Min mand vil ikke rejse - skaber problemer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2019

Nadije

BAE skriver:

Har han sagt at han ikke vil betale rejserne? Og hvad skete der for tre år siden, der gjorde han ikke ville rejse mere? 

Der skete ikke noget, det var en helt normal ferie og det var hyggeligt. Så der skete intet overhovedet. Hvorfor skulle der være sket noget?

Og han har aldrig nævnt det, men han har sagt at han ikke føler jeg alene skal betale for en ny lejlighed pr måned, for min familie. Men det er mit valg og en husleje i Albanien for en 3 værelses på 140 kvm. er 1300 kr i danske kroner om måneden, så de penge betyder ikke noget for os og er intet vi kan mærke der mangler på kontoen. Så det havde vi et skænderi om og han gik så med til at vi betaler den nye lejlighed pr. måned. Grunden til jeg vil afsted nu, er for at se lejligheden med dem og få underskrevet alle dokumenterne osv. Aftale vi overføre hver måned til dem via banken osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Astoria skriver:

Jeg synes det er helt hen i vejret at skulle bruge penge på at få dem til Danmark på besøg når de penge kunne bruges på at hjælpe dem på fode igen i Albanien... 

Men TS vil jo også bruge penge på at rejse derned, det er jo de samme penge som det ville koste at få dem til DK. Og det skal jo heller ikke være hver gang, men også så de faktisk kan se det land hvor deres datter og barnebarn har boet i, i de i hvert sidste seks år.

Anmeld Citér

3. december 2019

2018mor

Nadije skriver:

Sagen er - at der har været et jordskælv i mit hjemland, jeg vil gerne rejse, fordi jeg vil se min familie, jeg vil gerne hjælpe og sørger for de intet mangler og hjælpe dem med at få en ny lejlighed og betale for den, min mor og far. Min mand er imod det, fordi han ikke mener jeg skal tage vores datter med til Albanien, hvis der fornyeligt har været et jordskælv. Han mener jeg rejser for ofte og han vil næsten aldrig med, fordi han hader at flyve. Så de sidste 3 år, der har jeg været rejst alene 3 gange om året, han var sidst med for 3 år siden. Min familie spørger altid hvorfor han ikke er med, om han har et problem med dem eller hvad årsagen er. Jeg har sagt det til min mand og han forsikre mig om, at han er glad for min familie, og den eneste årsag er, at han ikke kan lide at flyve. 

Vi forsøger at få barn nummer to, og jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal forklare, når det barn skal vises frem, hvorfor jeg kommer alene til Albanien. 

Det skaber tvivl ved mine forældre og det skaber problemer den vej igennem. Min mand og jeg har et godt forhold, uden konflikter i hverdagen osv. Så de problemer det skaber, det er mellem min familie og jeg og de forklaringer jeg kommer med. At de føler der er mere bag. 

Jeg ved ikke, om jeg bare skal bestille billetter til os alle, både nu og til (når vi får et barn) at det skal vises frem også tvinge ham afsted eller hvad der ville være mest rigtig at gøre. 

Jeg synes du skal respektere din mand og hans holdninger. Hvis han er bange/usikker på at flyve, så skal INGEN tvinge ham til det. Min kæreste hader at flyve, og det kommer til at betyde, at vi ikke får en årlig charterrejse, som JEG ønsker  derfor må vi finde et kompromis, som vi begge kan leve med. Og det samme må I. 

Dertil så har du/I vel selv valgt at skulle bo i en sådan afstand til din familie, at det alt andet lige bare ER mere besværligt at besøge dem. 

Hvad angår at rejse med en baby, til et land der netop har været udsat for en stor naturkatastrofe, kan jeg kun være enig med din kæreste. Den var i hvert fald ikke gået her. 

Kan du ikke hjælpe dine forældre økonomisk herfra landet? Og ellers rejse derned alene, uden mand og barn.

og hvad med at dine forældre kommer på barselsbesøg her i stedet - så slipper du også for at skulle rejse alene med et lille spædbarn (+ evt. storesøster). 

Anmeld Citér

3. december 2019

M O R til J Vega

Nadije skriver:

Hun er 6 år, og det er af kulturelle årsager han ikke passer hende alene. Det er vores eget valg. Jeg kom hertil som ægtefælle sammenført, så er ikke født her eller opvokset her. Og jeg har altid haft sagt jeg ikke ønsker hjælp, til at overtage osv. Heller ikke da hun var spæd, og vil jeg heller ikke ønske med nummer to. Hvis han selv vil - så er han velkommen til det, men hvis han ikke ønsker at deltage i alle sådan ting, så er det også fint med mig. Han leger med hende osv. ser film med hende, kan læse lektier osv. Han gør det han selv føler for, forventer intet. 

Når han siger, han ikke synes jeres datter skal med, og han ikke ønsker at deltage? Hvad forslår han så? 
er han villig til at være alene med hende? Eller forventer han at du bliver hjemme? 
eller er det dig der ikke vil have, at han skal have hende alene hjemme? 

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije

BAE skriver:

Men TS vil jo også bruge penge på at rejse derned, det er jo de samme penge som det ville koste at få dem til DK. Og det skal jo heller ikke være hver gang, men også så de faktisk kan se det land hvor deres datter og barnebarn har boet i, i de i hvert sidste seks år.

Prisen for billetterne er ikke det samme. Billetterne i Albanien er dyre end fra Danmark til Albanien og gennem dansk fly selskab. 

De skal søge om visum, betale skatter osv. de skal have billetterne osv. Det er dyre. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad
Nadije skriver:

Jeg føler måske bare, at han er forpligtet til at betale for dem, så de kan komme hertil, hvis han ville selv vil afsted. Fordi det er ham der ville have mig hertil, det var ikke mit valg - jeg søgte aldrig en mand der boede udenfor Albanien, er ham der besøgte vores hjem i Albanien, er ham der søgte om at få mig hertil. Han har hele tiden vidst, at Albanien er et fattigt land, at det ikke er økonomisk stærkt som Danmark - og at lønnen er lav, til trods for alt er billigt i Albanien. Så rækker lønnen ikke og der er høj arbejdsløshed osv. Han har hele tiden vidst det. Så jeg føler også, at han bør betale for deres billetter pga hverken de eller jeg nogensinde søgte en mand fra udlandet bevidst. 

Jeg er enig i at der ligger en fælles forpligtigelse i at se familien i dit hjemland på den ene eller anden måde. Det må man som familie prioritere i både tid og budget. Hvis I har indrettet jer sådan, at det er ham, der tjener penge og forsørger familien, så er budgettet til familierejser den ene eller anden vej måske mindre end hvis I begge arbejdede.

Men uanset hvordan I fordeler økonomisk ansvar i jeres familie, synes jeg da stadig at i som familie bør prioritere det i det omfang, det er muligt økonomisk og tidsmæssigt. 

Anmeld Citér

3. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Nadije skriver:

Der skete ikke noget, det var en helt normal ferie og det var hyggeligt. Så der skete intet overhovedet. Hvorfor skulle der være sket noget?

Og han har aldrig nævnt det, men han har sagt at han ikke føler jeg alene skal betale for en ny lejlighed pr måned, for min familie. Men det er mit valg og en husleje i Albanien for en 3 værelses på 140 kvm. er 1300 kr i danske kroner om måneden, så de penge betyder ikke noget for os og er intet vi kan mærke der mangler på kontoen. Så det havde vi et skænderi om og han gik så med til at vi betaler den nye lejlighed pr. måned. Grunden til jeg vil afsted nu, er for at se lejligheden med dem og få underskrevet alle dokumenterne osv. Aftale vi overføre hver måned til dem via banken osv. 

Det kunne da godt være at der var sket noget. 

Så I betaler en lejlighed til dem. Det er smukt og Dejligt af jer. Så tag ned og vær sammen med dine forældre, få styr på det hele og og lad din datter blive hjem, gå i skole og ikke se ødelæggelserne i byen. Kan ikke se grunden til at skulle hive hende ud af skolen? 

Og når du kommer hjem, så snak med din mand. Forklar ham dine tanker og se om I ikke kan finde en løsning. 

Anmeld Citér

3. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Nadije skriver:

Prisen for billetterne er ikke det samme. Billetterne i Albanien er dyre end fra Danmark til Albanien og gennem dansk fly selskab. 

De skal søge om visum, betale skatter osv. de skal have billetterne osv. Det er dyre. 

Fair nok. Sådan noget har jeg ikke styr på 

Anmeld Citér

3. december 2019

Nadije

M O R til J Vega skriver:

Når han siger, han ikke synes jeres datter skal med, og han ikke ønsker at deltage? Hvad forslår han så? 
er han villig til at være alene med hende? Eller forventer han at du bliver hjemme? 
eller er det dig der ikke vil have, at han skal have hende alene hjemme? 

Han forventer jeg bliver hjemme, det andet kan ikke komme på tale. 

Anmeld Citér

3. december 2019

Soonmom

Nadije skriver:

Min mand kan ikke passe barnet. Han har aldrig passet hende eller været alene med hende, jeg er altid hjemme når det er og er altid mig der putter, aflevere i skole, tager til tandlæge, læge, hospitalet (hvis der sker noget) osv. sådan har det altid været. Så han kan ikke passe hende alene, for har han aldrig prøvet eller været vant til.  

Der har altid været en risiko for jordskælv, og rammer en gang imellem - han har aldrig haft et problem før. Men fordi min hjemby, det er byen det er gået værst udover og der er bygninger der er styrtet sammen osv. det er det han ikke ønsker hun skal se. 

Det er nu også altid mig der putter, afleverer og alle de ting de nævner, men det går sikkert fint at far passer og sikkert også sundt både for far og barn og når barnet er så gammelt at det går i skole, er der vel næppe nogen ko på isen 

Jeg ville da helt sikkert hellere tage chancen at far passer end at tage mit barn ned til et farligt område 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.