Rasmus paludan - hvad er jeres mening om ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hold da op hvor er de fleste bare røde. Der er en der skriver af 1 ud af 53 demonstrationer gik dårligt, men så har jeg et spørgsmål. Er det så okay? Når nu det kun er et sted hvor udlændingene ikke kunne opføre sig ordentligt, ud af alle de mange andre steder, så er det helt okay ? Så skal vi bare acceptere at lige nøjagtigt på Blågårdsplads der kan man ikke få lov at ytre sig. Der er det okay hvis nogle (et eksempel) kommer hen og diktere om du må drikke en øl i det offentlige rum ? Eller om der skal være juletræer ved juletid. Det skal de da helt sikkert have lov at bestemme? 

Ydermere klager i over at Rasmus har kostet samfundet penge, for at belyse et problem. Han har kostet os omkring 6 millioner. Men udlændingene har kostet os 34 milliarder. I øvrigt kunne man vende den om og sige at hvis ikke indvandrerene reagerede så fuldstændigt åndssvagt så ville politibeskyttelse ikke være nødvendigt. Altså ingen udlændinge der sørger for der skal postes penge i en provokatør.

Det skræmmer mig af så mange herinde er blinde for hvor stort et problem  Indvandrere er i det lille danske land. Vi skal ikke ende med at være flere af dem end os i dk, ikke om jeg vil stå model til det. Alle jer der elsker udlændingene og føler så forfærdeligt meget med dem, i kunne jo pakke taskerne og rejse med dem og hjælpe dem der hvor det brænder er.  Det da en fantastisk løsning. Så kan vi der elsker Danmark og vores kultur blive i dk og værne om denne. 

Spot on! 

Røde med stort R. Der viser afstemningen til folkevalgte herinde da vidst også med Socialdemokrater, Enhedslisten og SF. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Spot on! 

Røde med stort R. Der viser afstemningen til folkevalgte herinde da vidst også med Socialdemokrater, Enhedslisten og SF. 

Skal man godt nok være rød for at tage afstand fra facisme? Lars Løkke - er han også rød? 

Anmeld Citér

7. maj 2019

Anonym

Skal man godt nok være rød for at tage afstand fra facisme? Lars Løkke - er han også rød? 

Med alle de anonyme, vil jeg kalde mig Ano1. 

Han er da tæt på at være rød. Men tag et kig på afstemningen som en herinde har postet så kan du selv se de fleste herinde er røde.

Hvad er der galt i man gerne vil sit eget land. Nu kan jeg ikke tale på andres vegne men personligt ønsker jer ikke indvandrere noget ondt eller en dårlig fremtid. Jeg ønsker blot at se danske værdier leve videre og at danskerne er i flertal i danmark. 

Med lidt hovedregning kan vi komme med eksemplet hver dansker får i gennemsnit 1,2 barn men udlændinge får 4+. Hvor mange år tror du der går før vi etniske danskere kommer i mindretal? 

Jeg personligt er bekymret for mine børns fremtid og hvad de skal have at slås med, når de engang skal tage over. Både i forhold til klima men sanselig også i forhold til udlændinge.

Jeg ønsker dem intet ondt. Men ønsker dem hjem til deres egne lande. De der ikke kan rejse hjem her og nu pga krig, skal selvfølgelig have lov af vente til der er ro på. Men hjem skal de. Kald mig racist hvis du vil, for ja jeg mener bestemt at der er kulturelle forskelle mellem os. Dog mener jeg ikke det en fordom jeg har, jeg mener det fakta. 

Anmeld Citér

8. maj 2019

lineog4

Anonym skriver:

Han er da tæt på at være rød. Men tag et kig på afstemningen som en herinde har postet så kan du selv se de fleste herinde er røde.

Hvad er der galt i man gerne vil sit eget land. Nu kan jeg ikke tale på andres vegne men personligt ønsker jer ikke indvandrere noget ondt eller en dårlig fremtid. Jeg ønsker blot at se danske værdier leve videre og at danskerne er i flertal i danmark. 

Med lidt hovedregning kan vi komme med eksemplet hver dansker får i gennemsnit 1,2 barn men udlændinge får 4+. Hvor mange år tror du der går før vi etniske danskere kommer i mindretal? 

Jeg personligt er bekymret for mine børns fremtid og hvad de skal have at slås med, når de engang skal tage over. Både i forhold til klima men sanselig også i forhold til udlændinge.

Jeg ønsker dem intet ondt. Men ønsker dem hjem til deres egne lande. De der ikke kan rejse hjem her og nu pga krig, skal selvfølgelig have lov af vente til der er ro på. Men hjem skal de. Kald mig racist hvis du vil, for ja jeg mener bestemt at der er kulturelle forskelle mellem os. Dog mener jeg ikke det en fordom jeg har, jeg mener det fakta. 

Men så må etnisk danskere jo til at føde lidt flere børn- og nej det er ikke en gang en spøg, for der er lavet er estimat om at cirka 1 million ville skulle forlade Danmark, hvis stram kurs film lov ar bestemme, for det er som forhåbentlig snart alle er ved ar forstå ikke kun muslimer, der skal forlade landet (hvor skal danske muslimer forresten tage hen), det er også folk fra Thailand, Kina, Japan osv. Børn med en thailandsk mor der har to statsborgerskab. Det er egentlig også min mand fra Italien og mine 3 børn, der har dobbelt statsborgerskab - de kan så få lov at blive under apartheidlignende forhold, hvor de ikke har ret til fx gratis lægehjælp, så mon ikke de smutter. Og mon ikke en som jeg så smutter med dem. Så ligegyldigt, hvad vil Danmark blive et noget tyndere befolket land, og skal vi beholde velfærden så skal der lønninger og skat til, der skal firmaer til (en del vil forlade Danmark, da de er ejet af andre end etnisk danske), så op på lav baby vognen,ø ligegyldigt hvad. 

Og nej rød har ikke noget at gøre med at være modstander af stram kurs - jeg kender dybe blå og voldsomt liberale, der meget naturligt er imod stram kurs. Stram kurs ønsker venligst tage den personlige frihed og smide langt væk, de ønsker en meget stram filtrering af hvordan du må leve dit liv - meget modsat en liberal holdning - jeg vil faktisk gå så langt som til st sige, at kan man nikke til holdninger som dem stram kurs har om ar forbyde en religion, forbyde du må føle dig som andet end dansker, forbyde din frihed til at være religiøs, føle dig som japaner, samarbejde med en muslim osv. Er det modsatte af liberalisme og dermed på ingen måde blåt. 

Udover er det er DF ds også et rødt parti og har været altid. De er jo (på papiret) for mere hjælp til den svage. De har så bare overbygningen mod muslimer og udspringer af Glistrups 0% I skat og har derfor lagt sig i kølvandet på en blå regering. Men deres velfærdspolitik er da langt mere rød end blå - ja til tider mere rød end socialdemokratiets 

Anmeld Citér

8. maj 2019

lineog4

Anonym skriver:

Her er lidt fakta som modsiger din hovedregning ingen udsigt til overtagelse af Danmark på baggrund af fødselstal.

https://politiken.dk/indland/politik/FV19/art7184109/Paludan-overdriver-vildt-om-stor-%C2%BBudskiftning%C2%AB-af-danskere

Anmeld Citér

8. maj 2019

Anonym

Faktisk ville jeg virkelig gerne forstå, hvor det er, dem der stemmer på stram kurs har alle deres millioner af oplevelser fra med “muslimer”. 

Jeg er 33 år. Har arbejdet med indvandre og flygtninge i 8 år. Har boet på Nørrebro i mange år, har gået i en folkeskole med massere af dem. 

Det har dælme aldrig været “muslimer” som generel term, der har generet mig. 

Jeg er til gengæld blevet tæsket af en Thomas. Fået lavet grimme tilråb af en Tobias og Mikkel og fået trusler på livet af en Sarah. De er kristne... 

Og er Stram kurs retorik en til en med Hitlets. Så hvis man sad i skolen og tænkte - hey, skal 2.verdens krig ikke gentage sig? Fedt for alle! Og jøderne... jamen så er det bare at stemme på stram kurs. Men jeg håber, I har sat jer ind i hans partis program så. Og I elsker tanken om at leve under fascistiske tilstande, hvor hele jeres liv er begrænset på alle måder. 

Man kan ikke sige “jeg er ikke racist  - men der et problem med XXXX (indsæt befolkningsgruppe, religion, hudfarve” Jo, så er man racediskriminerende. 

Lakmustesten er netop at man erstatter ordet “muslimer” med et ord, som anses for at være problematisk mere historisk set. Indsæt ordet jøde i alle Paludans udtalelser... 

“Lakmusprøven” er i øvrigt testet af flere videnskabelige discipliner. 

Personligt tager jeg dyb afstand for den stemning, som paludan står for. Hans værdier og holdninger og det syn på mennesker generelt. 

Men hvis det er sandt, at han har en hjerneskade og den sidder på frontalkappen, jamen så kan jeg i det mindste forstå hans udtalelser. For det er der “angst” og agression sidder. Og jeg har arbejdet med flere personer med netop den type af hjerneskade - og det medvirker til en drastisk ændring i deres person. 

Kan vi måske give Paludan en Ø? Lade ham udleve sit partiprogram der? Se hvor mange ser flytter med ham og se, hvor mange der vil være med efter 14 dage på Øen? 

Anmeld Citér

8. maj 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Faktisk ville jeg virkelig gerne forstå, hvor det er, dem der stemmer på stram kurs har alle deres millioner af oplevelser fra med “muslimer”. 

Jeg er 33 år. Har arbejdet med indvandre og flygtninge i 8 år. Har boet på Nørrebro i mange år, har gået i en folkeskole med massere af dem. 

Det har dælme aldrig været “muslimer” som generel term, der har generet mig. 

Jeg er til gengæld blevet tæsket af en Thomas. Fået lavet grimme tilråb af en Tobias og Mikkel og fået trusler på livet af en Sarah. De er kristne... 

Og er Stram kurs retorik en til en med Hitlets. Så hvis man sad i skolen og tænkte - hey, skal 2.verdens krig ikke gentage sig? Fedt for alle! Og jøderne... jamen så er det bare at stemme på stram kurs. Men jeg håber, I har sat jer ind i hans partis program så. Og I elsker tanken om at leve under fascistiske tilstande, hvor hele jeres liv er begrænset på alle måder. 

Man kan ikke sige “jeg er ikke racist  - men der et problem med XXXX (indsæt befolkningsgruppe, religion, hudfarve” Jo, så er man racediskriminerende. 

Lakmustesten er netop at man erstatter ordet “muslimer” med et ord, som anses for at være problematisk mere historisk set. Indsæt ordet jøde i alle Paludans udtalelser... 

“Lakmusprøven” er i øvrigt testet af flere videnskabelige discipliner. 

Personligt tager jeg dyb afstand for den stemning, som paludan står for. Hans værdier og holdninger og det syn på mennesker generelt. 

Men hvis det er sandt, at han har en hjerneskade og den sidder på frontalkappen, jamen så kan jeg i det mindste forstå hans udtalelser. For det er der “angst” og agression sidder. Og jeg har arbejdet med flere personer med netop den type af hjerneskade - og det medvirker til en drastisk ændring i deres person. 

Kan vi måske give Paludan en Ø? Lade ham udleve sit partiprogram der? Se hvor mange ser flytter med ham og se, hvor mange der vil være med efter 14 dage på Øen? 

Langt af vejen er jeg enig, men jeg synes ikke man er racediskriminerende hvis man snakker om en gruppe af befolkningen. Som eksempel er der alligevel en del problemer med grupper af unge med udenlandsk ophav, især omkring de større byer. Også flere problemer end deres andel af befolkningen tilsiger.

Og ja, der er også etniske danske unge som giver problemer men det er stadig på et helt anden niveau i forhold til andel af befolkning. Hvis man ikke må sige det højt, så er det jo umuligt at diskutere noget som helst og forhåbentlig finde løsninger på problemerne. Jeg synes det er noget andet end at tale generelt nedladende om folk af anden religion eller etnisk oprindelse.

Anmeld Citér

8. maj 2019

Anonym

Langt af vejen er jeg enig, men jeg synes ikke man er racediskriminerende hvis man snakker om en gruppe af befolkningen. Som eksempel er der alligevel en del problemer med grupper af unge med udenlandsk ophav, især omkring de større byer. Også flere problemer end deres andel af befolkningen tilsiger.

Og ja, der er også etniske danske unge som giver problemer men det er stadig på et helt anden niveau i forhold til andel af befolkning. Hvis man ikke må sige det højt, så er det jo umuligt at diskutere noget som helst og forhåbentlig finde løsninger på problemerne. Jeg synes det er noget andet end at tale generelt nedladende om folk af anden religion eller etnisk oprindelse.

Det er racediskriminerende, hvis du lægger det som grund, at det handler om oprindelse. Det er netop det racediskrimination er. Og det er jo det, som der bliver talt om?? Altså dele af befolkningen med en muslimsk baggrund. 

Du kan tale om minoriteter (som ikke handler om hudfarve, religion eller oprindelse), der bliver undertrykt, som gør oprør. 

For det er faktisk også det Ronnie og Patrick gjorde i min hjemby. De følte sig groft stigmatiserede af os andre. De følte sig stemplede og talt ned til pga deres familier (som var på kontanthjælp) 

At fortælle at det generaliserende handler om oprindelse - hvilket Paludan - og flere andre før, er racediskriminerende - eller racistisk. 

Prøv at indsætte “alle jyder bør forlade Danmark, da de kun tænker på at forurene miljøet med deres sprøjtemidler” Hvis vi ikke kan tale om Jyderne generelt, som har vi da et problem. Derfor er vi nødt til at sende samtlige jyder til Polen, hvor der også er sprøjtemidler. Jydernes tankegang er uforeneligt med den ægte danske. 

Jeg har kun hørt om jyske landmænd og en gang set en traktor i Jylland, der lignede, at den sprøjtede noget sprøjtemiddel. Og vi sender millioner til et landbrug som nedbryder vores velfærd - alt sammen fordi de er jyder. 

Det er faktisk Paludans argument sat i en dansk kontekst. Og her taler jeg jo om en gruppe af befolkningen i Danmark - nemlig jyderne. De får flere børn i snit, fordi de får dem yngere - de har kortere uddannelser. De koster bare samfundet meget mere end sjællændere... bum. Ud med dem... det er godt nok unuanceret. Og ikke mindst forkert at basere et parti på. 

Man skal virkelig passe på med at generalisere. Det fjerner nuancer og empati. 

Og nej, jeg har intet imod jyder. Jeg er godt gift med én. Eksemplet er for at gøre det relaterbart for andre. For hvis jeg lavede et parti, som var imod “jyderne”, fordi de var en problemfyldt del af befolkningen, så tror jeg ikke, Paludans følgere ville stemme på mig. 

Vi skal tale om, hvordan vi styrker Danmark. Ikke om hvordan Danmark bruger penge på udsatte grupper. For dem vil der altid være - personligt er jeg glad for at betale skat. Jeg tror på, at inklusion af mennesker er godt betalt i sidste ende. Det kan jeg se i mit eget arbejde. Hvis jeg ekskluderer mine elever, så gider de ikke komme til mig og få hjælp. Hvis jeg inkluderer kommer de igen og vil bidrage. 

Anmeld Citér

8. maj 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det er racediskriminerende, hvis du lægger det som grund, at det handler om oprindelse. Det er netop det racediskrimination er. Og det er jo det, som der bliver talt om?? Altså dele af befolkningen med en muslimsk baggrund. 

Du kan tale om minoriteter (som ikke handler om hudfarve, religion eller oprindelse), der bliver undertrykt, som gør oprør. 

For det er faktisk også det Ronnie og Patrick gjorde i min hjemby. De følte sig groft stigmatiserede af os andre. De følte sig stemplede og talt ned til pga deres familier (som var på kontanthjælp) 

At fortælle at det generaliserende handler om oprindelse - hvilket Paludan - og flere andre før, er racediskriminerende - eller racistisk. 

Prøv at indsætte “alle jyder bør forlade Danmark, da de kun tænker på at forurene miljøet med deres sprøjtemidler” Hvis vi ikke kan tale om Jyderne generelt, som har vi da et problem. Derfor er vi nødt til at sende samtlige jyder til Polen, hvor der også er sprøjtemidler. Jydernes tankegang er uforeneligt med den ægte danske. 

Jeg har kun hørt om jyske landmænd og en gang set en traktor i Jylland, der lignede, at den sprøjtede noget sprøjtemiddel. Og vi sender millioner til et landbrug som nedbryder vores velfærd - alt sammen fordi de er jyder. 

Det er faktisk Paludans argument sat i en dansk kontekst. Og her taler jeg jo om en gruppe af befolkningen i Danmark - nemlig jyderne. De får flere børn i snit, fordi de får dem yngere - de har kortere uddannelser. De koster bare samfundet meget mere end sjællændere... bum. Ud med dem... det er godt nok unuanceret. Og ikke mindst forkert at basere et parti på. 

Man skal virkelig passe på med at generalisere. Det fjerner nuancer og empati. 

Og nej, jeg har intet imod jyder. Jeg er godt gift med én. Eksemplet er for at gøre det relaterbart for andre. For hvis jeg lavede et parti, som var imod “jyderne”, fordi de var en problemfyldt del af befolkningen, så tror jeg ikke, Paludans følgere ville stemme på mig. 

Vi skal tale om, hvordan vi styrker Danmark. Ikke om hvordan Danmark bruger penge på udsatte grupper. For dem vil der altid være - personligt er jeg glad for at betale skat. Jeg tror på, at inklusion af mennesker er godt betalt i sidste ende. Det kan jeg se i mit eget arbejde. Hvis jeg ekskluderer mine elever, så gider de ikke komme til mig og få hjælp. Hvis jeg inkluderer kommer de igen og vil bidrage. 

Jeg synes du fratager de såkaldt undertrykte og stigmatiserede det personlige ansvar. Det leder lidt tilbage til den evindelige debat om hvorvidt det er tonen i debatten som gør noget ved folk. Der synes jeg man kan kigge over på Sverige hvor de tidligere i høj grad har sørget for at enhver kritisk røst blev udskammet eller dysset ned. Og det har da bestemt ikke givet et godt resultat. 

Derudover er jeg da helt med på at minoritetsgrupper på flere områder bliver vurderet anderledes end os andre og det skal der selvfølgelig arbejdes på.

I forhold til mit eksempelvis med grupperne af unge, så tror jeg personligt der også er et kulturelt aspekt man ikke helt kan udelukke, når problemerne skal løses.

Men jeg er ikke enig med Paludan er i noget som helst. Hverken hans syn på befolkningsgrupper eller hans måder at løse problemerne på.

Anmeld Citér

8. maj 2019

lineog4

IenFart skriver:

Jeg synes du fratager de såkaldt undertrykte og stigmatiserede det personlige ansvar. Det leder lidt tilbage til den evindelige debat om hvorvidt det er tonen i debatten som gør noget ved folk. Der synes jeg man kan kigge over på Sverige hvor de tidligere i høj grad har sørget for at enhver kritisk røst blev udskammet eller dysset ned. Og det har da bestemt ikke givet et godt resultat. 

Derudover er jeg da helt med på at minoritetsgrupper på flere områder bliver vurderet anderledes end os andre og det skal der selvfølgelig arbejdes på.

I forhold til mit eksempelvis med grupperne af unge, så tror jeg personligt der også er et kulturelt aspekt man ikke helt kan udelukke, når problemerne skal løses.

Men jeg er ikke enig med Paludan er i noget som helst. Hverken hans syn på befolkningsgrupper eller hans måder at løse problemerne på.

Udfordringen er jo ikke, at der tales om en mindre gruppe af unge både med dansk etnisk baggrund og ikke dansk etnisk baggrund som har der svært, som udfordrer det etablerede samfund. Det skal vi tale om, og vinskal på forskellige parametre for, hvorfor netop de unge har der svært. Og jo det kan sagtens handle om at føle sig rodløse fordi man er hverken fugl eller fusk, det kan handle om ar føle sig ekskluderet osv. Og ja mpske er der grupper hvor størstedelen er muslimer, men måske er det også en gruppe hvor størstedelen er børn af forældre på overførselsindkomst- måske har det større betydning end det at de er muslimer?

Problemet opstår når stram kurs, ny borgerlige og DF og de der støtter siger: alle muslimer. For alle muslimer er en betegnelse og generalisering, der ikke holder vand. Alle får muslimer får ikke flere børn end kristne, alle muslimer går ikke med tørklæde, alle muslimer er ikke antideomkratiske osv. Præcis på samme måde som ikke alle drenge kan lide fodbold og alle piger leger med dukker. 

Jeg troede vi i Danmark var langt mere oplyste og ved, at generaliseringer kan vi ikke basere hverken politik eller samfund på. Hvis vi derimod vil have ændringer, så må vi undersøge, undre os og være nysgerrige: hvorfor er der grupper af unge som udfordrer vores regler? Hvilke parametre ka  vi se på og ikke mindst skrue på? 

Og ja vi skal tale om der, men vi skal tale om det sagligt og sobert. Og vi skal.smide fordomme og generaliseringer over bord og lade os overraske og se sammenhænge vi ikke så tydeligt ikke har set før. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.