Jeg synes det er uhyggeligt. Jeg får kvalme af den generalisering. Jeg får konstant associationer til 30'ernes politik i tyskland. Jeg er pisse bange for at folk i protest, med hovedet under armen og en "nok er nok"-attitude kommer til at stemme på ham.
Jeg ser en uhyggelig tendens i flere lande, der trækker paralleller til tiden op til jødeudryddelsen. Beskylder en bestemt befolkningsgruppe for at skabe problemer. Begynder at lave små stramninger hist og her. Mere vil have mere, og nu går langt de fleste partier på borgen med på den bølge med stramninger. Jo flere der kommer af hans slags, jo mere normalt bliver det at tale om og generelisere på den måde. Et eksempel for ikke så længe siden var da Pia K forsøgte at give mundkurv på en politiker, der kaldte en anden politikers udsagn for racistiske. Man må åbenbart ikke bruge sådan et "skældsord" mere. Måden vi taler om ting skaber vores forståelse af dem.
Jeg synes Paludan er en klovn. En afsindig intelligent person, der udnytter systemet max og proffiterer på det personligt. Jeg er møg hamrende bange for hvilken retning den politiske kurs i landet tager over de næste 5-15 år. Jeg håber virkelig at folk tænker sig om før de stemmer.
Anmeld
Citér