Anonym skriver:
Det bliver lige et lidt kort svar. For er egentlig gået i seng. Men bliver lidt provokeret af meget af det du skriver om dine kursister, “mesterlærer” osv. For det er jo lige præcis IKKE dem jeg snakker om.
Ved ikke hvad ramadanen og hvem der faster og ikke gør har noget som helst at gøre med noget af der jeg skriver?
Ja det er grupper af andre kulturer. Men det gør mig ikke racist. Kan jo ikke rigtig fjerne danskere fra Danmark. Og derfor omhandler debatten her jo netop invandrere. Jeg havde været racist hvis jeg kom og sagde at alle uden dansk blod i årene bare skal ud. Men det er jo langt fra det jeg skriver.
Ville være rart hvis du ville forholde dig til hvad jeg skriver og ikke alt muligt andet.
Nu blev det lidt langt alligevel. Hehe
/ano2
Men de partier, som du er enig med, de definerer netop folk ud fra deres “danske blod”. Både DF - som har en fortaler som Martin Henriksen. - som direkte har sagt, at en 17-årig dansk dreng ikke er dansk, fordi en af hans forældre er muslim? Han er født her, kan dansk til UG?
Det jeg stejler over, er at ordet indvandrer udvasker nuancerne.
For hvad er en flygtning, som gerne vil integrere sig? De er allerede defineret af gruppen indvandrer - en gruppe, som vi forventer ikke vil integrere sig og dermed skal holdes ude med grænsebomme.
Du nævner i dit tidligere indlæg, at du er synes “de” skider på danske værdier. Her nævner du indvandrerne. Dermed inkluderer du også min mesterlærer og samtlige af mine kursister.
Jeg er glad for, at du pr definition ikke har et problem med alle indvandrerne i DK. Men når du generaliserer og taler om invandrere og muslimer, hvordan skal andre så vide, at der er undtagelser? Dermed forsvinder nuancerne. Retorikken er simpelthen problematisk. Ikke mindst for opfattelsen af hinanden og de forskellige grupper.
Jeg er stadig usikker på, hvem der vil ødelægge de danske værdier. For “danskerne” er rigtig godt i gang med det. Ikke muslimerne, polakkerne eller folk fra Vietnam. I hvertfald ikke nogen af de +5000 jeg har mødt personligt...
Vi er i gang med at indføre mure som i Berlin, had til befolkningsgrupper og lovgive på baggrund angst og propaganda som i tyskland i 1940’erne.