Henvisning til sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2021

Anonym trådstarter

KmLarsen1 skriver:

Lidt et lang skud, men I kunne måske prøve at kontakte et par af de andre lægehuse og spørge, om de måske undtagelsesvis ville se på den unge mand, fordi han stadig har det så dårligt og der er gået hårdknude i det med egen læge. Eller skal I spørge rundt i jeres netværk om der er nogen som kender nogen læger, som evt ville kigge på ham.

Den tanke har jeg slet ikke tænkt , troede ikke man kunne gå hos andre end sin egen læge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså hvis I er blevet anbefalet både at bruge vagtlæge og 112, så er det da bare det, I skal gøre.. I hvert fald vagtlægen.. Kan ikke helt se, hvorfor I ikke gør brug af dette, når I selv mener, at det er akut/meget slemt.. Så er det da bare at tage alle midler i brug 

Ja den kan man måske sige , og den tanke har også være oppe at vende . Men har også hørt at det ikke hjælp med at sætte gang i udredning . Der er jo lige så mange meninger som mennesker , vi er nok bare ikke typen der bruger vagtlægen med mindre det er AKUT opstået . Det er denne situation jo egenlig ikke , men tro mig det har bestemt været i tankerne . Og vi forældre har også været på vej , men den unge mand er autoritets tro .

Anmeld

7. april 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ja den kan man måske sige , og den tanke har også være oppe at vende . Men har også hørt at det ikke hjælp med at sætte gang i udredning . Der er jo lige så mange meninger som mennesker , vi er nok bare ikke typen der bruger vagtlægen med mindre det er AKUT opstået . Det er denne situation jo egenlig ikke , men tro mig det har bestemt været i tankerne . Og vi forældre har også været på vej , men den unge mand er autoritets tro .

Måske ikke udredning, men det kan stadig sætte gang i et eller andet.. Det er da værd at prøve 

Anmeld

7. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Måske ikke udredning, men det kan stadig sætte gang i et eller andet.. Det er da værd at prøve 

Ja det kan du have ret i . Hvis vi ikke kommer igennem så må vi gå den vej.

Anmeld

7. april 2021

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1
Anonym skriver:

Den tanke har jeg slet ikke tænkt , troede ikke man kunne gå hos andre end sin egen læge

Det kan man egentlig heller ikke, men måske nogle læger er flinke og gerne vil hjælpe. Men du skal nok forberede dig på at blive afvist.

Men eller kig om der måske er nogle læger uden for kommunen som har tilgang for nye patienter. Det kunne også være en mulighed.

Anmeld

7. april 2021

Tommelise

Anonym skriver:

Mange tak for at dele din historie . Nej der er ikke foretager nogen form for undersøgelse , der er taget blodprøver og afføringsprøver . Nogle har været udenfor normen men så normale . Han er desværre ikke blevet bedre nok nærmere det modsatte . Vi har ringet til sygehuset , men kun til sekretæren som sagde vi skulle bede egen læge om nu henvisning . Men den afviste de på sygehuset. Syntes bare det er lidt bekymrende , at han ikke får det bedre . At han faktisk blev sendt afsted i akut kræftpakke men ikke undersøgt nærmere . At den pågældende læge har ry for at være distræt , og var på vej på ferie ( dette nævnt som lægen godt kunne være temmelig distræt )

Jeg synes også, det er underligt, at han ikke har fået foretaget kikkertundersøgelser og/eller scanning. Specielt når han er henvist efter kræftpakken.

Nu ved jeg jo ikke, hvilke blodprøver, han har fået foretaget. Er han tjekket for cøliaki?

Jeg kan virkelig godt forstå, at det er frustrerende. Det er jo ikke normalt at have det så dårligt gennem så lang tid.

Som en anden skriver, så kan det måske være en mulighed at undersøge, om der er læger i nabokommunen, der har åbent for tilgang af nye patienter.

Håber det bedste for jer.

Anmeld

7. april 2021

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg synes også, det er underligt, at han ikke har fået foretaget kikkertundersøgelser og/eller scanning. Specielt når han er henvist efter kræftpakken.

Nu ved jeg jo ikke, hvilke blodprøver, han har fået foretaget. Er han tjekket for cøliaki?

Jeg kan virkelig godt forstå, at det er frustrerende. Det er jo ikke normalt at have det så dårligt gennem så lang tid.

Som en anden skriver, så kan det måske være en mulighed at undersøge, om der er læger i nabokommunen, der har åbent for tilgang af nye patienter.

Håber det bedste for jer.

Det er også det som bekymre os lidt , vi syntes henvisning og undersøgelserne er mangelfulde . Jeg ved faktisk ikke hvilken blodprøver , men ved nogle var lidt udenfor normen . Han havde lav blodprocent og forhøjet monocytter . Men de rettede sig og lægen sagde det var fint . Hvis bare der var bedring at se men det er der ikke . Mange tak

Anmeld

7. april 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Nu spørger jeg nok dumt men man kan da vel ikke komme til special læge uden henvisning ? Troede kun man kunne komme via sygehuset? Derfor mit spørgmsål  da sygehus har afvist ham og han har derfor bedt om second opinion andet sted . Men frygter nok endnu en afvisning 

Du kan altid undersøge de private. De bruger ikke henvisninger 

Anmeld

8. april 2021

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Du kan altid undersøge de private. De bruger ikke henvisninger 

Jeg er lidt usikker på den vej , for så er det vel egen betaling . 

Anmeld

8. april 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er lidt usikker på den vej , for så er det vel egen betaling . 

Men kan I ikke betale for ham, hvis han ikke selv har råd? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.