Mit hemmelige su lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2019

Anonym trådstarter

MVM skriver:

Kan se, at hun skriver kæreste... så de er ikke gift... 

Her er min holdning så, at ingen skal bestemme over min økonomi, så længe jeg kan betale mine regninger og leve som jeg skal... ingen kæreste kan tillade sig, at blive fornærmet over det... Og jeg mener ikke det kan tilsidesættes med utroskab... det er fuldstændig hul i hovedet.... 

TS virker tilgengæld nærmest bange for kæresten, fordi hun har oparbejdet gæld_ tja alle kan komme i den situation... nu må hun bare hanke op i sig selv og få betalt gælden... længere er den ikke....

Vi er gift.. men ja jeg er bange, men jeg ligger som jeg selv har redt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2019

AnoMor

MVM skriver:

Kan se, at hun skriver kæreste... så de er ikke gift... 

Her er min holdning så, at ingen skal bestemme over min økonomi, så længe jeg kan betale mine regninger og leve som jeg skal... ingen kæreste kan tillade sig, at blive fornærmet over det... Og jeg mener ikke det kan tilsidesættes med utroskab... det er fuldstændig hul i hovedet.... 

TS virker tilgengæld nærmest bange for kæresten, fordi hun har oparbejdet gæld_ tja alle kan komme i den situation... nu må hun bare hanke op i sig selv og få betalt gælden... længere er den ikke....

Sådan ser man så forskelligt på det. Jeg synes netop det er helt hul i hovedet at man ikke tilsidesætter det med utroskab da der netop også er svigt og tillidsbrud. 

Gift eller ej. Når man bor sammen og har børn sammen og fælles drømme. Så stifter man ikke gæld bag om ryggen på sin partner. 

Hvis ts netop er bange for ham. Så er det jo bare endnu dummere at fortsætte gennem så mange måneder. Havde det været en enkelt måned havde jeg set helt anderledes på det. Men det er bevidste handlinger det her 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
AnoMor skriver:

Sådan ser man så forskelligt på det. Jeg synes netop det er helt hul i hovedet at man ikke tilsidesætter det med utroskab da der netop også er svigt og tillidsbrud. 

Gift eller ej. Når man bor sammen og har børn sammen og fælles drømme. Så stifter man ikke gæld bag om ryggen på sin partner. 

Hvis ts netop er bange for ham. Så er det jo bare endnu dummere at fortsætte gennem så mange måneder. Havde det været en enkelt måned havde jeg set helt anderledes på det. Men det er bevidste handlinger det her 

Nu er de så gift, så er det en hel anden sag i min bog... 

men havde de kun været kærester, trods børn og bolig, så er man sin egen person... så hvad jeg gør med min økonomi er kun min sag, ikke min kæreste...

er man gift og stifter gæld under ægteskabet er den hel anden sag, da man hæfter gensidig.... derfor skal begge parter inddrages.. 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

AnoMor

MVM skriver:

Nu er de så gift, så er det en hel anden sag i min bog... 

men havde de kun været kærester, trods børn og bolig, så er man sin egen person... så hvad jeg gør med min økonomi er kun min sag, ikke min kæreste...

er man gift og stifter gæld under ægteskabet er den hel anden sag, da man hæfter gensidig.... derfor skal begge parter inddrages.. 

Det er din holdning. Jeg mener stadig at selvom man ikke er gift. Så er man stadig er sammenlevende par hvor man ikke går bag om ryggen på hinanden. 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Anonym trådstarter

Helt fint i har forskellige meninger damer, men er det virkelig grund til at diskutere sådan?  

Har fået jeres meninger, og det var egentlig bare det jeg ville høre ikke andet

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tusind tak for feedback. Jeg har fået så meget mod, til at fortælle det. Sååå.

I aften fortæller jeg det. Skal nok opdatere med hvordan det er gået. Hvis I er interesserede i at læse det?

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jeg tror jeg ved han vil foreslå, at han kan holde øje med min konto, altså har adgang til den, og kan følge med i konti.

Og jeg forstår ham udemærket, fordi det jeg har gjort er så langt ude og barnligt. Men igen, det er en mærkelig følelse for mig-

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Hallopolina

Så er det ikke værre. Det skal nok gå. Det er da til at leve med. Det er ærgeligt, ja, men det er i min optik en lille ting. Ville aldrig forlade min mand af den årsag. Hvis han havde optaget et mindre lån. Ingen er døde, i fik nogle nye ting, så er den for mig ikke længere. 
Hvis han er så bange for at i ikke har penge nok, må i tale om det, se på udgifterne sammen, hvor i måske kan spare. Han lyder også en smule anstrengende i mine øre. 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

SejtNavnHer

Anonym skriver:

Hej, sagen er den, at jeg har su lån jeg virkelig ikke er stolt af.

Jeg har haft det så svært med fødselsdepression, så jeg har taget su lån for at kunne shoppe og købe marterielle goder. For at lindre, hvor elendigt det er gået. For at overdøve smerten. Han svigtede mig også kort efter fødsel af vores pige, han overlod det hele til mig.

I dag har jeg det meget bedre, men jeg står med en gæld på lidt over 60 tusind kr.  Har lånt siden 2018, og har lånt næsten det fulde beløb hver måned. Min kæreste kender intet til gælden, han forlader mig nok når han hører om det. Hvilket jeg godt kan forstå at han gør. Jeg er ikke andet end en skændsel.

Han har drøm om hus, men jeg forsinker ham jo, da ingen banker vil hjælpe senere hen, når jeg står i su lån. Vil banken  komme til at kende til mit su lån, hvis vi skal låne til hus en dag? Jeg havde håbet, jeg kunne betale mit lån af stille og roligt.

Ville lige fortælle det, da jeg er så frustreret over det. Jeg fortryder af hele mit hjerte de lån.

Okay. 

1: Du er IKKE en skændsel, vi har alle gjort fjollede ting.

2: 60.000 er ikke vanvittigt mange penge, det kan betales af hurtigt og småt.

3: Hvis han forlader dig fordi du har taget et SU lån i en sort periode i dit liv, som han selv var delvist skyld i, var han ikke værd at samle på til at starte med. 

Sig det til ham, og forklar situationen hudløst ærligt. Hvis jeres forhold ikke kan tåle, at du bekender en forholdsvis lille synd til ham, er det en herredårlig idé at købe hus sammen. 

Kram til dig! 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej damer

Jeg fik ham det fortalt! Ja han blev  rigtig gal. Vi har lavet en regel om, at han gerne må få adgang til min konto. Fordi han synes det er grænseoverskridende og krænkende for ham, at jeg har ''gået bag ryggen'' Og det forstår jeg 100 procent. Så, det bliver sådan, at han er med på sidelinjen, og kan få adgang til min konto.

Derudover så har han bedt mig om, at tage til lægen, da han mener er bekymret for mig, og mener at jeg muligvis stadig har en efterfødselsreaktion.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.