle rettigheder. Det er korrekt , at man har frit sygehus valg hvis din læge henviser . Men hvis lægen ikke vil henvise kan du faktisk ikke gøre så meget . Man har Ikke ret til second opinion . Så nej han kan ikke bare vælge et andet sygehus . Vi har jo prøvet .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.