CKJ skriver:
En fed neger der spreder ben? Nej, det er da ved Gud jeg ikke ville! Men at sammenligne udtrykket fed neger med at sprede ben - det synes jeg er Virkelig forkert.
det er, i min optik, på ingen som helst måde sammenligneligt. Jeg vil heller aldrig kalde nogen, nogen af delene seperat. Fed eller neger.
men at udtrykke sig med, at nogle har spredt ben er IKKE det samme, som at kalde nogen, fed eller neger, eller klam, eller smatso, eller kælling. Det er en direkte tale og total negativt ladet.
Jeg aner ikke hvori og hvorfor du vil få mig til, at fremstå som skurk. Og sammenligne min bramfrihed med at jeg vil kalde folk for neger og fede osv - det synes jeg faktisk er ret urimeligt.
hvis jeg kunne, forlod jeg tråden - det kan jeg desværre ikke finde ud af.
god dag 
Jeg tror, at du har misforstået pointen:
Du siger, at udtrykket ‘sprede ben’ er neutralt. De fleste er uenige.
Man hører ofte, at udtrykket ‘neger’ er neutralt, fordi det udspringer af negro = farven sort. Men udtrykket ‘neger’ er IKKE neutralt og ikke alm acceptabelt.
Udtrykket ‘fed’ ER principielt neutralt, men i dagligdags brug bestemt ikke værdineutralt.
Fordi du kalder dig selv småfed, gør det ikke udtrykket okay for dig at bruge om andre. Fordi du omtaler dit sexliv som at du ‘spreder ben’, gør det ikke, at du må bruge det om andre.
Dit sprogbrug om dig selv definerer ikke, hvad der er okay at bruge om andre.
At ‘sprede ben’ er ikke bramfri tale, som gør, at man undgår misforståelser. Det er krænkende tale, som sårer andre og skaber misforståelser. Havde du (og andre) ønsket at undgå at såre TS og ønsket at undgå misforståelser, havde I forhåbentligt valgt et andet udtryk.
Jeg omtaler i hvert fald aldrig mit eller mine veninders sexliv som, at vi ‘spreder ben’. Mine børn er heller ikke lavet ved, at jeg ‘spredte ben’.