Rasmus paludan - hvad er jeres mening om ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2019

Strain

Jeg synes at Rasmus Paludan, og dermed partiet Stram Kurs er så vandvittige hykleriske at jeg er ved at græde over at så mange af mine medmennesker åbenbart er enige med dem.

Og hele hans gimmick med at 'hvis man går ind for ytringsfriheden, så går man ind for at brænde religiøse tekster'--- virkelig, Rasmus? For som jeg har lært det, så er ytringsfriheden at regeringen eller anden ledende magt ikke må lukke munden på dig. Men dine medmennesker må gerne. Og omkring ytringsfriheden - så har andre danskere, som måske er muslimer, den samme ret. Også til at snakke om deres religion.

Men, i bund og grund, så skræmmer han mig. Hans retorik omkring invandrere (og deres børn som er født og opvokset i Danmark) er umenneskelig. Den lyder også meget bekendt. Hans tone vedrørende 'uønskede elementer' i Danmark. Om at vi alle skal (med magt om nødvendigt) være homogene, kristne og tja, danske. Han nævner aldrig rigtigt hvad han mener med det, men måske at vi alle skal være blege, blonde og have blå øjne? Være sådanne slags overmennesker. Sådan nogen som andre kan se op til? For han nævner specifikt at mennesker fra de nordiske lande er undtaget i hans 'smid alle ud af Danmark' plan. Det har jeg også hørt om før.

Han taler på ingen måde om min Danmark. Om mine værdier eller mit syn på andre mennesker i by-billedet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2019

Janet1989

Et eller andet sted forstår jeg ham godt - meeeeen ... man har ytringsfrihed - ikke ytringspligt. Bare fordi man kan, betyder det ikke at man skal. 

Man burde tie ham ihjel, men det han gør og siger, får netop diverse befolkningsgrupper til at gå amok , og så har det den effekt at folk tænker; jamen så har han jo ret, folk går amok og brænder biler af osv. 

Men der bliver brugt alt alt for mange resourcer på ham. 

Og hans første opstillede til valg, er heller ikke just imponerende. En kunstner, hvis kunst består af tis og lort. Fancy.

Anmeld Citér

28. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Han er dybt racistisk og hører ingen steder hjemme i dansk politik. Jeg fatter ikke at han kan få lov at stille op med de udemokratiske holdninger han har. 

Fint at være kritisk, men han er hadprædikant og skærer alle over én kam. 

Jeg er rigtig ked af at nogen har følt sig så stødt at de tyer til vold og ildspåsættelse, det må være mennesker der er ligeså ekstreme omkring deres tro som Rasmus er om sin politik , tænker jeg .Men igen, det er ikke ALLE muslimer der går ud og sætter ild til ting. Det er et fåtal, og nok i virkeligheden de få som Rasmus laver sin generalisering udfra. 

Det hele er trist og jeg er enig i at han burde ties ihjel..og vigtigst af alt udelukkes fra politik, han er dømt for racisme for pokker. 

Anmeld Citér

28. april 2019

FrkGranger

Jeg mener han på visse punkter har ret, men hans måde at vise det på, er ekstremt...

Jeg skærer ikke alle over en kam, men siger gerne at dem der ikke prøver at blive integreret  på alle punkter  kan da frivilligt tage hjem.. Det er simpelthen for meget  når vi skal til at tage hensyn i vores eget land. 

Samtidig er det jo vanvittigt, at folket, smadre hele bydele, og udøver vold mod manden, det er uhørt, og kun at give ham ret.. Lad manden tale, og folket vælge selv..

Og jeg er fuldstændig ligeglad med at de brændte dannebrog, og at Jesus er afbildet på et par sandaler.. 

Anmeld Citér

28. april 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kan ikke tage ham seriøst, som politiker med hans opførsel. Jeg går 100% ind for ytringsfrihed, og det kan ikke sætte mit pis i kog, at han brænder en koran af, men jeg synes, det er latterligt at gøre det, når hans eneste formål er at provokere og komme i tv.

Jeg er ikke helt inde i hans ytringer og holdninger, da jeg ikke gider høre på den type mennesker, men så vidt jeg ved, er han mod alle muslimer, og det kan jeg heller ikke tage seriøst. Ja de folk, der hopper på hans provokation og reagerer med bål og vold i gaden, bidrager nok ikke med meget godt til vores samfund og kunne nok fint undværes her i landet, men at give en hel befolkningsgruppe ansvaret for nogle folks ballade, kan jeg ikke tage seriøst.

Jeg er for en stram indvandringspolitik og, at udsmidning er vejen frem, hvis man ikke kan holde landets love, men derfra og til at mene, at alle muslimer er uønskede er at gå for langt, for der findes mange gode muslimer, der bidrager til samfundet.

Desuden er det jo ikke kun muslimer, der i de senere har fundet på at sætte brand i gaden og smadre ting. Der er flere grupperinger på venstrefløjen, der gennem tiden har reageret på samme måde, men dem kan vi jo ikke så godt sende ud af landet, da de fleste er danske statsborgere.

Anmeld Citér

28. april 2019

Janey

Profilbillede for Janey
LSS skriver:

Han laver noget fuldstændig vanvittige ting; MEN han har en pointe synes jeg.

Set med mine øjne får han jo det frem i folk der bekræfter hans påstande. Fx, det der skete på Nørrebro, det var helt absurd! Manden var der i 2 minutter måske, men de skingrende skøre mennesker brændte det halve af byen af. 

Jeg bliver ikke selv ramt når nogen kritiserer kristendommen, eller brænder Dannebrog af. Jeg vender ryggen til. Det samme burde de mennesker gøre. Med deres opførsel giver de jo Rasmus det han gerne vil have. 

Som dig vender jeg også ryggen til, når nogle brænder Dannebrog, men det er vist vores generation og den lidt ældre end vores, der har et så afslappet forhold til flaget. Jeg ved, at mange i den ældre generation bliver stødt af afbrændinger af Dannebrog.

I andre kristne lande ville du også få store reaktioner på afbrænding af nationens flag. I USA er de fleste generationer temmelig hysterisk med deres flag, og Trump (som heller ikke kan tages seriøst) mener jeg har udtalt, at folk der brænder flag af skal udvises, så du kan få samme vanvittige reaktion fra andre befolkningsgrupper end muslimer. 

At vi så ryster på hovedet og er helt uforstående over, at man reagerer på den tåbelige måde, er så noget helt andet, men min pointe er, at det ikke kun er muslimer, der kan finde på at opføre sig på den måde.

Anmeld Citér

28. april 2019

Liland

Profilbillede for Liland

Jeg forstår ikke at han (og max uwe hansen som er hans første partikandidat) skal belære os andre om hvor kriminelle og farlige "alle de andre" er, når de begge selv er dømt for hhv racisme, vold og hærværk.

I 2018 og 19, er der brugt i omegenen af 24 MILLIONER skattekroner, på at beskytte ham, da han ved hver demonstration har min. 20 fuldt kamp uniformerede betjente (og et ukendt antal civilklædte betjente) til at passe på ham.

Jeg er enig i at DK bør have en strammere udlændinge politik.

Men Rasmus Paludan bør ties ihjel, han er i mine øjne dybt racistisk og et menneske der kun opfordrer til had.

Anmeld Citér

28. april 2019

Carina:-)

Jeg har en del muslimske venner i min omgangskreds.

Og de fleste af dem er ret rystede over at der er så mange der griber chancen for vold og hærværk .-med undskyldning i Rasmus Paludans opførsel. 

De ødelægger ufatteligt meget for dem som gerne vil DK

Jeg er på ingen måde fan af ham- MEN jeg tror hans pointe var /er at vise os at der desværre er tikkende bomber iblandt os.

At de går af ved fx provokation ,og ikke kan acceptere at vi har ytringsfrihed. 

Der har været flere forskellige personer der er inv herop for at demonstrere for stening af kvinder ,islamudbredelse i vesten osv -

Ikke en eneste gang gik kristne amok og flippede ud .

Nej det blev accepteret at nogen havde en anden holdning - også selv om den var så ekstrem at man fx gik ind for stening af kvinder.....

Og det blev accepteret at vi i DK har folk boende der går ind for ekstreme islamske holdninger- selv om det kan undre hvad man så vil her i landet...

Der er ingen tvivl om at der skal ryddes op ,og der skal strammes op - for der er heldigvis mange muslimer der ønsker det her land - der ønsker en fremtid . 

Og de skal kunne være her uden at være bange for hvad andre ødelægger for dem

Forresten så kan jeg anbefale at følge Hussain Ali.

En muslimsk kritiker der om nogen mærker hadet fra hans landsmænd fordi han støtter op om at der skal strammes op .

En dygtig og velformulereret mand ,der kæmper for at vise den anden side af det at være "for dansk" som muslim . 

Anmeld Citér

28. april 2019

Anonym

Trist man føler man er nødt til at gemme sig bag annonymitet, men ønsker ikke at min politikske holdning skal skade andre debatter jeg deltager i. 

Jeg er enig i der er et kæmpe problem i Danmark, og vi har taget imod alt for mange ikke danskere igennem tiden, hvilket bør stoppes. Kun de som har real grund til at tage fra deres eget land, pga. Krig bør have ulighed for at komme hertil. Vel at mærke med udsigten til at de tager hjem når/hvis, der kommer ro på i deres eget land.

Rasmus paludan er for meget, det kan vi fleste blive enige om tror jeg. Men at så mange går amok pga en provokatør som ham, understreger virkelig at vi er ved at blive et muslimsk land på sigt (i hvert fald en stor frygt jeg har), og at vi mister vores ret til ytringer og frie levemåder.

Alle som ingen grund har til at være i DK bør sendes hjem efter min mening. Alle muslimer som laver rod og uorden bør sendes hjem. De muslimer som lever af barsels Kontanthjælp (pga de føder det ene barn efter det andet, men aldrig kommer på arbejdsmarkedet) bør efter min mening sendes hjem. De muslimer som ikke kan arbejde eller sendes i aktivering, pga deres tro bør sendes hjem. 

Ja sorry men det min holdning. Hvis muslimerne vil være en positiv del af dk, må de starte med at acceptere vores ytringsfrihed og levevis. Vend ryggen til Paludan og gå hjem. Det ville være det rigtige at gøre. 

Anmeld Citér

28. april 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan ikke se hvordan folket i Danmark har mistet retten til at ytre sig eller leve frit. Vil du nævne nogle eksempler? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.