Anonym skriver:
Det ville da være dejligt hvis alvorligt sygdom kan udelukket grundet det. Bedring fremfor værre tilstand ville dog være dejligt. Jeg har dog ladet mig fortælle , at blodprøver og afførings prøver desværre ikke kan udelukke ALT . At der er ting som ikke nødvendigvis ses i disse . Men man hører jo desværre om netop unge mennesker som bliver afvist ar praktiserende læger ( og andre ) grundet alder .
Jeg er selv syg med morbus crohn. Afføringsprøver og blodprøver er altid det første lægerne bestiller når jeg har tiltagende mavesmerter og vægttab. Herved kan de se både infektions tal, lever tal m.v i blodet samt. afføringsprøverne viser om der er stigning i min calprotectin f hvilket der ALTID er når jeg er syg. herefter bestilles der koloskopi, gastroskopi og mr scanning osv.
Har lægen ikke bestilt en koloskopi eller gastroskopi så de kan se hvordan det ser ud inde i mavesækken og tarmene ?
Jeg kan huske at de på et tidspunkt ikke var helt sikre på diagnose da jeg ikke respondere på den biologiske medicin jeg fik - der henviste den afd. jeg var tilknyttet (gastro) mig videre til Riget til second opinion hvor de fandt ud af at jeg skulle have anden medicin.
Jeg forstår godt at I må føle jer utrolig magtesløse i denne situation. Men I kan altid kontakte den afd. i har været tilknyttet og bede om en forklaring på hvorfor de ikke mener at der skal gøres yderligere.
Jeg blev faktisk indlagt af vagtlægen i sin tid, da jeg havde det så dårligt hvorfor de startede en større udredning hvorpå de fandt ud af jeg havde betændelse i tarmene.
Kunne det evt. være en mulighed at kontakte vagtlægen hvis I finder ham så dårlig?
Håber alt det bedste for jer.
Anmeld