Henvisning til sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2021

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Jeg har ikke prøvet det med mave problemer.

Men altså jeg havde en læge hvor jeg ikke troede på det han mente der var galt og han sagde det er min ret hvis jeg gerne vil henvisnines til en anden læge. Jeg skulle bare finde ud af hvor en speciel læge det var.

Jeg 1000 gange heller til en børnelæge end alm læge. (gør jeg selvfølgelig ikke) da jeg mener en der har en speciel indfor et område er dygtiger/mere erfaring end sin egen læge. (hvor de skal kunne lidt af været) eller sygehuset som kan være presset. 

Tror sku min egen læge var træt af mig.

For mig viste det sig. Jeg ikke kan tåle laktose og fik så meget hårdt mave af det. Og min læge mente ikke det var det for håret mave er ikke en symptomer for man ikke kan tåle laktose.

Men det er det altså ved mig.

Vil bare give det som eksempel. Har ikke noget med jeres problem. 

Jeg har godt nok prøvet med lillebror som døjede med maven , egen læge sagde han ikke kunne være forstoppet & ville ikke henvise til børnelæge . Bankede dog i bordet og det viste sig han var voldsom forstoppet . Havde slet ikke tænkt man kunne henvise andre steder end på sygehuset .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12
Anonym skriver:

Men må det offentlige sygehus afvise ham ?

han har snakket med patient kontoret som siger han har ret til second opinion . Hans læge er desværre ikke så samarbejdsvilling fil at henvise . Så vi er lidt på bar bund . 

Det ved jeg desværre ikke.

Hvis hans læge ikke er samarbejdes vil jeg faktisk mene i skal finde en anden læge. Måske helt friske øjne på det hele. Kan hjælpe jer. 

Anmeld

1. april 2021

nanan78

Profilbillede for nanan78
Anonym skriver:

Men må det offentlige sygehus afvise ham ?

han har snakket med patient kontoret som siger han har ret til second opinion . Hans læge er desværre ikke så samarbejdsvilling fil at henvise . Så vi er lidt på bar bund . 

En henvisning går til visitationen på pågældende sygehus afdeling. Her sidder en overlæge og gennemgår alle henvisninger og visiterer dem til de relevante ambulatorier. En henvisning kan godt blive afvist, hvis de omhandler problemstillinger som afdelingen ikke tager sig af, eller der ikke er udført de nødvendige undersøgelser.

En henvisning omhandlende second opinion bliver sjældent afvist. 

Anmeld

1. april 2021

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

En henvisning går til visitationen på pågældende sygehus afdeling. Her sidder en overlæge og gennemgår alle henvisninger og visiterer dem til de relevante ambulatorier. En henvisning kan godt blive afvist, hvis de omhandler problemstillinger som afdelingen ikke tager sig af, eller der ikke er udført de nødvendige undersøgelser.

En henvisning omhandlende second opinion bliver sjældent afvist. 

Han fik en henvisning til det ambulatoriet / afdeling som udredte ham sidst,  men de afviste at se ham igen . 
Skal lægen skrive i henvisning af det er ønsket om second opinion ?

Lægen er desværre lidt afvisende,  men vi er bare slet ikke tryg ved hans tilstand

Anmeld

1. april 2021

nanan78

Profilbillede for nanan78
Anonym skriver:

Han fik en henvisning til det ambulatoriet / afdeling som udredte ham sidst,  men de afviste at se ham igen . 
Skal lægen skrive i henvisning af det er ønsket om second opinion ?

Lægen er desværre lidt afvisende,  men vi er bare slet ikke tryg ved hans tilstand

Når en henvisning bliver afvist får egen læge en begrundelse for afvisningen. Udfra den må man vurdere hvad næste skridt er.

jeg tænker, at hvis han har været udredt under kræftpakke forløb har det været på en mave-tarm kirurgisk afdeling. Måske han i stedet skal ses på en medicinsk afdeling i stedet? 

Egen læge er jeres billet ind. Selvom I oplever ham som afvisende kan I ikke gøre så meget andet end at være insisterende på en udredning.

Anmeld

1. april 2021

Strain

Patient informationen fra Rigshospitalet beskriver det fint her - https://www.regionh.dk/Sundhed/Patientguiden/undersoegelse-for-en-sygdom/indflydelse-muligheder-i-dit-undersoegelsesforloeb/Sider/En-anden-laeges-vurdering-second-opinion.aspx

Som udgangspunkt har patienter ikke ret til en second opinion hvis ikke lægen finder det relevant, men man kan altid spørger. Nogle sundhedsforsikringer tilbyder second opinion, hvis man er medlem.

Anmeld

1. april 2021

Janet1989

Måske han skulle prøve et privat hospital, hvis han har en sundhedssikring der tillader det? 

jeg havde faktisk en kollega, hvis søn også havde maveproblemer - kastede op, ondt i maven, tynd mave i meget lang tid - lægen fejede også ham af fordi han var ung - det viste sig så at han havde kræft (kan ikke huske om det var i maven eller passagen nedtil ?) - siger ikke at det er det, men i skal ihvertfald have undersøgt det yderligere ! 

Anmeld

1. april 2021

Anonym

Ja, sygehuset må godt afvise ham. 

Den bedste måde er igennem din læge. Og ellers igennem

akut afdelingen ... hvis man får stærker smerter 

Anmeld

1. april 2021

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Når en henvisning bliver afvist får egen læge en begrundelse for afvisningen. Udfra den må man vurdere hvad næste skridt er.

jeg tænker, at hvis han har været udredt under kræftpakke forløb har det været på en mave-tarm kirurgisk afdeling. Måske han i stedet skal ses på en medicinsk afdeling i stedet? 

Egen læge er jeres billet ind. Selvom I oplever ham som afvisende kan I ikke gøre så meget andet end at være insisterende på en udredning.

Men der såkaldte udredning under kræftpakke bestod af samtale med læge , et tryk på maven og ingen nærmere undersøgelser .

Skræmmende at man ikke kan få hjælp

Anmeld

1. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, sygehuset må godt afvise ham. 

Den bedste måde er igennem din læge. Og ellers igennem

akut afdelingen ... hvis man får stærker smerter 

Problemet er vi kan få hul igennem og sygehuset har afvist ham .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.