Klima og julen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2019

Soonmom

Mor og meget mere skriver:

Nu er jeg slet ikke med. Indlægget drejer sig om, hvad vi kan gøre på personlig basis, og du melder ud, at du vil gøre som altid. Hvor kommer normeringer ind i dét billede? Kommer der flere pædagoger af, at vi som privatpersoner køber plasticsager, smider mad ud og holder stor forbrugsfest? Og færre af, at mange af os tænker i bæredygtighed og genbrug? 

Du er utilfreds med finansloven - ergo nægter du at skrue ned på ressourceforbruget derhjemme. Jeg savner nogle mellemregninger for at se logikken. 

Jeg skrev at klimaet har taget overhånd og en spurgte hvordan det kunne det og jeg forklarede. 

Jeg er bedøvende ligeglad med om fru Olsen, pakker gaver ind i avispapir, det er hun hjertelig velkommen til

Men det ændre ikke ved det faktum at folk er blevet alt for klima fikseret og mange af løsningerne består også i at forurene jorden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Men der hersker intet videnskabeligt bevis for at det er sådan. Klimaet har altid ændret sig, og forskere TROR mennesket har en del af skylden, men bevist er det altså ikke.

Og nej det er IKKE godt nok at "være i mål i 2025"(det er bare at spise forældrene af, for det når de jo 100% at ændre på igen, inden den tid) 

Jeg mener nu nok at det er bevist, men det handler nok meget om om man vil eller ikke vil.

Og det 2025, det er jo en antagelse du gør med at tro at de vil ændre det. Det er jo et postulat... Ikke faktuelt.

Anmeld Citér

9. november 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Jeg skrev at klimaet har taget overhånd og en spurgte hvordan det kunne det og jeg forklarede. 

Jeg er bedøvende ligeglad med om fru Olsen, pakker gaver ind i avispapir, det er hun hjertelig velkommen til

Men det ændre ikke ved det faktum at folk er blevet alt for klima fikseret og mange af løsningerne består også i at forurene jorden 

Hvordan forurene? Det er jeg da meget nysgerrig på..

Anmeld Citér

9. november 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Må indrømme at jeg ikke har tænkt specielt over klimaet i forbindelse med jul. Men nu jeg tænker over det går jeg meget ind for genbrug og har faktisk købt alle børnenes kalendegaver brugt. Så på den måde har jeg da gjort en indsats. 

Vi gør hvad vi kan herhjemme for klimaet, men er ikke fanatiske. Holder kødfrie dage ( både godt  for sundhed, økonomi og klima), er gode til at sortere skrald, er gode til ikke at bruge unødvendig el osv. 

Men vi er ikke fanatiske og tillader os stadig at fx tænder stadig stearinlys, klipper julehjerter af papir og spiser juleslik i plastik. Vi skal passe på vores klima og alle skal tænke sig om i det daglige, men herhjemme lader vi det altså ikke styre vores liv. 

Anmeld Citér

9. november 2019

Loa

Mor og meget mere skriver:

Men det er jo dér, det bliver tydeligt, at nogle ser det som enten/eller: Det dér med klima er noget fis, basta - og nu er det tilmed skadeligt for den mentale tilstand hos fremtidige generationer! Det er ikke udgifter til militær, krigsførelse m.v., der går fra børneområdet og ødelægger noget, men lige akkurat investeringer i en bedre klode at leve på fostrer psykopater. 

Haha for det var jo dét jeg mente 

Nu var det ift at det var fint nok at spare på pædagoger til børnene, for at komme kloden til gavn, når man så ser på hvor skadeligt alle siger det er for børnene at der ikke er nok voksne, så var det ligesom dét jeg mente med at det var ligemeget hvor menneskeheden endte, men bare jorden bestod. 

Anmeld Citér

9. november 2019

Sprit25

Jeg ved godt at man ikke ejer en tråd, men jeg søgte svar på at blive mere klimavenlig i julen?!

Anmeld Citér

10. november 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Haha for det var jo dét jeg mente 

Nu var det ift at det var fint nok at spare på pædagoger til børnene, for at komme kloden til gavn, når man så ser på hvor skadeligt alle siger det er for børnene at der ikke er nok voksne, så var det ligesom dét jeg mente med at det var ligemeget hvor menneskeheden endte, men bare jorden bestod. 

Jeg forstod godt, hvad du mente, og jeg mener stadig, det er noget vrøvl og en besynderlig kobling. Ikke mindst, fordi den ikke holder vand.
Der bliver ikke sparet på pædagoger for at komme kloden til gavn. Pædagogstillingerne er blevet nedskåret i årevis. Nu er der fokus på området og politisk vilje til at ændre på det. Klimaforandringerne har været kendte i årevis. Nu er der politisk vilje til at gøre noget ved dem. På en finanslov - der som altid rummer et væld af poster - sætter man ind med fornyet styrke på begge områder. Hvordan dét kan blive til, at man sparer på det ene område for at tilgodese det andet, er mig en gåde. Det svarer til, at du sætter flere penge af i dit budget til både at give dit barn en større gave end normalt og at købe  mere økologisk  - og så hævder dit barn, at hun blev spist af med en mindre gave, fordi du ville blæse på hendes ønsker og prioriterede øko-gulerødder højere. 

Anmeld Citér

10. november 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Jeg ved godt at man ikke ejer en tråd, men jeg søgte svar på at blive mere klimavenlig i julen?!

Jeg mener også, at jeg har svaret på, hvad vi gør - men du hæftede dig vist mest ved det med legetøj, som jeg ikke har det gyldne svar på. Jeg kunne sagtens henvise dig til bæredygtigt legetøj, men jeg ved jo godt, det ikke er let, når ungerne ønsker sig noget bestemt. 

Anmeld Citér

10. november 2019

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Soonmom skriver:

SUK! 

Anmeld Citér

10. november 2019

Soonmom

SØS skriver:

SUK! 

Dit yderst konstruktive svar siger alt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.