Henvisning til sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Som jeg også skrev tidligere så kan I frit vælge sygehus, så hvis I kan få en ny henvisning hos den anden læge så kan I bede om at blive henvist et andet sted end hvor I har været. 

Desuden synes jeg I skal skrive en klage hvis I føler sygehuset ikke har givet den rigtige behandling. 

Det hjælper ikke når lægen ikke vil henvise . Tråden blev lavet for at høre om sygehuset må af vise , og det kan de sagtens gøre . Og så kan han faktisk ikke gøre så meget .

jeg har snakket med patient kontoret for at høre om hans muligheder .

jeg skal ikke gøre mig klog på om sygehuset har behandlet ham efter bogen , men jeg er overrasket over mødet med sygehuset . At man som patient ingen rettigheder har eller muligheder for den sags skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2021

Tommelise

Anonym skriver:

Det hjælper ikke når lægen ikke vil henvise . Tråden blev lavet for at høre om sygehuset må af vise , og det kan de sagtens gøre . Og så kan han faktisk ikke gøre så meget .

jeg skal ikke gøre mig klog på om sygehuset har behandlet ham efter bogen , men jeg er overrasket over mødet med sygehuset . At man som patient ingen rettigheder har eller muligheder for den sags skyld

Ingen tvivl om, at det er en rigtig sej omgang. Men giv ikke op - I ved endnu ikke, om den anden læge vil henvise.

Skriv alle spørgsmål ned, forklar om jeres bekymringer, fortæl at I ikke føler, I blev taget alvorligt på sygehuset. 

Anmeld

13. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg håber den anden læge vil lytte mere. Hvornår har han fået en tid? 

Det er klart I kan føle det hele bliver overvældende og I derfor bliver opgivende efter så lang tid i systemet. Men det er jeres barn, det drejer sig om. Synes ikke man kan stoppe med et kæmpe. I må fortsætte til I har fået svar på jeres spørgsmål, også selvom det er hårdt

Han har en tid om 1,5 mdr.

nej det kan du have ret i , men helt ærligt så ved jeg faktisk ikke hvad vi skal stille op ? Med fare for at blive kaldt div , så har vi nu i 1,5 år forsøgt at finde hjælp , så han kan få det bedre.

folk siger skift læge - det gjorde han nu står han så her igen .

bank i bordet - hvordan ? Vi har været med ved lægen , på sygehuset , ringet til lægen , ringet til sygehuset , ringet til patient kontoret og lige lidt hjælper det .

Vi står med en dreng på 19 år , hvis liv smuldre mellem hænderne på ham , han kan ikke hænge sammen , ser syg og dårlig ud. Han er efterhånden kørt helt ud på et sidespor psykisk . 

men vores erfaring med systemet er bare ikke særligt positivt . Jeg aner vitterligt ikke hvordan / hvad der skal til før han får det bedre .

idag kom han igen grædende over til mig, fordi han har det så skidt . 

jeg vil kæmpe for mit barn til verdens ende men lige nu er mine muligheder begrænset.

Anmeld

13. april 2021

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Ingen tvivl om, at det er en rigtig sej omgang. Men giv ikke op - I ved endnu ikke, om den anden læge vil henvise.

Skriv alle spørgsmål ned, forklar om jeres bekymringer, fortæl at I ikke føler, I blev taget alvorligt på sygehuset. 

Mon ikke lægerne i lægehuset snakker sammen ? Tror vi har opgivet at få hjælp .

Anmeld

13. april 2021

Kir

Anonym skriver:

Ok, jeg forstod det sådan at I har været hos læge 1 i lægehuset der henviste jer 2 gange til sygehus. Første gang blev din undersøgt, men (efter din mening) mangelfuldt. Anden gang ville de ikke se ham. Derfor tænkte jeg at hvis læge 2 i lægehuset ville give ham en henvisning så kunne I vælge et andet sygehus.

Altså man har jo rettigheder som patient, bare prøv at google "patientrettigheder" så kan du se. Han har jo ret til at blive udret, det er slet ikke i orden at han bare bliver tabt på den måde.

Min mor blev syg for en del år siden, havde feber og svimmelhedsanfald. Og hun blev undersøgt på kryds og tværs og sendt rundt mellem de forskellige specialer. Efter 2 år fandt de ud af hvad det var. Så han skal da helt sikkert undersøges meget mere end den smule du fortæller han er blevet. 

Anmeld

13. april 2021

Kir

Så synes helt sikkert I skal klage over den manglende behandling, både over egen læge og sygehuset

Anmeld

13. april 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Ok, jeg forstod det sådan at I har været hos læge 1 i lægehuset der henviste jer 2 gange til sygehus. Første gang blev din undersøgt, men (efter din mening) mangelfuldt. Anden gang ville de ikke se ham. Derfor tænkte jeg at hvis læge 2 i lægehuset ville give ham en henvisning så kunne I vælge et andet sygehus.

Altså man har jo rettigheder som patient, bare prøv at google "patientrettigheder" så kan du se. Han har jo ret til at blive udret, det er slet ikke i orden at han bare bliver tabt på den måde.

Min mor blev syg for en del år siden, havde feber og svimmelhedsanfald. Og hun blev undersøgt på kryds og tværs og sendt rundt mellem de forskellige specialer. Efter 2 år fandt de ud af hvad det var. Så han skal da helt sikkert undersøges meget mere end den smule du fortæller han er blevet. 

Ja det er også korrekt . Første henvisning var dog ikke nuværende læge . 2 henvisning blev afvist på sygehuset . Lægen vil ikke henvise til second opinion på andet sygehuset .

jeg har snakket med patient kontoret i mandag og svaret var, at han som patient IKKE har nogle rettigheder . Hvis lægen ikke vil henvise kam du som patient ikke gøre noget

Anmeld

13. april 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Så synes helt sikkert I skal klage over den manglende behandling, både over egen læge og sygehuset

Det er nok ikke der vores kræfter bliver lagt . 

Anmeld

14. april 2021

Kir

Anonym skriver:

Ja det er også korrekt . Første henvisning var dog ikke nuværende læge . 2 henvisning blev afvist på sygehuset . Lægen vil ikke henvise til second opinion på andet sygehuset .

jeg har snakket med patient kontoret i mandag og svaret var, at han som patient IKKE har nogle rettigheder . Hvis lægen ikke vil henvise kam du som patient ikke gøre noget

Ved ikke hvad de har sagt og hvordan samtalen lød. Men det er rigtigt at man ikke har ret til second opinion, så det kan praktiserende læge godt afvise. Men man har ret til at blive udbredt, og lige nu er det bare konstateret at han ikke har kræft. Men han er jo stadig syg, så de må jo så finde ud hvad der ellers kan være galt.

Det er ikke sagt i ond mening det her. Det virker bare som om I har givet op, synes ellers der er kommet flere gode forslag til hvad I kan gøre udover det I har prøvet. Men du affærdiger det. Ved godt du sikkert er drænet for energi og rigtig træt af systemet, men synes ikke alt håb er ude endnu. 

Men jeg skal selvfølgelig ikke fortælle dig hvordan du skal gøre tingene, jeg vil bare så gerne at din søn får den hjælp han skal have. Så jeg håber virkelig I finder ud af en løsning. 

Anmeld

15. april 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Ved ikke hvad de har sagt og hvordan samtalen lød. Men det er rigtigt at man ikke har ret til second opinion, så det kan praktiserende læge godt afvise. Men man har ret til at blive udbredt, og lige nu er det bare konstateret at han ikke har kræft. Men han er jo stadig syg, så de må jo så finde ud hvad der ellers kan være galt.

Det er ikke sagt i ond mening det her. Det virker bare som om I har givet op, synes ellers der er kommet flere gode forslag til hvad I kan gøre udover det I har prøvet. Men du affærdiger det. Ved godt du sikkert er drænet for energi og rigtig træt af systemet, men synes ikke alt håb er ude endnu. 

Men jeg skal selvfølgelig ikke fortælle dig hvordan du skal gøre tingene, jeg vil bare så gerne at din søn får den hjælp han skal have. Så jeg håber virkelig I finder ud af en løsning. 

Jeg må have overset de gode råd . De råd vi får er lægeskift og bank i bordet . Jeg siger tak for råd men ja vi har givet op . Jeg har undersøgt mulighederne og der er altså INTET , vi kan gøre når lægen ikke vil hjælpe . Så kan folk fint sidde hjemme bag en skærm og mene en masse . Men virkeligheden er også bare nogen gange anderledes . Ikke alt som bliver sagt er realistisk . Mange har det syn, at man altid kan få hjælp i vores system. Sådan er det bare ikke . Han har fået en skraldespand diagnose uden at undersøge andet , han får det værre men lægerne står fast på den først diagnose . Som en anden skriver så blev hendes kollega heller ikke lyttet på , og det viste sig at være kræft ( siger ikke det er tilfældet her )

mon du selv har prøvet at stå i sådan en situation ? Men et barn som virkelig er dårlig , men lægerne bare “ afviser “ ?

mon du kæmpet for at blive lyttet på ?

for dem vil jeg gerne modtage råd fra . Men kan simpelthen ikke bruge , at vi bare skal vanke i bordet fra folk som ikke har prøvet , at være oppe imod uvillige læger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.