Min mand vil ikke rejse - skaber problemer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2019

2018mor

Nadije skriver:

Jeg føler måske bare, at han er forpligtet til at betale for dem, så de kan komme hertil, hvis han ville selv vil afsted. Fordi det er ham der ville have mig hertil, det var ikke mit valg - jeg søgte aldrig en mand der boede udenfor Albanien, er ham der besøgte vores hjem i Albanien, er ham der søgte om at få mig hertil. Han har hele tiden vidst, at Albanien er et fattigt land, at det ikke er økonomisk stærkt som Danmark - og at lønnen er lav, til trods for alt er billigt i Albanien. Så rækker lønnen ikke og der er høj arbejdsløshed osv. Han har hele tiden vidst det. Så jeg føler også, at han bør betale for deres billetter pga hverken de eller jeg nogensinde søgte en mand fra udlandet bevidst. 

Altså han har vel ikke tvunget dig herop i håndjern...? 

Jeg ser først nu, at din kæreste ikke er bange for at flyve, men at det er pga. der skal pakkes mv. Har I ikke haft denne snak tidligere i jeres forhold? 

Har han bevidst søgt en kvinde fra Albanien? 

Har du ikke en indtægt, så du selv (eller aller helst i fællesskab med ham) kan betale for dine forældres flybilletter? 

Hvad siger han, når du spørger om muligheden for at dine forældre kan komme herop? Umiddelbart tænker jeg, at prisen må være det samme, om I skal betale to billetter til dig og jeres datter fra Danmark til Albanien kontra to billetter til dine forældre fra Albanien til Danmark.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2019

Nadije

Soonmom skriver:

Det er nu også altid mig der putter, afleverer og alle de ting de nævner, men det går sikkert fint at far passer og sikkert også sundt både for far og barn og når barnet er så gammelt at det går i skole, er der vel næppe nogen ko på isen 

Jeg ville da helt sikkert hellere tage chancen at far passer end at tage mit barn ned til et farligt område 

Jeg har boet der hele mit liv, undtagen de sidste 7 år. Jeg har aldrig taget skade eller kommet noget til og der har også været jordskælv da jeg boede der. Hun er godt klar over der har været jordskælv, fordi jeg har set de albanske nyheder på tv’et 24/7 nærmest, hun snakker flydende albansk pga jeg ikke taler dansk til hende eller min mand i hjemmet. Jeg taler kun dansk hvis jeg er ude med veninder, frivillig arbejde eller på studie. Så hun kan godt forstå hvad de siger i nyhederne og jeg ville tage til hovedstaden, ikke hjembyen - ville få min kusine til at tage hende evt. når jeg køre til hjembyen og henter mine forældre til Tiranë. Så er villig til at holde hende væk fra byen, hvor det er værst. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije

2018mor skriver:

Altså han har vel ikke tvunget dig herop i håndjern...? 

Jeg ser først nu, at din kæreste ikke er bange for at flyve, men at det er pga. der skal pakkes mv. Har I ikke haft denne snak tidligere i jeres forhold? 

Har han bevidst søgt en kvinde fra Albanien? 

Har du ikke en indtægt, så du selv (eller aller helst i fællesskab med ham) kan betale for dine forældres flybilletter? 

Hvad siger han, når du spørger om muligheden for at dine forældre kan komme herop? Umiddelbart tænker jeg, at prisen må være det samme, om I skal betale to billetter til dig og jeres datter fra Danmark til Albanien kontra to billetter til dine forældre fra Albanien til Danmark.  

Jeg får su, så min su er penge til mig selv og til at købe mad osv. Alle udgifter som min bil, hans bil, vores hus, forsikringer osv. det betaler han. 

Han søgte bevidst en kvinde fra Albanien, fordi han ikke ville have en herfra, fordi han ønskede en der er traditionel og ikke har vestlige tankegang osv. 

Jeg søgte ikke en fra et andet land. Jeg blev forelsket i ham, jeg sagde ja derfor. Mit ønske var han skulle flytte til Albanien. Men pga den høje arbejdsløshed i Albanien og lave løn, så ofrede jeg alt for hans skyld. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Til det med at du selv har valgt at bo langt fra din familie og dermed ikke kan forvente noget af ham om deltagelse i rejse eller køb af biletter.... Tjo.. Det har du da.. . Men! Hvis I har valgt hinanden, så skal I jo bo et eller andet sted. Og det bliver jo så enten langt fra den enes hjemland eller langt fra den andens. Medmindre man bosætter sig i et fælles tredjeland. Dermed er afstand til den enes familie jo en grundforudsætning for at ens parforhold overhovedet eksisterer. Helt ærlig, så synes jeg det virker meget underligt ikke at ville hverken rejse eller som familie at prioritere at din familien kommer på besøg, hvis man på nogen måde har Det økonomiske overskud til det. 

Og her har jeg lige taget jordskælvet ud af ligningen, da jeg som sagt godt forstår at en familietur ikke skal være lige nu i en kaotisk genopbygningstid.

Anmeld Citér

3. december 2019

2018mor

Nadije skriver:

Jeg får su, så min su er penge til mig selv og til at købe mad osv. Alle udgifter som min bil, hans bil, vores hus, forsikringer osv. det betaler han. 

Han søgte bevidst en kvinde fra Albanien, fordi han ikke ville have en herfra, fordi han ønskede en der er traditionel og ikke har vestlige tankegang osv. 

Jeg søgte ikke en fra et andet land. Jeg blev forelsket i ham, jeg sagde ja derfor. Mit ønske var han skulle flytte til Albanien. Men pga den høje arbejdsløshed i Albanien og lave løn, så ofrede jeg alt for hans skyld. 

Okay jeg kan godt se, at det økonomiske indspark til familien er ulige fordelt, når du er på SU (intet galt i dét, jeg er selv på SU). 

Jeg vil dog stadig vove at påstå, at du selv har været en af det valg, at flytte til Danmark. Nogle gange ofrer man noget (stort) for kærligheden, men det er ikke fair at klandre modparten for det. 

Når det er sagt, så synes jeg du skal forklare ham, at du lige nu har brug for at være hos din familie. Og hvis han hverken ønsker at komme med eller at tage vare på jeres datter mens du er afsted, så må han altså - og undskyld mit franske - mande sig op og tage del i forældreansvaret for JERES barn. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije

Har talt lidt med ham nu. 

Han siger at han godt vil overføre 25.000 kr. til dem evt. Så de kan købe mad, selv betale indskud og første måneds husleje også hvis de mangler til møbler - så kan de ringe til ham også overføre han mere. Og at jeg så kan rejse til januar evt. Når de er flyttet ind i den nye lejlighed. 

Han siger, at vi skal teste for graviditet i weekenden og han godt vil se om den er der, pga vi har fået skyggestreger på en test jeg tog igår og han ser det som et godt tegn og at han vil have det bedre med, at jeg rejser når vores datter har juleferie eller til januar. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Alisha_B

Jeg tror, ​​at det vigtigste i denne situation er at finde et kompromis, der passer både til dig og din mand. Jeg er sikker på, at du finder ham

Anmeld Citér

4. december 2019

Babilooo

I forhold til jeres dynamik tænker jeg, at det er på et tidspunkt er relevant også at skubbe til hams syn. Blot en tanke.

I lever ikke i Albanien. Og det kan godt være at han ønsker en traditionel tænkende kone. Men jeres barn/børn kommer altså til at vokse op i et dansk samfund, dansk skole med lige rettigheder pligter og ligeværd mellem piger og drenge. 

Det er lettere hvis du allerede nu “kæmper” noget af den kamp for dine børn. Det er meget svært at leve isoleret i en bobel uden at registrer eller forholde sig til andre normer og holdninger udenfor. Hvad med danske kærester til jeres børn senere osv?

Hvad ville der ske hvis du gik i biografen med en veninde og han skulle give jeres barn mad..? .. vi taler jo ikke om en baby men et skolebarn.

Anmeld Citér

4. december 2019

Nadije

Tjullehej skriver:

I forhold til jeres dynamik tænker jeg, at det er på et tidspunkt er relevant også at skubbe til hams syn. Blot en tanke.

I lever ikke i Albanien. Og det kan godt være at han ønsker en traditionel tænkende kone. Men jeres barn/børn kommer altså til at vokse op i et dansk samfund, dansk skole med lige rettigheder pligter og ligeværd mellem piger og drenge. 

Det er lettere hvis du allerede nu “kæmper” noget af den kamp for dine børn. Det er meget svært at leve isoleret i en bobel uden at registrer eller forholde sig til andre normer og holdninger udenfor. Hvad med danske kærester til jeres børn senere osv?

Hvad ville der ske hvis du gik i biografen med en veninde og han skulle give jeres barn mad..? .. vi taler jo ikke om en baby men et skolebarn.

Jeg ønsker ikke at skubbe til hans syn, for jeg ønsker ikke at han skal tage over, hvis han ikke ønsker. Har jeg heller aldrig bedt ham om. Jeg kæmper ingen kamp omkring børn, overhovedet - for jeg beder ham aldrig om at gøre noget eller være deltagende. 

Hvis jeg mødes med veninder, så tager han ofte over til sin mor imens med vores datter. Så spiser de derovre og jeg er hjemme igen inden klokken bliver sengetid. 

Jeg er ikke ude til sent, fordi det ønsker min mand ikke jeg er pga der kan ske så meget og jeg vil heller ikke selv være ude sent, pga jeg bliver nervøs. 

Men han ville tage over til min svigerforældre. 

Og danske kærester kan ikke komme på tale overhovedet. Bare fordi man bor i Danmark, så er det ikke ens betydning, at min datter skal have tilladelse til at leve haram og have kærester, sex udenfor ægteskab osv. for det kommer aldrig på tale. Hun er muslim, det bør respekteres. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Anonym

Tjullehej skriver:

Hvorfor er det at ts ikke skulle være på lige fod med sin mand, bare fordi de har en anden kulturel (muslimsk) baggrund? Hun skriver jo selv at hun selv har ønsket at være den der primært tager sig af børnene. Der er altså nogle mænd der bare ikke er god til det med børn. Det betyder ikke at man ikke er ligeværdig.

Hendes mand er villig til at sende 25.000 kr. til hendes forældre i Albanien. Det tvivler jeg på mange mænd i Danmark vil. 

Jeg vil hellere mene at de hver især har fordelte roller og pligter i deres liv, som passer helt perfekt til deres familie. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.