Henvisning til sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2021

Abracadabra

Janet1989 skriver:

Min kollegas søn var faktisk igennem et lægeskift, fordi hans egen læge mente også at hans tilstand bare var noget midlertidig - som havde varet i halvandet -2 år

men moren var også med inde over, fordi lægerne på sygehuset mente jo ike at det var noget alvorligt han fejlede ...

Var det så alvorligt, da han endelig kom på sygehuset?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2021

Janet1989

Abracadabra skriver:

Var det så alvorligt, da han endelig kom på sygehuset?

Ja , han havde kræft i maven (eller passagen til maven ) jeg husker ikke præcist hvor kræften sad , men han kæmper stadig i dag og moren er sygemeldt, hun gik helt ned med flaget pga det. Sønnen er kun 31

Anmeld

3. april 2021

Abracadabra

Janet1989 skriver:

Ja , han havde kræft i maven (eller passagen til maven ) jeg husker ikke præcist hvor kræften sad , men han kæmper stadig i dag og moren er sygemeldt, hun gik helt ned med flaget pga det. Sønnen er kun 31

Sikke en tragedie. Stakkels din kollega og hendes søn. 

Anmeld

3. april 2021

Janet1989

Abracadabra skriver:

Sikke en tragedie. Stakkels din kollega og hendes søn. 

Ja det er pisse synd �� 

siger dog ikke at det er ikke sikkert at det er noget i den stil som trådstarters ven har det håber jeg ihvertfald ikke at det er !

Anmeld

4. april 2021

Abracadabra

Janet1989 skriver:

Ja det er pisse synd �� 

siger dog ikke at det er ikke sikkert at det er noget i den stil som trådstarters ven har det håber jeg ihvertfald ikke at det er !

Nej, mavetarmkræft er jo heldigvis ekstremt, EKSTREMT sjældent hos teenagere. 

Anmeld

6. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er selv syg med morbus crohn. Afføringsprøver og blodprøver er altid det første lægerne bestiller når jeg har tiltagende mavesmerter og vægttab. Herved kan de se både infektions tal, lever tal m.v i blodet samt. afføringsprøverne viser om der er stigning i min calprotectin f hvilket der ALTID er når jeg er syg. herefter bestilles der koloskopi, gastroskopi og mr scanning osv. 

Har lægen ikke bestilt en koloskopi eller gastroskopi så de kan se hvordan det ser ud inde i mavesækken og tarmene ?

Jeg kan huske at de på et tidspunkt ikke var helt sikre på diagnose da jeg ikke respondere på den biologiske medicin jeg fik - der henviste den afd. jeg var tilknyttet (gastro) mig videre til Riget til second opinion hvor de fandt ud af at jeg skulle have anden medicin. 

Jeg forstår godt at I må føle jer utrolig magtesløse i denne situation. Men I kan altid kontakte den afd. i har været tilknyttet og  bede om en forklaring på hvorfor de ikke mener at der skal gøres yderligere.

Jeg blev faktisk indlagt af vagtlægen i sin tid, da jeg havde det så dårligt hvorfor de startede en større udredning hvorpå de fandt ud af jeg havde betændelse i tarmene. 

Kunne det evt. være en mulighed at kontakte vagtlægen hvis I finder ham så dårlig?

Håber alt det bedste for jer. 

Mange tak for at dele din historie . Nej der er ikke foretager nogen form for undersøgelse , der er taget blodprøver og afføringsprøver . Nogle har været udenfor normen men så normale . Han er desværre ikke blevet bedre nok nærmere det modsatte . Vi har ringet til sygehuset , men kun til sekretæren som sagde vi skulle bede egen læge om nu henvisning . Men den afviste de på sygehuset. Syntes bare det er lidt bekymrende , at han ikke får det bedre . At han faktisk blev sendt afsted i akut kræftpakke men ikke undersøgt nærmere . At den pågældende læge har ry for at være distræt , og var på vej på ferie ( dette nævnt som lægen godt kunne være temmelig distræt )

Anmeld

6. april 2021

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Men at få afvist ALT er måske ikke en realistisk plan. Der vil altid være flere sygdomme og tilstande, man kan undersøge for. 

Hvis han holder vægten (eller tager på), virker tarmen. Hvis afføringsprøver er normale og blodprøver også (selvfølgelig afhængig af, hvad man har set efter), så er 95 % af de sandsynlige sygdomme udelukket. 

Der vil altid kunne laves flere undersøgelser, men lægen skal jo finde grund til fx en kikkertundersøgelse eller en MR scanning. Og måske er der simpelthen lavet undersøgelser nok?

Tak for svar . Jeg kan undre mig over man vælger , at sende ham akut på sygehuset i en kræftpakke , men at han ikke undersøges nærmere . Han har haft nogle prøver som lå udenfor normalen . Men har har bare fået det dårligere . Han tabte sig , men har taget 4 kg på samt vokset 12 cm .

Jeg kan bare ikke forstå , at man ikke kan på en eller anden måde . Han spiser stort ser intet , sover 12-14 timer i døgnet , har kvalme , madlede og kaster op . Han er 19 år og skal starte på UNI til efteråret , hvilket virker meget urealistisk som han har det nu.

Han er normalt en meget madglad fyr med en fin gylden farve. Nu er han bleg og sidder og stikker i maden . Sidst han var her og spise brød han grædende sammen men han sad og kikkede på en mini burger .

måske han er undersøgt godt nok ( blodprøve - afføringsprøver ) men det kan simpelthen ikke være rigtigt en ung fyr skal have der sådan.

Anmeld

6. april 2021

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Min kollegas søn var faktisk igennem et lægeskift, fordi hans egen læge mente også at hans tilstand bare var noget midlertidig - som havde varet i halvandet -2 år

men moren var også med inde over, fordi lægerne på sygehuset mente jo ike at det var noget alvorligt han fejlede ...

Så skal lige forstå det korrekt . Hans forløb strække sig over 1,5-2 år men lægen mente ikke det var alvorligt ?!? For det er virkelig min bekymring , når jeg læser om f.eks mavekræft ja så passer alle symptomerne . Men der bliver jo svaret i denne tråd , at med et forløb så længe ikke peger på noget alvorligt . Svar fra en læge . Vi har også været inde over hele vejen men de tar det ikke rigtig alvorligt 

Anmeld

6. april 2021

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Ej hvor frygteligt  hvordan går det med ham idag ?

Anmeld

6. april 2021

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Ja det er pisse synd �� 

Det håber jeg godt nok heller ikke men din fortælling gør mig bestemt ikke rolig . Det er min dreng som ikke har det godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.