Anonym skriver:
Hej, sagen er den, at jeg har su lån jeg virkelig ikke er stolt af.
Jeg har haft det så svært med fødselsdepression, så jeg har taget su lån for at kunne shoppe og købe marterielle goder. For at lindre, hvor elendigt det er gået. For at overdøve smerten. Han svigtede mig også kort efter fødsel af vores pige, han overlod det hele til mig.
I dag har jeg det meget bedre, men jeg står med en gæld på lidt over 60 tusind kr. Har lånt siden 2018, og har lånt næsten det fulde beløb hver måned. Min kæreste kender intet til gælden, han forlader mig nok når han hører om det. Hvilket jeg godt kan forstå at han gør. Jeg er ikke andet end en skændsel.
Han har drøm om hus, men jeg forsinker ham jo, da ingen banker vil hjælpe senere hen, når jeg står i su lån. Vil banken komme til at kende til mit su lån, hvis vi skal låne til hus en dag? Jeg havde håbet, jeg kunne betale mit lån af stille og roligt.
Ville lige fortælle det, da jeg er så frustreret over det. Jeg fortryder af hele mit hjerte de lån.

Er du sikker på, at du ikke stadig er deprimeret?
Hvis din mand vil forlade dig pga lån, så gør han det uanset, han har dog krav på at blive vred.
60.000 kr er ingenting, virkelig ingenting, det kan du hurtigt betale af, hvis du gør en indsats. Hvis du ikke kan det, skal I heller ikke købe hus, det kræver massivt økonomisk overskud (f.eks.skal man have 5000 kr pr voksen og 2500 pr barn til rådighed, når alle udgifter er betalt, hvis I har ét barn, vil banken regne med 2 børn, som jo så er 15000 kr pr måned).
Der er da masser af su-skyldnere, som køber hus? Er det uvidenhed, naivitet eller sort-tænkning, du benytter dig af dér?
I skal begge indlevere årsopgørelse til banken, deraf vil det fremgå, at du har gæld, og banken vil så bede om opgørelse fra su-styrelsen. Du kan ikke skjule det og skal heller ikke skjule det for nogen.
Du har lavet en fejl, stop tuderiet og kom ind i kampen og få betalt tilbage.