Mit hemmelige su lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2019

MT_2011

Det er heldigvis ikke jordens undergang at skylde for SU lån, det havde set meget værre ud hvis det var kvick lån. Men op med humøret og fortæl din kæreste du har taget SU lån, alle mennesker kommer gennem livet med ting de fortryder de har gjort  

Du fortryder det hele nu, og det er jo kun godt for så har du lært af den episode 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej, sagen er den, at jeg har su lån jeg virkelig ikke er stolt af.

Jeg har haft det så svært med fødselsdepression, så jeg har taget su lån for at kunne shoppe og købe marterielle goder. For at lindre, hvor elendigt det er gået. For at overdøve smerten. Han svigtede mig også kort efter fødsel af vores pige, han overlod det hele til mig.

I dag har jeg det meget bedre, men jeg står med en gæld på lidt over 60 tusind kr.  Har lånt siden 2018, og har lånt næsten det fulde beløb hver måned. Min kæreste kender intet til gælden, han forlader mig nok når han hører om det. Hvilket jeg godt kan forstå at han gør. Jeg er ikke andet end en skændsel.

Han har drøm om hus, men jeg forsinker ham jo, da ingen banker vil hjælpe senere hen, når jeg står i su lån. Vil banken  komme til at kende til mit su lån, hvis vi skal låne til hus en dag? Jeg havde håbet, jeg kunne betale mit lån af stille og roligt.

Ville lige fortælle det, da jeg er så frustreret over det. Jeg fortryder af hele mit hjerte de lån.

Både min mand og jeg har SU lån og langt højere beløb end dit og vi har købt hus for 2 år siden 

men du må fortælle det og ja banken kigger på alle udgifter og kan godt se hvis der er SU lån. 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Rockertand

Anonym skriver:

Hej, sagen er den, at jeg har su lån jeg virkelig ikke er stolt af.

Jeg har haft det så svært med fødselsdepression, så jeg har taget su lån for at kunne shoppe og købe marterielle goder. For at lindre, hvor elendigt det er gået. For at overdøve smerten. Han svigtede mig også kort efter fødsel af vores pige, han overlod det hele til mig.

I dag har jeg det meget bedre, men jeg står med en gæld på lidt over 60 tusind kr.  Har lånt siden 2018, og har lånt næsten det fulde beløb hver måned. Min kæreste kender intet til gælden, han forlader mig nok når han hører om det. Hvilket jeg godt kan forstå at han gør. Jeg er ikke andet end en skændsel.

Han har drøm om hus, men jeg forsinker ham jo, da ingen banker vil hjælpe senere hen, når jeg står i su lån. Vil banken  komme til at kende til mit su lån, hvis vi skal låne til hus en dag? Jeg havde håbet, jeg kunne betale mit lån af stille og roligt.

Ville lige fortælle det, da jeg er så frustreret over det. Jeg fortryder af hele mit hjerte de lån.

Er du sikker på, at du ikke stadig er deprimeret?

Hvis din mand vil forlade dig pga lån, så gør han det uanset, han har dog krav på at blive vred.

60.000 kr er ingenting, virkelig ingenting, det kan du hurtigt betale af, hvis du gør en indsats. Hvis du ikke kan det, skal I heller ikke købe hus, det kræver massivt økonomisk overskud (f.eks.skal man have 5000 kr pr voksen og 2500 pr barn til rådighed, når alle udgifter er betalt, hvis I har ét  barn, vil banken regne med 2 børn, som jo så er 15000 kr pr måned).

Der er da masser af su-skyldnere, som køber hus? Er det uvidenhed, naivitet eller sort-tænkning, du benytter dig af dér?

I skal begge indlevere årsopgørelse til banken, deraf vil det fremgå, at du har gæld, og banken vil så bede om opgørelse fra su-styrelsen. Du kan ikke skjule det og skal heller ikke skjule det for nogen.

Du har lavet en fejl, stop tuderiet og kom ind i kampen og få betalt tilbage.

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Er du sikker på, at du ikke stadig er deprimeret?

Hvis din mand vil forlade dig pga lån, så gør han det uanset, han har dog krav på at blive vred.

60.000 kr er ingenting, virkelig ingenting, det kan du hurtigt betale af, hvis du gør en indsats. Hvis du ikke kan det, skal I heller ikke købe hus, det kræver massivt økonomisk overskud (f.eks.skal man have 5000 kr pr voksen og 2500 pr barn til rådighed, når alle udgifter er betalt, hvis I har ét  barn, vil banken regne med 2 børn, som jo så er 15000 kr pr måned).

Der er da masser af su-skyldnere, som køber hus? Er det uvidenhed, naivitet eller sort-tænkning, du benytter dig af dér?

I skal begge indlevere årsopgørelse til banken, deraf vil det fremgå, at du har gæld, og banken vil så bede om opgørelse fra su-styrelsen. Du kan ikke skjule det og skal heller ikke skjule det for nogen.

Du har lavet en fejl, stop tuderiet og kom ind i kampen og få betalt tilbage.

Du har ret mand. Det er ganske enkelt uvidenhed der gør, at jeg ikke troede det var muligt at låne til hus senere. Vi skal først have hus, når vi begge er fastansat og i job 

Du har fuldstændig ret, jeg skal droppe tuderiet.

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym trådstarter

Har læst hver og en af jeres kommentarer damer. Tusind tak fordi I tog jer tid til at skrive herinde. Jeg er så meget mere lettet.

Anmeld Citér

24. oktober 2019

Anonym trådstarter

Damer jeg glemte at fortælle, at min kæreste bliver så rasende gal, hvis jeg fx laver en ny ret aftensmad til vores søn og jeg. Hvis vi har en lasagne stående fra 2-3 dage siden. Fordi han mener det er spild af penge.  Men jeg mener jo at vi skal have varieret mad, specielt bu hvor vores søn i forvejen er småt spisende  jeg vil ikke selv bryde mig om at spise det samme i 3 dage i træk fx.  Og vil heller ej byde sønnen det, da jan ellers nægter at spise hvis det er ensformigt.Men det forstår han ikke 

han er simpelthen så streng med penge , hvis i spørger mig.

Anmeld Citér

24. oktober 2019

K&S

Anonym skriver:

Damer jeg glemte at fortælle, at min kæreste bliver så rasende gal, hvis jeg fx laver en ny ret aftensmad til vores søn og jeg. Hvis vi har en lasagne stående fra 2-3 dage siden. Fordi han mener det er spild af penge.  Men jeg mener jo at vi skal have varieret mad, specielt bu hvor vores søn i forvejen er småt spisende  jeg vil ikke selv bryde mig om at spise det samme i 3 dage i træk fx.  Og vil heller ej byde sønnen det, da jan ellers nægter at spise hvis det er ensformigt.Men det forstår han ikke 

han er simpelthen så streng med penge , hvis i spørger mig.

Det er da også spild af både mad og penge.

Du kan jo sagtens fryse det ned efter dag 1, og så kan I spise det på andre tidspunkter :-) 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Sprit25

Modsat alle andre vil jeg godt kunne forstå, hvis din mand bliver tosset. At have lånt penge uden at sige det er simpelthen ikke okay! 

Men nu er skaden sket også ja. Så må du jo sige det også håbe på det bedste

Anmeld Citér

25. oktober 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Sprit25 skriver:

Modsat alle andre vil jeg godt kunne forstå, hvis din mand bliver tosset. At have lånt penge uden at sige det er simpelthen ikke okay! 

Men nu er skaden sket også ja. Så må du jo sige det også håbe på det bedste

Hvorhenne læser du at der ikke er forståelse for hvis han bliver tosset? Han er i sin fulde ret til at blive vred men vel ikke i en grad så han går fra hende. Det er noget rigtig skidt at låne penge uden partners viden men TS var meget bekymret for om det ville give ballade ift huskøb. Jeg læser mest at det er det folk skriver hun ikke skal være så bekymret for. 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Det er da også spild af både mad og penge.

Du kan jo sagtens fryse det ned efter dag 1, og så kan I spise det på andre tidspunkter :-) 

Det gør jeg også med alle mad rester, når der er mere tilbage. Men jeg spiser ikke det samme 3-4 dage i træk. Så ryger det på frost til en anden god gang. Hvis det giver mening

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.