Henvisning til sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.142 visninger
114 svar
59 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. marts 2021

Anonym trådstarter

Hvis man er blevet udredt på sygehuset , men ønsker en second opinion andet sted , må / kan sygehuset så bare afvise henvisning ?

i så fald hvad kan man så gøre ?

Det drejer sig om en ung fyr med vedvarende maveproblemer som har stået på 1,5 år uden bedring . Det er selvfølgelig meget sparsomme oplysninger , men håber alligevel der er nogle som kan hjælpe . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Har i kun været på sygehuset?

Eller prøvet speciel læger?

Ung fyr? Hvad med børnelæge?

Anmeld

31. marts 2021

Anonym trådstarter

Har i kun været på sygehuset?

Eller prøvet speciel læger?

Ung fyr? Hvad med børnelæge?

Ung fyr på 19 år så voksen . Han blev sendt på sygehuset akut i en kræftpakke . Men det bestod af en samtale med læge , tryk på mave og “ bagdel “ og en IBS diagnose , men her 8 mdr efter ingen bedring . 

Anmeld

31. marts 2021

libramarie12

Okay prøve at Google speciallæge i medicinske mave-tarmsygdomme.  Eller lignende.

Tænker i skal den vej. Mener ikke man skal ha en henvisning. Men prøve at ringe og hører dem i jeres område 

Anmeld

31. marts 2021

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Okay prøve at Google speciallæge i medicinske mave-tarmsygdomme.  Eller lignende.

Tænker i skal den vej. Mener ikke man skal ha en henvisning. Men prøve at ringe og hører dem i jeres område 

Nu spørger jeg nok dumt men man kan da vel ikke komme til special læge uden henvisning ? Troede kun man kunne komme via sygehuset? Derfor mit spørgmsål  da sygehus har afvist ham og han har derfor bedt om second opinion andet sted . Men frygter nok endnu en afvisning 

Anmeld

31. marts 2021

libramarie12

Jo det kan du godt.

Nogle læger vil gerne ha en henvisning. Men så står det på deres hjemmeside ��

Og ellers kan du bed om en henvisning fra din egen læge. Det er din ret.

Anmeld

31. marts 2021

Anonym trådstarter

Jo det kan du godt.

Nogle læger vil gerne ha en henvisning. Men så står det på deres hjemmeside ��

Og ellers kan du bed om en henvisning fra din egen læge. Det er din ret.

Det troede jeg faktisk ikke man kunne . Lige nu er vi lettere desperate , fordi han ikke har det godt . 
Men skal man så ikke selv betale ?  En sådan undersøgelse ville jo være for egen lomme .Han har ikke en sundheds forsikring som kan dække omkostningerne 

Anmeld

31. marts 2021

libramarie12

Anonym skriver:

Nu spørger jeg nok dumt men man kan da vel ikke komme til special læge uden henvisning ? Troede kun man kunne komme via sygehuset? Derfor mit spørgmsål  da sygehus har afvist ham og han har derfor bedt om second opinion andet sted . Men frygter nok endnu en afvisning 

Jeg har ikke prøvet det med mave problemer.

Men altså jeg havde en læge hvor jeg ikke troede på det han mente der var galt og han sagde det er min ret hvis jeg gerne vil henvisnines til en anden læge. Jeg skulle bare finde ud af hvor en speciel læge det var.

Jeg 1000 gange heller til en børnelæge end alm læge. (gør jeg selvfølgelig ikke) da jeg mener en der har en speciel indfor et område er dygtiger/mere erfaring end sin egen læge. (hvor de skal kunne lidt af været) eller sygehuset som kan være presset. 

Tror sku min egen læge var træt af mig.

For mig viste det sig. Jeg ikke kan tåle laktose og fik så meget hårdt mave af det. Og min læge mente ikke det var det for håret mave er ikke en symptomer for man ikke kan tåle laktose.

Men det er det altså ved mig.

Vil bare give det som eksempel. Har ikke noget med jeres problem. 

Anmeld

31. marts 2021

libramarie12

Anonym skriver:

Det troede jeg faktisk ikke man kunne . Lige nu er vi lettere desperate , fordi han ikke har det godt . 
Men skal man så ikke selv betale ?  En sådan undersøgelse ville jo være for egen lomme .Han har ikke en sundheds forsikring som kan dække omkostningerne 

Jeg skulle ikke betale.

Men igen ring og sige til hans læge.

Du gerne vil ha en henvisning. (Til den læge i finder.) han må ikke sige nej.

Og siden i stedigvæk har problemer med det. Og sige du gerne vil ha en anden mening om det.

Det laver de læger også 

Anmeld

31. marts 2021

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Jeg skulle ikke betale.

Men igen ring og sige til hans læge.

Du gerne vil ha en henvisning. (Til den læge i finder.) han må ikke sige nej.

Og siden i stedigvæk har problemer med det. Og sige du gerne vil ha en anden mening om det.

Det laver de læger også 

Men må det offentlige sygehus afvise ham ?

han har snakket med patient kontoret som siger han har ret til second opinion . Hans læge er desværre ikke så samarbejdsvilling fil at henvise . Så vi er lidt på bar bund . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.