Rasmus paludan - hvad er jeres mening om ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2019

Anonym

Jeg synes det er uhyggeligt. Jeg får kvalme af den generalisering. Jeg får konstant associationer til 30'ernes politik i tyskland. Jeg er pisse bange for at folk i protest, med hovedet under armen og en "nok er nok"-attitude kommer til at stemme på ham. 

Jeg ser en uhyggelig tendens i flere lande, der trækker paralleller til tiden op til jødeudryddelsen. Beskylder en bestemt befolkningsgruppe for at skabe problemer. Begynder at lave små stramninger hist og her. Mere vil have mere, og nu går langt de fleste partier på borgen med på den bølge med stramninger. Jo flere der kommer af hans slags, jo mere normalt bliver det at tale om og generelisere på den måde. Et eksempel for ikke så længe siden var da Pia K forsøgte at give mundkurv på en politiker, der kaldte en anden politikers udsagn for racistiske. Man må åbenbart ikke bruge sådan et "skældsord" mere. Måden vi taler om ting skaber vores forståelse af dem.

Jeg synes Paludan er en klovn. En afsindig intelligent person, der udnytter systemet max og proffiterer på det personligt. Jeg er møg hamrende bange for hvilken retning den politiske kurs i landet tager over de næste 5-15 år. Jeg håber virkelig at folk tænker sig om før de stemmer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2019

LSS

Janey skriver:

Som dig vender jeg også ryggen til, når nogle brænder Dannebrog, men det er vist vores generation og den lidt ældre end vores, der har et så afslappet forhold til flaget. Jeg ved, at mange i den ældre generation bliver stødt af afbrændinger af Dannebrog.

I andre kristne lande ville du også få store reaktioner på afbrænding af nationens flag. I USA er de fleste generationer temmelig hysterisk med deres flag, og Trump (som heller ikke kan tages seriøst) mener jeg har udtalt, at folk der brænder flag af skal udvises, så du kan få samme vanvittige reaktion fra andre befolkningsgrupper end muslimer. 

At vi så ryster på hovedet og er helt uforstående over, at man reagerer på den tåbelige måde, er så noget helt andet, men min pointe er, at det ikke kun er muslimer, der kan finde på at opføre sig på den måde.

Jeg prøver bare at sige at uanset hvad så er ddt aldrig andre menneskers skyld at nogle vælger at te sig som vilde dyr. Den holder simpelthen ikke i retten. 

Anmeld Citér

29. april 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Trist man føler man er nødt til at gemme sig bag annonymitet, men ønsker ikke at min politikske holdning skal skade andre debatter jeg deltager i. 

Jeg er enig i der er et kæmpe problem i Danmark, og vi har taget imod alt for mange ikke danskere igennem tiden, hvilket bør stoppes. Kun de som har real grund til at tage fra deres eget land, pga. Krig bør have ulighed for at komme hertil. Vel at mærke med udsigten til at de tager hjem når/hvis, der kommer ro på i deres eget land.

Rasmus paludan er for meget, det kan vi fleste blive enige om tror jeg. Men at så mange går amok pga en provokatør som ham, understreger virkelig at vi er ved at blive et muslimsk land på sigt (i hvert fald en stor frygt jeg har), og at vi mister vores ret til ytringer og frie levemåder.

Alle som ingen grund har til at være i DK bør sendes hjem efter min mening. Alle muslimer som laver rod og uorden bør sendes hjem. De muslimer som lever af barsels Kontanthjælp (pga de føder det ene barn efter det andet, men aldrig kommer på arbejdsmarkedet) bør efter min mening sendes hjem. De muslimer som ikke kan arbejde eller sendes i aktivering, pga deres tro bør sendes hjem. 

Ja sorry men det min holdning. Hvis muslimerne vil være en positiv del af dk, må de starte med at acceptere vores ytringsfrihed og levevis. Vend ryggen til Paludan og gå hjem. Det ville være det rigtige at gøre. 

Det er hér, jeg synes, det bliver skræmmende. Når det betones, at det er MUSLIMER, der skal sendes hjem. Levakovic-familien er ikke muslimer. Visse kristne migranter fra Afrika opretholder en levevis her i landet, hvor kvinderne ikke kommer på arbejdsmarkedet. Men det er blevet standard at sige muslimer om alle dem, der er svært integrerbare. Og dét er et skred, som minder mig alt for meget om en historisk periode, vi aldrig må se gentaget. 

Anmeld Citér

29. april 2019

Ena

Jeg er bare glad for at højrefløjen er godt i gang med at udvande egne muligheder til folketingsvalget - hvis jeg skal finde noget positivt...

Anmeld Citér

29. april 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Pb18 skriver:

Da vi har ytringsfrihed har han jo lov til at demonstrere og få taletid. 

Dog er jeg på ingen måde enig med ham eller de metoder, han anvender.

Der er da nogle problemer i samfundet og også med integrationen/opførslen hos nogle personer, men jeg kan simpelthen ikke forstå behovet for at skære alle over en kam. Det skaber da bare mere splittelse og "os mod dem" end det gør noget godt. 

Men selv via ytringsfriheden må du ikke udtale dig racistisk! 

Anmeld Citér

29. april 2019

Pb18

CKJ skriver:

Nej selvfølgelig ikke. 

Nu har jeg ikke for alvor hørt efter hvad han har sagt, men min opfattelse er at han er dømt for racisme og siden har holdt sig inden for de tilladte rammer. Muligvis lige akkurat på kanten og med nogle provokerende handlinger. Men fordi han er dømt for racisme, mister han jo ikke sin ret til at demonstrere eller ytre sig fremadrettet. Uanset hvor uenig man ellers end er med manden.

Anmeld Citér

29. april 2019

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Det er hér, jeg synes, det bliver skræmmende. Når det betones, at det er MUSLIMER, der skal sendes hjem. Levakovic-familien er ikke muslimer. Visse kristne migranter fra Afrika opretholder en levevis her i landet, hvor kvinderne ikke kommer på arbejdsmarkedet. Men det er blevet standard at sige muslimer om alle dem, der er svært integrerbare. Og dét er et skred, som minder mig alt for meget om en historisk periode, vi aldrig må se gentaget. 

Nu blev mit svar meget rettet mod muslimer, men det var pga. Udgangspunktet handlede om vores holdning til Paludan, og med min begrænsede vide om ham, er vist primært muslimer han omtaler. 

Jeg mener bestem også personer med anden etnisk baggrund og religion end muslimer, bør ses og "behandles" på ligefod. Levakovic-familien bør efter min mening også se at komme hjem til deres egne og ligeså med afrikanske familier som kun er kommet hertil for at nyde godt af vores velfærdssamfund.  

Jeg ser ikke på muslimer med andre øjne end de ovennævnte. Men mener bestemt at dk har et problem der skal tages hånd om. 

Anmeld Citér

29. april 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria
Mor og meget mere skriver:

Jeg er så enig. Den retorik som bliver brugt om "muslimerne" er i stil med den som blev brugt om jøderne. 

Anmeld Citér

29. april 2019

Carina:-)

CKJ skriver:

Det gælder så begge veje.

Et yndet skældsord for danskere er kartoffel og gris 

Der er bare ikke nogen der trækker racisme kortet når de bliver kaldt det. 

Anmeld Citér

29. april 2019

Carina:-)

Anonym skriver:

Trist man føler man er nødt til at gemme sig bag annonymitet, men ønsker ikke at min politikske holdning skal skade andre debatter jeg deltager i. 

Jeg er enig i der er et kæmpe problem i Danmark, og vi har taget imod alt for mange ikke danskere igennem tiden, hvilket bør stoppes. Kun de som har real grund til at tage fra deres eget land, pga. Krig bør have ulighed for at komme hertil. Vel at mærke med udsigten til at de tager hjem når/hvis, der kommer ro på i deres eget land.

Rasmus paludan er for meget, det kan vi fleste blive enige om tror jeg. Men at så mange går amok pga en provokatør som ham, understreger virkelig at vi er ved at blive et muslimsk land på sigt (i hvert fald en stor frygt jeg har), og at vi mister vores ret til ytringer og frie levemåder.

Alle som ingen grund har til at være i DK bør sendes hjem efter min mening. Alle muslimer som laver rod og uorden bør sendes hjem. De muslimer som lever af barsels Kontanthjælp (pga de føder det ene barn efter det andet, men aldrig kommer på arbejdsmarkedet) bør efter min mening sendes hjem. De muslimer som ikke kan arbejde eller sendes i aktivering, pga deres tro bør sendes hjem. 

Ja sorry men det min holdning. Hvis muslimerne vil være en positiv del af dk, må de starte med at acceptere vores ytringsfrihed og levevis. Vend ryggen til Paludan og gå hjem. Det ville være det rigtige at gøre. 

Det er nok mere din egen følelse. 

Hvis man debattere pænt og ikke kaster om sig med skældsord - kan jeg ikke se du behøver gemme dig.

Hvis  der skulle sidde nogen og dømme dig udfra din ret til at have en holdning- må det jo være deres problem.

Det er jo netop den berørelseangst, og krænkelseskultur vi skal undgå får for meget fodfæste. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.