Mit hemmelige su lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Du har ret, men samtidigt hvordan kan vi bygge tilliden op igen? Kan godt se det ik er smart, da han måske en dag smider mig ud og så har jeg mine penge på hans konto. Da han vil have oprettet en ekstra konto i hans navn, og derefter sådan at min su ryger over på den. Hvis set giver mening. Det er kæmpe stort jo

Det skal du altså ikke sige ja til!!! Tag ind og tal med en sagsbehandler på jeres nærmeste kvindecenter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2019

Møghe

Anonym skriver:

Du har ret, men samtidigt hvordan kan vi bygge tilliden op igen? Kan godt se det ik er smart, da han måske en dag smider mig ud og så har jeg mine penge på hans konto. Da han vil have oprettet en ekstra konto i hans navn, og derefter sådan at min su ryger over på den. Hvis set giver mening. Det er kæmpe stort jo

Du skal have din egen konto. Selvfølgelig skal din su ikke gå ind på hans konto. Du er voksen og myndig. Du har dummet dig og nu tager du ansvar. Det er dit lån - dig der betaler det tilbage. Hvis I bliver skilt, bevarer du hele gælden. Tilgængæld får du halvdelen af jeres fælles formue.

Selvfølgelig er det et tillidsbrud, som du har begået, men selve beløbet er jo meget småt. Og sådan noget kommer man over. Min mand gjorde engang noget tilsvarende. Jeg blev sur, da jeg samtidig betalte de fleste af vores fællesudgifter, men det endte dog med, at jeg efter et års tid betalte hans lån ud for ham, så han kunne få en ny start. 

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Sprit25

At han vil overvåge din konto, kan jeg godt forstå. Så ender I ikke her igen. 

Men han skal ikke true, han skal ikke blive grov  endten tilgiver han helt, eller så går han 

Anmeld Citér

26. oktober 2019

God-mor

Ej du er en voksen kvinde og det er ikke jordens undergang at skylde 60.000 i sulån. Min mand og jeg har begge sulån og havde overhovedet ingen problemer med at låne til hus. Ingen nævnte noget om vores sulån, det indgår bare som en del af vores budget at vi afdrager på dem. Og det er da en del mere end de 60.000 kan jeg sige dig. 

Det er ikke godt at gå bag sin partners ryg, men du bestemmer sådan set selv om du vil have sulån eller ej. Det er jo ikke fordi at du har gjort noget kriminelt. 60.000 kroner er ingenting i dag, og når du er færdig uddannet kan du betale det ud inden for et år. Så nu må din mand lige slappe lidt af. Du skal da ikke finde dig i at blive kontrolleret på den måde, det er ikke okay. At han blander sin mor ind i det, er dybt barnligt. Jeg skulle ikke være sammen med sådan en ubehagelig type. Du skal mande dig op og tage ansvar, og du skal ikke finde dig i det tyrani. Desuden skal han slet ikke kigge på din konto. 

Anmeld Citér

26. oktober 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hej, sagen er den, at jeg har su lån jeg virkelig ikke er stolt af.

Jeg har haft det så svært med fødselsdepression, så jeg har taget su lån for at kunne shoppe og købe marterielle goder. For at lindre, hvor elendigt det er gået. For at overdøve smerten. Han svigtede mig også kort efter fødsel af vores pige, han overlod det hele til mig.

I dag har jeg det meget bedre, men jeg står med en gæld på lidt over 60 tusind kr.  Har lånt siden 2018, og har lånt næsten det fulde beløb hver måned. Min kæreste kender intet til gælden, han forlader mig nok når han hører om det. Hvilket jeg godt kan forstå at han gør. Jeg er ikke andet end en skændsel.

Han har drøm om hus, men jeg forsinker ham jo, da ingen banker vil hjælpe senere hen, når jeg står i su lån. Vil banken  komme til at kende til mit su lån, hvis vi skal låne til hus en dag? Jeg havde håbet, jeg kunne betale mit lån af stille og roligt.

Ville lige fortælle det, da jeg er så frustreret over det. Jeg fortryder af hele mit hjerte de lån.

Hvis han truer dig og fortæller løgne elektronisk så tag sikkerhedskopier af det så du er har dokumentation til en evt. sag senere hen. Hvis han truer mundtligt eller over telefon så optag samtalerne med IPad eller telefon så han ikke ser det. Du er bedst sikret hvis du har dokumentation på at han er sådan. Han vil i en fremtidig sag kun kunne komme med påstande, du vil kunne komme med dokumentation for hvordan han er. Jeg kender en som er i en forfærdelig skilsmissesag med en eksmand som truer og lyver. Hun sørger for dokumentation hele tiden, så nu har hun de bedste kort på hånden. 
han skal ikke have dine penge ind på sin konto, for så har du først overgivet dig helt. Han kan få kiggeadgang til dine konti hvis han vil noget. Det er en afgang hvor han kun kan se posteringer men han kan ikke foretage betalinger fra kontoen.

også ring til noget gratis hjælp som de andre skriver. Så ved du præcist hvordan du er stillet . For det er ikke helt sandt det han truer dig med. Det er kun for at få dig ned med nakken.

Anmeld Citér

26. oktober 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Men man bygger ikke tillid med overvågning i min verden. Medmindre du var ludoman eller noget i den stil, så synes jeg det er en håbløs overreaktion. Han lyder desværre som en type som vil gå ind og stille spørgsmål ved samtlige de indkøb du foretager og det skal alligevel stoppe på et tidspunkt.

I kan love hinanden at tage åbne snakke omkring jeres indkøb, men længere end det skal den ikke.

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Anonym trådstarter

Så sørgeligt. Han siger det eneste måde vi kan fortsætte vores forhold er bed at han opretter en lønkonto i sin bank. Hvor jeg kan få et kort til. Og han overfører 300 kr ugentligt til mig. Og han mener det er en hjælp for mig

Anmeld Citér

26. oktober 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Så sørgeligt. Han siger det eneste måde vi kan fortsætte vores forhold er bed at han opretter en lønkonto i sin bank. Hvor jeg kan få et kort til. Og han overfører 300 kr ugentligt til mig. Og han mener det er en hjælp for mig

Han har vist glemt vi ikke er i 1950'erne længere...

Det er jo helt håbløst.

Anmeld Citér

26. oktober 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det skal du ikke acceptere. Du må fortælle ham at han for en periode kan få adgang til at se din konto uden at kunne foretage betalinger eller overførsler. Andet er der jo ikke behov for. Han skal vel bare se at du ikke optager mere gæld. 

Og så efter en aftalt periode stopper kigge adgangen også for så skal han gerne kunne stole på dig igen. 

Hvis han insisterer på at du skal have lommepenge ville jeg ikke blive i forholdet. Du skal ikke begynde at spørge om lov hvis du f.eks. mangler sko eller skal på cafe med veninde eller skal købe noget til jeres barn osv.

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg ville blive skilt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.