Henvisning til sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men kan I ikke betale for ham, hvis han ikke selv har råd? 

Der er ikke noget jeg heller vil men vi har desværre ikke økonomi til at betale for udredning og undersøgelser . Her snakker vi om vores fine velfærdssamfund og så skal vi selv betale for lægehjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Jeg er lidt usikker på den vej , for så er det vel egen betaling . 

Det vil det nok være, ja

Anmeld

9. april 2021

Abracadabra

Jeg synes, at I skal gå tilbage til egen læge og fortælle, at I er bange for alvorlig sygdom, og at det fylder meget i jeres tanker. Så gennemgår i de udførte undersøgelser med egen læge, og hvis I ikke er tilstrækkeligt beroliget, spørger I til en ultralydsundersøgelse af maven. Det er en billig og ufarlig undersøgelse, der forhåbentlig vil kunne berolige jer. Jeres læge vil kunne henvise jer til den lokale røntgenlæge, og det er gratis for jer. 

Hvis jeres søn lider af irritabel tyktarm, så skal der arbejdes med det: styr på kost og afføringsvaner, styr på kroppens almene velbefindende mm. 

Anmeld

9. april 2021

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg synes, at I skal gå tilbage til egen læge og fortælle, at I er bange for alvorlig sygdom, og at det fylder meget i jeres tanker. Så gennemgår i de udførte undersøgelser med egen læge, og hvis I ikke er tilstrækkeligt beroliget, spørger I til en ultralydsundersøgelse af maven. Det er en billig og ufarlig undersøgelse, der forhåbentlig vil kunne berolige jer. Jeres læge vil kunne henvise jer til den lokale røntgenlæge, og det er gratis for jer. 

Hvis jeres søn lider af irritabel tyktarm, så skal der arbejdes med det: styr på kost og afføringsvaner, styr på kroppens almene velbefindende mm. 

Vi er bekymret for overset sygdom . Vi er bekymret , når vi ser han ikke får det bedre , men nærmere det modsatte . Vi er overrasket over den måde , han bliver behandlet på . Hele hans forløb .
Vi finder det bekymrende , at man ikke undersøger ham ordenligt når han rent faktisk blev sendt afsted ( akut ) på sygehuset . Når han bliver mødt af en fraværende og distræt læge . Når egen læge er mere bekymret for corona end at hjælpe den unge mand i bedring . Ja vi som forældre syntes det er bekymrende .  

Anmeld

9. april 2021

Abracadabra

Anonym skriver:

Vi er bekymret for overset sygdom . Vi er bekymret , når vi ser han ikke får det bedre , men nærmere det modsatte . Vi er overrasket over den måde , han bliver behandlet på . Hele hans forløb .
Vi finder det bekymrende , at man ikke undersøger ham ordenligt når han rent faktisk blev sendt afsted ( akut ) på sygehuset . Når han bliver mødt af en fraværende og distræt læge . Når egen læge er mere bekymret for corona end at hjælpe den unge mand i bedring . Ja vi som forældre syntes det er bekymrende .  

Så må I jo afsted igen. Og igen. Og igen indtil I har en afklaring. 

Anmeld

13. april 2021

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Så må I jo afsted igen. Og igen. Og igen indtil I har en afklaring. 

Desværre hjælper det ikke så meget . Som patient i vores såkaldte velfærdssamfund har man ingen rettigheder . 

Anmeld

13. april 2021

Anonym

Anonym skriver:

Desværre hjælper det ikke så meget . Som patient i vores såkaldte velfærdssamfund har man ingen rettigheder . 

Hvor mange gange har I været af sted hos den her læge?

Anmeld

13. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er selv syg med morbus crohn. Afføringsprøver og blodprøver er altid det første lægerne bestiller når jeg har tiltagende mavesmerter og vægttab. Herved kan de se både infektions tal, lever tal m.v i blodet samt. afføringsprøverne viser om der er stigning i min calprotectin f hvilket der ALTID er når jeg er syg. herefter bestilles der koloskopi, gastroskopi og mr scanning osv. 

Har lægen ikke bestilt en koloskopi eller gastroskopi så de kan se hvordan det ser ud inde i mavesækken og tarmene ?

Jeg kan huske at de på et tidspunkt ikke var helt sikre på diagnose da jeg ikke respondere på den biologiske medicin jeg fik - der henviste den afd. jeg var tilknyttet (gastro) mig videre til Riget til second opinion hvor de fandt ud af at jeg skulle have anden medicin. 

Jeg forstår godt at I må føle jer utrolig magtesløse i denne situation. Men I kan altid kontakte den afd. i har været tilknyttet og  bede om en forklaring på hvorfor de ikke mener at der skal gøres yderligere.

Jeg blev faktisk indlagt af vagtlægen i sin tid, da jeg havde det så dårligt hvorfor de startede en større udredning hvorpå de fandt ud af jeg havde betændelse i tarmene. 

Kunne det evt. være en mulighed at kontakte vagtlægen hvis I finder ham så dårlig?

Håber alt det bedste for jer. 

Hej igen

Da du i sin tid fik din diagnose , hvilken undersøgelser mm udløste den ? Kan diagnosen stilles ud fra blodprøver / afførings prøver alene ?

Anmeld

13. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor mange gange har I været af sted hos den her læge?

Han har været hos pågældende læge 2 gange samt skrevet på E konsultation nogle gange . Han er ret ny i dette lægehus . 

Anmeld

13. april 2021

Anonym

Anonym skriver:

Han har været hos pågældende læge 2 gange samt skrevet på E konsultation nogle gange . Han er ret ny i dette lægehus . 

Men to gange er jo heller ikke meget.. Og da slet ikke nok til at sige, at lægen vil blive ved med at afvise ham.. Så af sted med ham igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.