Nadije skriver:
Sagen er - at der har været et jordskælv i mit hjemland, jeg vil gerne rejse, fordi jeg vil se min familie, jeg vil gerne hjælpe og sørger for de intet mangler og hjælpe dem med at få en ny lejlighed og betale for den, min mor og far. Min mand er imod det, fordi han ikke mener jeg skal tage vores datter med til Albanien, hvis der fornyeligt har været et jordskælv. Han mener jeg rejser for ofte og han vil næsten aldrig med, fordi han hader at flyve. Så de sidste 3 år, der har jeg været rejst alene 3 gange om året, han var sidst med for 3 år siden. Min familie spørger altid hvorfor han ikke er med, om han har et problem med dem eller hvad årsagen er. Jeg har sagt det til min mand og han forsikre mig om, at han er glad for min familie, og den eneste årsag er, at han ikke kan lide at flyve.
Vi forsøger at få barn nummer to, og jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal forklare, når det barn skal vises frem, hvorfor jeg kommer alene til Albanien.
Det skaber tvivl ved mine forældre og det skaber problemer den vej igennem. Min mand og jeg har et godt forhold, uden konflikter i hverdagen osv. Så de problemer det skaber, det er mellem min familie og jeg og de forklaringer jeg kommer med. At de føler der er mere bag.
Jeg ved ikke, om jeg bare skal bestille billetter til os alle, både nu og til (når vi får et barn) at det skal vises frem også tvinge ham afsted eller hvad der ville være mest rigtig at gøre.
Nu har jeg lidt holdt mig udenfor den her debat, men bliver simpelthen nødt til at sige noget nu..
Du ændrer forklaring hele tiden, når folk spørger ind til ting.. Først kan din mand ikke lide at flyve, og så er det fordi at han ikke gider pakke, og nu til sidst vil han gerne men kan bare ikke finde overskuddet.. Hvad er det?
Derudover siger du, at han er overhovedet i familien og bestemmer/har det sidste ord, og I skændes aldrig.. Men alligevel vil du tvinge ham af sted, stiller spørgsmålstegn ved hans handlinger og ord?! Igen: hvad er det? Hvis han har det sidste ord og du egentlig finder dig i det hele, jamen så har han vel bestemt, at han ikke vil med og færdig basta.. Så er det egentlig ligegyldigt for dig og din familie, hvorfor han har taget det valg.. Han har taget det, og sådan er det..
I stedet for at gå i totalt forsvar, så indse dog, at jeres måde at føre et ægteskab på kan føre nogle problemer med sig.. Blandt andet sådan et problem som det her.. Og der er ingen løsning, andet end at du må vente med at tage af sted (i og med, at han har bestemt, at jeres datter ikke skal derned lige nu), og så må du og din datter tage af sted selv.. Så tager han med, hvis han en dag vil med..