Alkohol og kørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Tak for svar til alle som har givet et svar med på vejen . Jeg blev en smule klogere omkring alkohol og kørsel . 

Det er ingen hemmelighed , at jeg er totalt modstander af disse 2 elementer sammen . Men jeg acceptere at nogle folk vælger dette i begrænset mængder .

jeg drikker aldrig selv alkohol , og troede der var en slags tommelfingeren regel man som udgangspunkt kunne bruge . Ved selvfølgelig godt flere faktorer spiller ind .

jer som drejer samtalen ind på vores aftaler , så var det ikke det tråden handlende om . Vi er 2 voksne mennesker som har planlagt en weekend udfra vores begges behov . Vores syn på alkohol er ikke ens . Det står for mig meget tydeligt . 

Som herinde er det meget delte meninger omkring dette emne . Hvornår og hvor meget er okay . Måske derfor der køres spiritus kørsel , der vurdere folk jo nok også de sagtens kan køre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2019

KASS

Anonym skriver:

Ja det er korrekt han valgte at overholde vores aftale om at køre . Min fejl , at jeg ikke ønsker at køre med en som  ( måske ) er påvirket af alkohol .  Næste gang vil jeg bære over med min , hans og evt andres sikkerhed 

Tag nu noget ansvar for situationen selv. Du har ikke fortalt ham om dine krav, hvis du havde gjort det, havde der (måske) ikke været et problem.

Absolut ingen siger, at du skal gå på kompromis med din eller andres sikkerhed. Eller at du behøver at gå på kompromis i det hele taget. Du kunne bare have fundet en anden vej hjem. Eller fortalt ham, da han tog den første slurk af velkomstdrinken, at du ikke var tryg ved det.

Hvis det betyder så meget for dig, burde det ikke være et problem at nævne det, når I indgår aftalen. Du skriver, at I diskuterer det hver gang.. Er det aldrig kommet op før, at du ikke vil køre med en, der har drukket bare én øl?

Det er en dramatisk og ansvarsforskydende.

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Du er ikke fair i din debat stil. Hvis det udelukkende handlede om hvor hvorvidt og hvor hurtigt man forbrænder alkohol. Så var hele den smøre omkring at i var til fest og hvor meget han havde drukket og din tolerance til alkohol osv slet ikke nødvendig til at starte med. 

Så skulle opslaget jo bare have heddet “hvor meget forbrænder man”. 

Så det handler jo tydeligvis om at du havde håbet på at alle ville synes at din mand var helt forkert på den. Men da det ikke er tilfældet så handler det nu kun om en enkelt ting og det er ikke hvad du selv oplyser  

Der misforstå du tydeligt . Grunden til jeg nævner dette , er som jeg faktisk også skriver . At jeg har et meget stram syn på dette . Alkohol og kørsel . Og giver måske IKKE det rette syn . Jeg er bestemt ikke ude på du skal give mig ret . Men jeg svare på de spørgsmål der er kommet , hvorfor jeg ikke bare kører osv . De aftaler der er lavet er lavet i fællesskab for weekenden . Det er ikke dem vi er uenige i . Men mængden og forbrænding som er det jeg faktisk spørger til .

Anmeld Citér

17. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Ja det er korrekt han valgte at overholde vores aftale om at køre . Min fejl , at jeg ikke ønsker at køre med en som  ( måske ) er påvirket af alkohol .  Næste gang vil jeg bære over med min , hans og evt andres sikkerhed 

Haha ja du kan da også bare blive passiv-aggressiv.. 

Ked af at sige det, men som en anden også skriver, så lyder det mere til, at du vil have, at vi synes, at din mand er en dum skid, der er dybt uansvarlig og som du ikke kan stole på.. 

Hvis din mand var helt klar i hovedet, frisk og promillen var under 0,5, så var han fint i stand til at køre hjem.. Men ifølge dig (dine egne ord), så kan du ikke stole på ham, og han udsætter alle andre for fare.. 

Ingen kan svare dig på, om han havde forbrændt det eller ej på de timer.. Derfor jeg foreslog et alkometer (som du ikke rigtigt svarede på, om du var interesseret i eller ej).. Hvis din holdning er, at man ikke må røre en dråbe alkohol, når man skal køre, jamen så må du jo lave den aftale med ham.. Men den aftale har du jo netop ikke lavet, så nej det er ikke fair at sige, at han har afbrudt jeres aftale, for det har han ikke 

Anmeld Citér

17. marts 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Der misforstå du tydeligt . Grunden til jeg nævner dette , er som jeg faktisk også skriver . At jeg har et meget stram syn på dette . Alkohol og kørsel . Og giver måske IKKE det rette syn . Jeg er bestemt ikke ude på du skal give mig ret . Men jeg svare på de spørgsmål der er kommet , hvorfor jeg ikke bare kører osv . De aftaler der er lavet er lavet i fællesskab for weekenden . Det er ikke dem vi er uenige i . Men mængden og forbrænding som er det jeg faktisk spørger til .

Igen. Hvis det alene er grunden til opslaget så skulle du jo bare have nøjedes til at spørger om det i stedet for at komme med en masse forklaringer omkring din syn og hans indtagen osv. 

Men så for at starte forfra og svare på dit spørgsmål:

det er meget individuelt hvor hurtigt man forbrænder alkohol. Det afhænger af mange faktorer; hvor meget har man spist, hvor god form er du i, hvad har du drukket, for meget vejer du, hvor høj er du, hvornår drak du sidste genstand og hvad var det osv osv. 

Man kan ikke lave et direkte regnestykke om forbrænding. 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

KASS skriver:

Tag nu noget ansvar for situationen selv. Du har ikke fortalt ham om dine krav, hvis du havde gjort det, havde der (måske) ikke været et problem.

Absolut ingen siger, at du skal gå på kompromis med din eller andres sikkerhed. Eller at du behøver at gå på kompromis i det hele taget. Du kunne bare have fundet en anden vej hjem. Eller fortalt ham, da han tog den første slurk af velkomstdrinken, at du ikke var tryg ved det.

Hvis det betyder så meget for dig, burde det ikke være et problem at nævne det, når I indgår aftalen. Du skriver, at I diskuterer det hver gang.. Er det aldrig kommet op før, at du ikke vil køre med en, der har drukket bare én øl?

Det er en dramatisk og ansvarsforskydende.

Hvem siger jeg ikke sagde noget ? Du konkludere på bedste vis  jeg vil ikke sidde til en fest, og diskutere foran en masse mennesker med min mand , hvorvidt han skal drikke eller ej . Den tog vi da vi var alene . Jeg takker af for at debatter med dig . Syntes du drejer tråden i retninger som jeg slet ikke vil være en del af .

Anmeld Citér

17. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kan ikke lade være at studse over at du gentagen gange siger "i er 2 voksne mennesker der har lavet en aftale" ....

Når man nu er 2 voksne mennesker der laver en aftale hjemme hos os, om hvem der kører. Så indebærer det faktisk også at vi hver især stoler på at den der skal køre, er sit ansvar bevidst om ikke at drikke for meget - og netop selv kan tage ansvar for at mærke efter, huske på genstande drukket samt holde øje med tiden de er drukket over... det der med hvad man kan tåle over flere timer er nemlig så individuelt og noget man bedst selv har en ide om. Hvis min kæreste beder mig køre, er det mit ansvar om jeg drikker 1 eller 3 genstande, så længe jeg er stensikker på at kunne køre lovligt.  Det er vel en del af at være voksen og have en aftale om den slags  

By the way, det der med en sidemand der kommenterer på at nu har man vist også fået mere end at man kan køre... Folk har nogengange bare ret travlt jeg har flere gange fået sådan en bemærkning hvor jeg kun har drukket 1 genstand. Men folk har ikke lagt mærke til hvor mange gange jeg egentlig har fået skænket vin eller skiftet øl ud.  

Men anyhow. Som du også selv har konkluderet, så er svaret nok at du skal bede ham holde sig helt fra alkohol hvis du ikke føler du kan stole på hans egen vurdering   

Anmeld Citér

17. marts 2019

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Der er helt klare regler , men som jeg også kan se i denne tråd er svarene jo meget forskellige . Som min mand og jeg . Jer personligt drikker aldrig alkohol, og har ingen ide om hvor hurtigt man forbrænder og kan køre efterfølgende . Min egen holdning er at 4 genstande er for meget men blev mødt af , det har jeg forbrændt . At jeg var helt ude i skoven . Ja vi ser ikke ens på dette emne , ligesom der er forskel på meninger herinde .

Min pointe er, at der er ingen grund til, at I hver især går rundt og “synes” en hel masse på et sådant spørgsmål. For det er ret målbart. Mit bud er, at du har ret, men det kunne I jo bare undersøge én gang for alle.

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg kan ikke lade være at studse over at du gentagen gange siger "i er 2 voksne mennesker der har lavet en aftale" ....

Når man nu er 2 voksne mennesker der laver en aftale hjemme hos os, om hvem der kører. Så indebærer det faktisk også at vi hver især stoler på at den der skal køre, er sit ansvar bevidst om ikke at drikke for meget - og netop selv kan tage ansvar for at mærke efter, huske på genstande drukket samt holde øje med tiden de er drukket over... det der med hvad man kan tåle over flere timer er nemlig så individuelt og noget man bedst selv har en ide om. Hvis min kæreste beder mig køre, er det mit ansvar om jeg drikker 1 eller 3 genstande, så længe jeg er stensikker på at kunne køre lovligt.  Det er vel en del af at være voksen og have en aftale om den slags  

By the way, det der med en sidemand der kommenterer på at nu har man vist også fået mere end at man kan køre... Folk har nogengange bare ret travlt jeg har flere gange fået sådan en bemærkning hvor jeg kun har drukket 1 genstand. Men folk har ikke lagt mærke til hvor mange gange jeg egentlig har fået skænket vin eller skiftet øl ud.  

Men anyhow. Som du også selv har konkluderet, så er svaret nok at du skal bede ham holde sig helt fra alkohol hvis du ikke føler du kan stole på hans egen vurdering   

Det er helt korrekt , at jeg skriver dette og det mener jeg også . Jeg mener at når man lavet en aftale , så burde vi kunne stole på hinanden . Jeg mener dog ikke at det er okay , at drikker så “ mange “ genstande os så køre. Når vi har lavet en aftale om at min mand køre så burde jeg kunne stole på at han kender grænsen. Det jeg så har lært er at min grænse er anderledes ens hans . Det skal helt sikkert tales om til en anden gang . 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Min pointe er, at der er ingen grund til, at I hver især går rundt og “synes” en hel masse på et sådant spørgsmål. For det er ret målbart. Mit bud er, at du har ret, men det kunne I jo bare undersøge én gang for alle.

Hvordan kan man det ? Kan man købe sådan en test til eget forbrug ? Jeg ved ikke hvor alkohol grænsen ligger og kan jo se i denne tråd , at meningerne er meget forskellige . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.